• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
    Länk till den gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
  • Mickes tös

det behöver det inte göra, om du inte har en toastmaster som inte kan hålla tyst vill säga. Jag tycker att det har varit jättekul att se reaktionerna på de vi berättat för (toastmasterpar och solister). Det blir många som får överraskning med inbjudan ändå.

• Mickes tös

hmm, känner mig lite ensam här, var är alla...

• Pärlhönan

Jag är här, men tycker att vår trår blivit lite tråkig efter nyår. Har iallafall klänning ångest. Vet inte om jag gjort rätt val.
    Tror att jag lever lite efter gräset är grönare på andra sidan. Så jag kan inte riktigt bestämma mig. Skulle behöva ha tre brudklänningar för att vara riktigt nöjd.

Mickes tös skrev 2008-01-16 11:19:39 följande:

hmm, känner mig lite ensam här, var är alla...
  • Thailand 08

Pärlhönan: har du bilder på dina klännings förslag?

• Mickes tös

Vad jobbigt... Hade inte ens tänkt på den risken, trodde liksom att hade man bestämt sig så hade man.
    Men du har helt rätt det är väl typ alltid så att om man bestämt sig för något så funderar man över om det andra inte vore bättre...
    Jag har lite sån vånda över papper som jag beställt, men det är ju inte några sådana kostnader och inte heller något som betyder lika mycket.

Pärlhönan skrev 2008-01-16 12:18:15 följande:
    Jag är här, men tycker att vår trår blivit lite tråkig efter nyår. Har iallafall klänning ångest. Vet inte om jag gjort rätt val. Tror att jag lever lite efter gräset är grönare på andra sidan. Så jag kan inte riktigt bestämma mig. Skulle behöva ha tre brudklänningar för att vara riktigt nöjd.
  • Pärlhönan

Det trodde jag också, att känslan över att man har hittat SIN klänning höll i sig. Men jag tror att det är rätt annars får jag väl ut på ny jakt
    Hursom helst så provar jag nu klänning här hemma var o varannan dag

Är det någon som sett en smal slöja som denna i butikerna i Skövde?
    js070707.blogg.se/

Mickes tös skrev 2008-01-16 14:48:24 följande:

Vad jobbigt... Hade inte ens tänkt på den risken, trodde liksom att hade man bestämt sig så hade man.Men du har helt rätt det är väl typ alltid så att om man bestämt sig för något så funderar man över om det andra inte vore bättre...Jag har lite sån vånda över papper som jag beställt, men det är ju inte några sådana kostnader och inte heller något som betyder lika mycket.
  • Pärlhönan

Bild var det ju. Kan mejla för de som är nyfikna. Skriv mejlen i gästboken isåfall.

• tolonta

Jag är också här... Ibland i alla fall. Jag har dundermycket att göra på jobbet bara, så det blir litet sporadiskt... Och vilken månad som helst ska jag boka tid för bröllopsprovning... Tror jag... Kollade faktiskt med lillasyster/tärnan vilka dagar och tider som skulle passa henen. Hur länge har St Remi öppet på dagarna?

Måste också börja ha litet tårtfunderingar... Ska ha pannacotta som efterrätt, så mousse-tårta är uteslutet. Så nu ska jag kolla vad jag har mer att välja på... Gärna något med choklad

Annars har det blivit litet stiltje på inbjudningskortsfronten, men jag ska ta tag i det och göra ett ryck för att få klart dem...

Sedan har jag upptäckt nöjet i att kombinera letande av tärnklänningsmodeller med att leta snygga klänningar jag kan ha när jag går på mina kompisars bröllop (är bjuden på två bröllop under vår/försommar...)

Och så har jag kollat på glas...! Det är hysteriskt dyrt att hyra porslin. Och inget porslin finns i lokalen (som annars är perfekt...) så jag får hitta en annan lösning. Funderar på om det kan vara värt att hyra en bygdegård, och låna med sig porslinet därifrån... Eller köpa Ikea-glas (vilket det lutar åt just nu). Porslin tycker jag faktiskt det vore skoj med "mixa och matcha" och låna ihop släktens porslin (med färgkrav vitt och blått...) och samma med bestick. Sak samma om det inte matchar grannens. Eller? Kanske kan ha enhetligt på varje bord, men ha olika på olika sektioner av bordet. Eller matcha hejvilt...

Jaja, ska sluta svamla nu - för ett tag - och bege mig hemåt...

• Mickes tös

st remi bokar du tid hos, vet att de har drop in någon enstaka kväll i veckan, men annars är det tidsbokning som gäller... Annars kan du titta in i deras butik inne i stan och kolla, fast jag tror att de har ett större utbud utanför stan.

Porslin är inget problem för mig då det kommer med maten från cateringfirman, däremot måste vi fixa glas, eventuellt finns det någon form i bygdegården där vi ska ha festen, men det behöver kollas upp.

Men just nu är det inbjudningskort och bokningar som är aktuella.

Ska på bröllopsmässa i Tidaholm 2 februari också, ska bli skoj...

• rosalin

va är dte bröllopsmässa i tidaholm? Jag vill oxå!!

Glas kan man väl köpa jättebilligt på ikea ibland. Fast det kanske inte är så kul att köpa så mycket glas (vart ska man ha dem sedan liksom). Men annars tror jag att några har köpt vinglas för 1 kr/st och då är det väl billigare än att hyra. Fast det kan ju ha varit på nått erbjudande

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2