Maj 2008 del 3
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Vår kyrka har sagt att prästen kontaktar oss två veckor innan, och vill man träffas tidigare än så får man bestämma träff själv. Vi vet dock inte än vilken präst det blir, det får vi reda på två månader innan.
Det som är tokigt om det blir för sent är om man har speciella önskemål som prästen eller kantorn inte ställer upp på sen, och då är det lite tajt om tid att ändra.
Vi pratade med vår präst igår för andra gången och nu bestämde vi att vi ska ses andra veckan i april, typ 1 månad innan bröllopet.
Vi ska ses då för att prata igenom hur vi vill ha akten och lära känna varandra lite bättre.
Sedan så ska vi även ses veckan innan bröllopet tillsammans med kantorn så repetera lite.
hur ska man göra vigselprogram om man inte träffat prästen?
Ja, det undrar jag oxå!
Spira kortdesign, som trycker våra kort behöver 2 veckor på sig... Jag skall nog ringa prästen på måndag & höra lite!
Tog ni kontakt med prästen själva, eller ringde han er?
Jag ringer nog våran präst på måndag om jag inte hört ngt då...
vi ska träffa vår 21 aprill och gifter oss 3 maj. Blir tajt men det är pga hon är i kosovo och arbetar nu
Ok, men då vet ni ju... Jag måste verkligen ta tag i detta - och höra med prästen...
Vi sökte upp henne för ett halvår sedan första gången för att vi så gärna ville att hon skulle viga oss.
För två månader sedan ringde hon tillbaka till oss och berättade att hon kunde ha hand om vigseln. Då bestämde vi att jag skulle höra av mig när saker lugnat ner sig lite och då boka in en tid för att ta en fika och prata igenom allt. Så i förrgår ringde jag henne och vi bokade in en tid för att ses och nu rullar det på.....
Lycka till med "din" präst och jag tycker självklart att du ska ringa upp om du känner för det!
en 17/5.FruFA skrev 2008-03-12 11:19:08 följande:
Haloj allihop
Nu börjar jag bli en bridezilla hihi såg stolar de ska ha i festlokalen idag.. och det är så sjukt fula, så nu letar jag stolsöverdrag.. jag hooppas det löser sig.
Annars håller jag på att beställa brubukett m.m. i blomväg. Ska träffa solisten och fotografen för att prata igenom allt.
och ska göra i ordning festprogrammet.
Sammtidigt bygga ett hus ... hihi
Så det är fullt rulle här...
2 månader kvar!
Det e inte klokt vad tiden går fort. Igår njöt man av det underbara vårvädret! Passade på att bära ner vinterskorna till förrådet igår, de stod ju bara och samlade damm... men tji fick jag, imorse fick min kära sambo pulsa ut i snön och hämta dem...
I fredags var vi och träffade vår fotograf och pratade igenom det lite... bestämde vart vi skulle fotograferas i alla fall.
Har även kommit igång med dekorationen på blyerspennorna som våra gäster ska få. Lägger ut bilder i galleriet...