• Pidis

Falkenberg / Halmstad brudar

Jaha då startar väl jag en ny tråd eftersom den förra är stängd

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2615062.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-25 16:20
    Fortsättnings tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-26 09:25
    helenaoandreas 2008-06-14

fitforfight 2008-06-20 (midsommarafton)

Ulvatorp 2008-08-09

September2008 2008-09-20

Ida Halmstad 2008-12-06

Pidis 2008-12-26 (annandag jul)eller 2009-04-11

• Svar på tråden Falkenberg / Halmstad brudar
  • Oktober08
    Ulvatorp skrev 2008-03-19 20:37:21 följande:
    [citat]
    oktober-08:Välkommen till klanen!! Vi har anlitat Nya Bäckakrogen (ligger vid lantmännen/siba) som kommer att fixa med maten till vårt bröllop. Har en kompis som ordnar med catering till bröllop som dock inte kunde på mitt...hmmm. Säg till om du vill att jag pratar med henne!

Tack! Lite sent svarat av mig.. har inte blivit av att jag har varit inne här och kikat.. Nya Bäckakrogen har jag kikat lite på också faktiskt! Vad är det för ställe din kompis har, eller hon gör det privat?

Är det någon som förresten vet om det finns något ställe som hyr ut porslin, även om man nu inte tar catering därifrån? Vi ska som sagt ha det hemma, och att hosta upp porslin för 20 personer till ett bröllop är inte så lätt.
  • Ida Halmstad

oktober08- tallrikar finn sju billiga på ikea, de brukar ha vita för typ några kr, små, stora och djupa. Vinglas m.m finns också billiga, kostar inte många kr

• september2008

jättefin inbjudan
    nu känner jag verkligen att jag måste ta tag i våra inbjudningar.

11 april är ett toppen datum. gillar april (fyller år) och nr 11 (mitt och andreas datum) en undrar bara. det kommer ju bli ett datum väldigt tätt in på din syrras bröllopsdag. det kommer ju vara 1 år efter deras. det var nog bara det enda som jag tänkte på. måste vara skönt att ha bestämmt datum.

Pidis skrev 2008-03-24 20:39:35 följande:
    Nya bilder i gallerietKOlla gärna
  • Wretenstam

Hej igen!
    Det är min bästa väns svägerska och hennes man som fixar med bröllop och dom gör det privat. Vi ska hyra porslin någonstans ifrån men det fixar Jörgen på Bäckakrogen åt oss så vi slipper bry oss. Ringer du dit kan du säkert få numret till dom som hyr ut.

Oktober08 skrev 2008-03-24 17:05:33 följande:
    [citat]oktober-08:Välkommen till klanen!! Vi har anlitat Nya Bäckakrogen (ligger vid lantmännen/siba) som kommer att fixa med maten till vårt bröllop. Har en kompis som ordnar med catering till bröllop som dock inte kunde på mitt...hmmm. Säg till om du vill att jag pratar med henne!Tack! Lite sent svarat av mig.. har inte blivit av att jag har varit inne här och kikat.. Nya Bäckakrogen har jag kikat lite på också faktiskt! Vad är det för ställe din kompis har, eller hon gör det privat?Är det någon som förresten vet om det finns något ställe som hyr ut porslin, även om man nu inte tar catering därifrån? Vi ska som sagt ha det hemma, och att hosta upp porslin för 20 personer till ett bröllop är inte så lätt.
  • Wretenstam

Vad skönt med nytt datum, och påskafton är väl inte fy skam!?

Pidis skrev 2008-03-24 15:27:47 följande:
    JippiVi har äntligen bestämd det nya datumet och vart vi ska vara.11 April 2009 Påskafton
  • Wretenstam

Nu är ÄNTLIGEN alla inbjudningarna färdiga!!!!
    Så i morgon ska jag till Gallerix och kolla efter kuvert, sen är det bara frimärken och att lägga på lådan så kommer dom lagom fram till vår förlovningsdag 31/3.

Det är så jäklar skönt att äntligen vara färdig!!!

För övrigt tycker jag att det går lite trögt med bröllopsplanerna. Vi har det väldigt trassligt med ekonomin just nu...eller ja vi har halkat efter sen vi backade i januari, det tar på krafterna. Vi har inga pengar att göra någonting för, det är såååå jooooobbigt! Så jag antar att det är därför den där sköna bröllopsplaneringskänslan vägrar att infinna sig... Någon som vill råna en bank ihop med mig?

• Ida Halmstad

Ulvatorp- Ja vill :), lite trögt här också med ekonomin, jäkla januari vad den ska krångla till det!! och nu när man blir sjukskriven så blir det ju inte bättre. Men när jag väl blir sjukskriven orkar jag väl inte med så mycket så då slösar man ju inte så mycket kan jag tänka mig :) !!!! Kram på dig

• september2008

så skönt att äntligen vara färdig fan jag måste sätta igång.
    inte kul att pengarna tryter. tänk om man kunde vinna 25.000kr i 25 år. fatta så skönt man skulle må. inte behöva tänka på pengar alls. *drömmer mig bort* hahahahaha

jag har gjort världens godaste tårta i helgen. ska lägga ut bild sen när jag kommer hem. Men att förklara den kort så består den av TRE lager med underbart saftig chokladkaka med två sortes choklad, mellan varje lager en underbar kräm med bland annat vit choklad. mums mums... den blev så god. nästan precis så som jag skulle vilja ha min bröllopstårta. den var inte så svår att göra och jag tror att man till och med skulle kunna frysa ner allt om man ville

Ulvatorp skrev 2008-03-24 22:31:05 följande:
    Nu är ÄNTLIGEN alla inbjudningarna färdiga!!!!Så i morgon ska jag till Gallerix och kolla efter kuvert, sen är det bara frimärken och att lägga på lådan så kommer dom lagom fram till vår förlovningsdag 31/3.Det är så jäklar skönt att äntligen vara färdig!!! För övrigt tycker jag att det går lite trögt med bröllopsplanerna. Vi har det väldigt trassligt med ekonomin just nu...eller ja vi har halkat efter sen vi backade i januari, det tar på krafterna. Vi har inga pengar att göra någonting för, det är såååå jooooobbigt! Så jag antar att det är därför den där sköna bröllopsplaneringskänslan vägrar att infinna sig... Någon som vill råna en bank ihop med mig?
  • fitforfight

Pidis: Jättefina inbjudningar!! och smart det med infobladet och halsbandet sen!!! LOVELY!!! ska du ha dom öronhängena som hör till eller ska du ha dom andra?

Ulvatorp : Gött att dom e färdiga! Jag har inte heller några pengar;-( har till och med börjat ta på barnbidraget som vi vanligtvis sparar. Har försökt ringa FK hela morgonen för jag vill ändra antal dagar att ta ut denna månaden ,men det går inte komma fram ;-( Jag ska få min semesterersättning ifrån jobbet denna månaden men det går direkt in på bröllopskontot.
    Jag har ingen aning om hur mycket det e dock för jag jobbade inte så mycket sista 9 månaderna. Va sjukskriven typ jämt.

September:
    Jag vill ha 25000 i månaden i 25 år !! hur ska vi fixa det?
    Jag ska baka tårta på söndag för linus fyller år på måndag.(vi har kalaset på söndag) Jag vet inte om jag ska göra nån fin täckt tårta eller bara slänga på lite grädde. Han fattar ju ändå inget

Svar på tråden Falkenberg / Halmstad brudar