• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
    Länk till den gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
  • tolonta

Här är det en tolkningsfråga, tror jag... Alla som är här i denna tråden ska gifta sig. Och vi har alla anknytning till Skaraborgstrakten. Men vi ska inte alla gifta oss i Skaraborgstrakten (kanske inte är så svårt att gissa vart Thailand 08 ska gifta sig...?)

• Thailand 08

tolonta: Så fattade jag det oxå...men kanske jag hade fel.

Och du har rätt jag ska inte gifta mej i skaraborg...;)

• Mickes tös

åh jag måste bara få berätta jag kände mig som en riktig bridezilla i fredags. Jag hade ju beställt papper till våra inbjudningskort och var helt säker på att de skulle dyka upp på fredagen, så när jag inte fick nått i brevlådan vart jag riktigt besviken och bestämde mig för att ta reda på paketnummret och kolla om paketet kommit fram till uthämtningstället. Det visade sig dock att paketet åkt fel. Fatta att jag var irriterad, här skulle jag göra kort hela helgen och så kom inte mitt papper för att någon lagt det fel i sorteringen på posten. Så jag frågade på vårt uthämtningställe om jag kunde åka till falköping och hämta det. Och det gick, jippie. Tog bilen åkte till falköping och letade upp poståkeriet. Så dök nästa problem upp. Det fanns ingen dörr, bara massa lastbilar och stora portar. Men skam den som ger sig till slut stötte jag på en kille där som jag såg bar "postuniform" eller vad man kallar det och frågade vart jag skulle gå in. Kan nog säga att de inte lämnar ut paket där i vanliga fall för den enda dörren som fanns låg in mellan lastbilarna. Men jag fick tag i mitt papper. Så himla nöjd

• Mickes tös

precis och jag som aldrig gör sånt annars utan surar i det tysta och väntar, det kändes så bra.
    Så nu håller jag på att limma det sista och sedan ska de skäras och ner i kuvert och jag hoppas att vi ska få iväg dem ikväll, och sedan är det officiellt, så spännande...

• Birella

Mickes tös: Vad jobbigt att paketet fastnat i transporten, OCH ännu modigare av dig att åka till FKP och jaga ifatt det!! Riktigt coolt gjort tycker jag.

Jag skall iväg till butiken o köpa papper till inbjudningarna idag tänkte jag trevligt, så har jag lite att pyssla med framöver.

Ceasara: Japp jag skall gifta mig i Skaraborg i alla fall

• Mickes tös

Birella: nått att berätta i alla fall . Hur ska du göra era inbjudningskort?

• FruFA

Vi gifter oss i Skövde i maj!

Skall beställa tid på St Remi för provning för mig & min sambo -ngn som varit där nyligen? Bra service & utbud??
    Vi har aldrig varit där, men på Kristina Boden köpte jag min balklänning för många år sedan.
    Ngn som nyligen varit där?

• Mickes tös

Ska till st remi i slutet av nästa vecka, så efter det kan jag komma med hur det är nu
    Kristina boden var inget för mig, men inte för att de var otrevliga eller nått, utan bara lite ointresserade, det är ju två helt olika sorters butiker, så om man inte vet vad man vill ha ska man helt klart prova båda

• FruFA

Beställde du tid för provning på St Remi?

Jag drar mig lite för att prova klänningar, för jag har lagt på mig några kilon i vinter pga en knäskada. Men samtidigt så måste jag börja prova - vi gifter oss ju om 3,5 månad!!
    Hoppas att Kristina Boden är trevlig mot en mullig brud som jag... Måste man beställa tid där??

Mickes tös skrev 2008-01-23 16:18:16 följande:

Ska till st remi i slutet av nästa vecka, så efter det kan jag komma med hur det är nu Kristina boden var inget för mig, men inte för att de var otrevliga eller nått, utan bara lite ointresserade, det är ju två helt olika sorters butiker, så om man inte vet vad man vill ha ska man helt klart prova båda
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2