• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Fysio

Tillbaka efter nästan en vecka på Österlen!!! Sov typ 14 timmar första dygnet... ha ha ha!! Det är ett hårt liv att vara fru
    Tänkte lämna lite tips som vi var super nöjda med om det är någon som inte har allt klappat och klart:

Frisör: Jelena på Rydbegs i Malmö! Helt kanon sminkade och frissade både mej och tärnan.
    Blommor: Blomsterhandeln i Annelöv. Brudbukett, tärnbukett 2 coursage, blommor till kyrkan samt bordsdekorationer. 1200 kr!!! Och nu en vecka senare står både brudbuketten och bordsdekorationerna fortfarande!
    Solist till kyrkan: Caroline Dahlberg! Helt underbart bra!!!!!
    Sen var vi oerhört nöjda med allt vad Flädie Mat och vingård hade att erbjuda. Toppen service, grymt god mat och kanon bra boende. Kunde inte varit bättre!!!

Annat tips!!! Vi filmade allt i kyrkan och hade dessutom en person som filmade talen och lite annat smått och gott under middagen. Så jäkla kul att ha nu efteråt. Man minns liksom inte allt alla sa för man e bara så uppe i allt!!! Så har ni möjlighet till detta så gör det!!!
    Jag är lite avundsjuk på er tjejer som har ER stora dag framför er för det var bara så fantastiskt! passa på att njuuut så mycket ni bara kan! Jag ska lägga upp lite bilder snart och jag såg att ni är flera som pillar med fest och kyrkohäften. Vi har våra färdiga som mallar om någon är intresserad!

• Fysio

Förresten!!! Gissa om apan dök upp på festen HA HA HA!!! " gånger under middagen... en gång gick han bara runt huset och tittade in genom fönstrena men sedan var han inne och kramades med oss och när vi skulle gå och lägga oss var han givetvis nerbäddad i vår säng Fatta vilken tillfredställelse det var att få hoppa i den där dräkten själv dagen efter!!! HA HA HA!!!

• Flamora

Haha, den där apan var ju superhäftig. Den idén måste jag bara sno när nästa kompis ska gifta sig

Ska bli kul att få se dina bilder. Tack för tipsen. Blommorna lät ju verkligen billiga. Vi har tänkt ha någon som filmar och är just nu på jakt efter filmkamera.

• Embo81

Fysio:

Visst är apan bara så häftig! Var har de köpt dräkten? Bara ett måste!!

Tänkte att vi skulle betställa blommorna till dekortionen i Annelöv, har dock redan bokat buketten på ett annat ställe, så den får jag ta där ifrån.

Vad roligt att det blev så bra med maten och heöa festen. Vi hade klinikfest på Flädie mat och vingård för något år sedan och det var verkligen superbra.

Ska bli kul att se bilderna sen!

• Embo81

Anne:
    Mindre än en vecka kvar!! WWHHHIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!

Flamora: Sånghäften blev kanon! Förutom att svärfar fick spel och sprätta upp sitt...men alla andra klarade ut det bra, lite lurigt var det allt. Tack så mycket!

• Fysio

Apdräkten är köpt i en butik i Linköping!!!

• Fysio

Nu finns apan... och lite annat på bild!!!! välkommen in och titta

• Anja 19 juli 2008

Fysio

stort grattis, så jättevackra ni var och ni ser ut att ha haft tur med vädret! iallafall under fotograferingen!

Jag nojjar jättemycket över vädret nu! Tidigare nojjade jag över att det skulle bli FÖR varmt (då hörde man ju att det skulle bli såååå fint och värmebölja etc, men nu börjar jag undra), nu nojjar jag över regn och annat skit Vill ju ha en lagom vacker dag, inte för svettigt o fuktigt varmt, utan helt lagom och soligt.

Apan är ju skitläskig *asg* OM den hade dykt upp utanför mitt fönster så hade jag skrikit av fasa *asg*

Men shit vilken rolig idé *asg*

Var gjorde du ditt hår Fysio, det är superfint! Bordsdekorationerna oxå, såååå fina och även din bukett. Vilka vackra rosor!! Skulle gärna vilja veta var du gjorde dem oxå

Ett jättegrattis till er...

• Fysio

Anja!!! Stort tack!! Ja vi hade enorm tur med vädret!! komiska var att varken jag eller min... MAN .. träffade på något regn på hela dagen men både fotograf och flera av gästerna vittnade om störtskurar!?!?!?
    Hår och smink är gjort på Rydbergs i Malmö. En tjej som heter Jelena. Super duktig och har många egna ideer och tips. Var verkligen kanon. Kostade 2800 för hår, smink provuppsättning och provsminkning samt uppsättning och smink för tärna. Blommorna är köpta i en by som heter Annelöv. Mellan Kävlinge och Landskrona kan man säga. Dom odlar egna rpspr så det är grym kvalitet på blommorna. (och billigt!!! 1200 för bukett, tärnbukett 2 corusage, blommor till kyrka och bordsdekorationer)Nu mer än en vecka senare njuter vi fortfarande av både brudbukett och bordsdekorationerna. Bordsdekorationerna är gjorda av rosor och hjärtan på tråd. Ikea ljushållare, små glasstenar från Hemtex och sedan det silvriga bandet jag hade i min bukett samt i inbjudningar och festhäfte.

• Anja 19 juli 2008

Hmmm kanske skulle kontakta dem ang bordsdekorationer... brudbukett har jag redan beställt + näbbukett och coursage och detta kommer gå på 1.600 kr på Art of flowers i malmö. KÄnner mig så nöjd med hon som ska hjälpa oss att jag inte vill byta nu

Men man kanske kunde beställa bords och kyrkodekorationer utav dem i Annelöv. Hmm... Ska kolla upp detta. Finns någon hemsida?

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4