• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Embo81

Shit vad ni har handlat mycket! Blir fattig bara jag läser vad det går loss på... Håller med er om att det inte har någon betydelse om det är kopia eller annat, bara det smakar hyfsat. Vet i tusan var vi ska handla ännu, får väl kolla runt lite..

Nä, nu ska jag fixa inför morgondagens midsommar och alla lekar och grejer man måste fixa med... :-/

Ha en trevlig midsommar girls!

• Flamora

Jättesvårt att veta hur mkt dricka man ska handla. Men vi har oxå folk som gärna köper det som blir över. Hellre för mkt än att det tar slut.

Vi tog med oss de mousserande vinerna som vi har funderat på, ett dyrt och ett billigare igår när vi träffade ett gäng kompisar. De fick testa (blindtest) vilket de tyckte var godast. Alla utom en tyckte det billigaste var godast. En hel del tyckte t o m det dyrare var odrickbart Så där sparar vi 800:-

Trevlig midosommar!

• Feminista Fantastica

Hej lundabrudar!

Om åtta dagar gifter vi oss i Lund och idag har jag letat febrilt efter billiga glasvaser. Det är omöjligt att hitta! Bolagret har hyacintvaser för 19 kronor, men de känns lite små. Är det någon som vet var vi kan hitta vaser? Det börjar brinna lite i knutarna nu!

• labbråttan83

Vid vårt bröllop till 34 vuxna personer köpte vi: 8 flaskor bubbel (fick över 3 flaskor), 12 flaskor vitt vin (fick över 4 flaskor), 24 flaskor rött vin (fick över 14 flaskor!) samt 3 flak öl (fick över 1 1/2 flak)! Så folk drack verkligen mindre än vad de brukar göra, men ingen vill väl bli för full på bröllop eller? Däremot tog vår Baileys och Whiskey nästan helt slut till kaffet!

Fortsatt trevlig midsommar allihopa och planerande

• Flamora

Ikea kanske... www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/decoration_and_mirrors/10776/

Feminista Fantastica skrev 2008-06-20 14:46:17 följande:

Hej lundabrudar!Om åtta dagar gifter vi oss i Lund och idag har jag letat febrilt efter billiga glasvaser. Det är omöjligt att hitta! Bolagret har hyacintvaser för 19 kronor, men de känns lite små. Är det någon som vet var vi kan hitta vaser? Det börjar brinna lite i knutarna nu!
  • Feminista Fantastica
    Flamora skrev 2008-06-21 12:14:37 följande:
    Den verkar ju prisvärd. Ikea e bra
    Dessutom har de god pizza i entrén!
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4