Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
I så fall kan nog jag också haka på!!!!
I så fall kan nog jag också haka på!!!!
Tjena råttis!!
Å alla andra så klart!!
Idag är det EXAKT en månad kvar.........
Godmorgon snyggingar!!!
JAg är PÅ när det gäller bio och en liten sallad efter, med ett STORT glas vin till
Är vi många så blir det svårt att sitta tillsamans på Stortorget, finns bara 4 och 4 bord och de brukar inte gärna sätta ihop dom, jag har jobbat där så jag vet....men det kanske kan lösas.
Vi var ju och träffade våra cateringkillar i förrgår och vi kommer att landa på kuvertpris med välkomstsnittar och jordgubbar, förrätt, buffeé, kaffe och tårta med all porslin, linne, all blomsterdekoration (10 stora uppsättningar samt 45 meter murgröna) och kandelabrar samt att detta ska köras 10 mil på knappt 400 kr per person.
Sen tillkommer hyran av serveringspersonal ca 7000 kr
All vår alkohol som vi köper i Tyskland ca 10 000 kr
Middag till 90 personer på fredagen samt öl och cider 5000 kr
Lunch till 90 personer på lördagen samt ramlösa 4000 kr
Kan vara at jag har räknat helt fel....men vi landar på ca 62.000 för ett tredagarsbröllop, det är typ 30.000 mindre än vad jag budgeterat för. Helt plötsligt ligger vi inte 15.000 back utan 15.000 plus.....
Känns grymt skönt!!!!
Kram på er!!!
Grattis lilla Alice!!!
JA verkligen sanslöst!!!!!
Men praktiskt!!!
a wife to be skrev 2008-05-28 21:12:29 följande:
Eh.....
Visst var bion NÄSTA torsdag och inte idag?????
Lite förvirrad!!!!
Hej brudarna!!!
Fan vad underbart livet är!!!!
Solen skiner, det är fredag och om mindre än en månad så gifter jag mig!! Åh, fasen och på köpet så har jag träffat er här inne på BT. Livet e rätt bra gött va?
I dag åker vi upp till släktstugan i Ramsjöstrand, ligger ett stenkast från Torekov och 40 meter från havet. Det är en sån lyx att bara sitta där på trädäcket och se solen gå ner i havet och med Kullens siluette i bakgrunden. Livskvalité.
Åh jag är bara så glad, det var så länge sedan jag var där och NU ska det ju bli fint väder i helgen!
Ska passa på att gå en massa under helgen så att jag kan unna mig lite gott vin på kvällarna.
Hur ser era planer ut?
JKram
När vi bokar bord......vill vi sitta ute eller inne?
Ja de har en SKITFIN gård!!!!
Hej flickor
Åhhhh
Så mkt att göra, hinner knappt kissa, men måste bara in och säga hej liksom!!!
Nu börjar jag få lite brådis, mkt kvar att fixa och jag tar det så fucking oroväckande lugnt....gulp....
Men det löser sig antar jag
Skit vilket väder, man vill ju bara vara ute...
Funderar p´å att smita hem tidigt idag....
Ska ha svärisarna på besök
Vi hade iallafall en grym helg uppe i Rammsjöstrand, helt ljuvligt!! Hoppas ni alla också hade en fin helg.
Längtar till vår biokväll!!!
Kram