• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Hvidbrud

Hur har det gått för er i modsommarhelgen?
    Jag har slukat 10dagars energi förbruk i form av snaps igår... Idag mår jag lite pecka och har lust att slänga i mig en flottig hamburgare med massa dressing...
    Men, hittade en våg igår och har gått ner 9kg sen i julas!

Gick en lång promenad i sol och blåst på näset vid stranden med brorsönerna. Vackert och härligt. Öm i armarn after att ha lyft lekt och burit runt på ungarna hela tiden!! *hjärtat är uppfyllt av kärlek*

• Sommargrönt

Grattis Hvidbrud! Vad kul med lite positiva nyheter efter en sån kväll! Ibland måste man ju få lyxa till det och då är det ju extra roligt när man slipper ångesten nästa dag!

Jag har faktiskt haft stenhård koll på kalorierna i helgen. Har planerat allt jag ätit så allt lyx har varit medvetet inplanerat och därför inte alls ångestladdat. Och så har jag tränat lite extra för att kompensera. Så jag har faktiskt gått ner i vikt hittills i helgen! Om 2 små hekto är jag under 70 kg! Det känns som en sån där magisk gräns som gör allt så himla roligt och lätt! Men ímorgon åker min blivande till USA i jobbet och är borta en hel vecka och lämnar mig med hund, bröllopsplaner och hushåll...Sådant brukar få mig att tappa rutinerna lite, så jag hoppas verkligen att jag klarar av det!

• Mikabella

Åhhh jag oxå...är idag söndag forfarnade lite bakis... Slarvigt värre...Men kul var det!

Var iaf uppe på midsommar aftonm och gick 12000 steg...alltid lite plåster på såren...

Idag 30 min inna frukost..Pust...ska man behöva ut en runda till nu kansek? Min våg är som vanligt totalt värdelös!!! Börjar bli väldigt stressad...Ska på bröllop på lördag och mitt tajta lilla guldglittrande Chanelfodral känns lite tajt...Ush!! Panik! Vill ner 5 kg på en vecka...Åhhh mint 3 iaf!! HJÄLP! Vad ska jag ta mig till? Tips.

Hvidbrud skrev 2008-06-21 18:49:01 följande:
    Hur har det gått för er i modsommarhelgen?Jag har slukat 10dagars energi förbruk i form av snaps igår... Idag mår jag lite pecka och har lust att slänga i mig en flottig hamburgare med massa dressing...Men, hittade en våg igår och har gått ner 9kg sen i julas! Gick en lång promenad i sol och blåst på näset vid stranden med brorsönerna. Vackert och härligt. Öm i armarn after att ha lyft lekt och burit runt på ungarna hela tiden!! *hjärtat är uppfyllt av kärlek*
  • Sommargrönt

Tips?! Glöm 3 kg på en vecka...Hitta ett annat Chanelfodral :)
    Sorry, men jag har inget bättre tips. Visst kan du gå på pulverdiet och bada bastu hela veckan men är det värt att gå upp 5 kg efteråt? Det är ju inte DITT bröllop...Låt nu inte en kortsiktig händelse skugga ditt långsiktiga mål!

Jag åt förresten glass igår och istället för att få skriva in ett helg kg viktnedgång på Viktklubb så får jag nu bara skriva in 4 hg...*svordom*

Mikabella skrev 2008-06-22 16:15:02 följande:
    Åhhh jag oxå...är idag söndag forfarnade lite bakis... Slarvigt värre...Men kul var det!Var iaf uppe på midsommar aftonm och gick 12000 steg...alltid lite plåster på såren... Idag 30 min inna frukost..Pust...ska man behöva ut en runda till nu kansek? Min våg är som vanligt totalt värdelös!!! Börjar bli väldigt stressad...Ska på bröllop på lördag och mitt tajta lilla guldglittrande Chanelfodral känns lite tajt...Ush!! Panik! Vill ner 5 kg på en vecka...Åhhh mint 3 iaf!! HJÄLP! Vad ska jag ta mig till? Tips.
  • Mikabella

Haha det är sant. Är så arg bara! Har byggt muskler i 5 veckor nu o tycker jag borde börja tappa snart. Grrr...Siktar alltid för högt och ställer riktigt höga krav på mig själv. Enda sättet att hålla disiplinen och det bästa sättet för mig att motiveras till att fortsätta... Vet att 3 är lite väl högt, vet i bakhuvudet att 1,5 är vettigare Har vägt samma i 6 veckor nu! Inge kul...Ja muskler väger mer, men det börjar bli tråkigt nu. fattar nadas..Måttbandet visar inte mindre det heller....Tack för pep Sommargrönt. Får sikta på 3 kg till 19 juli istället

Dumma glass...Fast man måste få fuska lite ibland.

Sommargrönt skrev 2008-06-23 09:59:34 följande:
    Tips?! Glöm 3 kg på en vecka...Hitta ett annat Chanelfodral :)Sorry, men jag har inget bättre tips. Visst kan du gå på pulverdiet och bada bastu hela veckan men är det värt att gå upp 5 kg efteråt? Det är ju inte DITT bröllop...Låt nu inte en kortsiktig händelse skugga ditt långsiktiga mål!Jag åt förresten glass igår och istället för att få skriva in ett helg kg viktnedgång på Viktklubb så får jag nu bara skriva in 4 hg...*svordom*
  • tingeling2

Hejsan tjejer!!

Nu har jag uppdaterat mig på tråden och ni är SÅ duktiga!! Lite bus och fusk är ok!

Och sommargrönt, du GÅR INTE upp pga EN glass! Jag förstår hur du tänker. Men du har sån kontroll nu så en glass på helgen går du inte upp av. Tänk på hur du kanske "svullade" vissa helger (det gjorde iallafall jag) innan VK och med den kollen du har nu så äter du otroligt kontrollerat!

Jag har trots snaps, vin och nån godis inte rört mig en decimal på vågen. Den står nu på 62,4kg till mina 173cm! Nu gäller det i veckan att jag är duktig så kanske man kan slappa lite till helgen igen!

Ha det gôtt!

• Sommargrönt

Tack, du är så snäll! Nej jag vet att jag inte går upp av en enda glass...Det är väl att glassen ligger i magen som gör att vågen visar mer idag. Det trillar säkert av de närmsta dagarna, i snabbare takt tills jag är tillbaka där jag var. Men jag var sååå nära att komma under 70 och nu dröjer det någon dag extra...

tingeling2 skrev 2008-06-23 10:16:21 följande:
    Hejsan tjejer!! Nu har jag uppdaterat mig på tråden och ni är SÅ duktiga!! Lite bus och fusk är ok! Och sommargrönt, du GÅR INTE upp pga EN glass! Jag förstår hur du tänker. Men du har sån kontroll nu så en glass på helgen går du inte upp av. Tänk på hur du kanske "svullade" vissa helger (det gjorde iallafall jag) innan VK och med den kollen du har nu så äter du otroligt kontrollerat! Jag har trots snaps, vin och nån godis inte rört mig en decimal på vågen. Den står nu på 62,4kg till mina 173cm! Nu gäller det i veckan att jag är duktig så kanske man kan slappa lite till helgen igen!Ha det gôtt!
  • Hammerman

Meh, det var midsommar i helgen och med tanke på allt mjöd och alla marshmallows som konsumerades har jag tämligen svaga förhoppningar inför morgondagens uppdatering. Men kul var det!

• Sommargrönt

Hammerman1: Hur gick veckans avstämning?

Vågen har återhämtat sig hyfsat efter min glassfrossa. Nu ska jag ut och springa och försöka bli av med den sista biten, så jag kan fortsätta njuta av viktminskningen...

Kram alla duktiga!

• Hammerman

Veckans avstämning kommer i sin helhet efter promenaden jag precis ska ta. MEN, jag vägde mig i morse och vågen visade på -0,8 kg trots marshmallows för en hel skolklass!