• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Hvidbrud

Nej Nej! Jag kollar här fortfarande! Vill ju inte lägga ut heller nu när det bara är 33 dagar kvar!
    Hur går det för dig?

• Sommargrönt

Åh vad skönt, är inte ensam i alla fall. Det går lite segt här, men nu hankar sig vågen lååångsamt neråt efter förra veckans superhopp ett kilo åt rätt håll. Det är ett tacksamt ombyte mot fem veckors stillastående, särskilt som jag ska ibäg och prova min klänning idag kl 16!

Hur går det själv? Du fick inte gå ner mer för klänningen eller hur?

• Mikabella

Haha känns som att det bara är vi 3 kvar jag är med på en annan tråd oxå... den heter "För alla som vill gå ner i vikt"..typ..

Går inge bra för mig med vikten. Har tagit mig ikragen o faktiskt börjat jogga! Skönt när man börjar känna en längtan efter att springa och gå. Jag har satt kravet på mig själv att komma upp i MINST 10000 steg per dag, men målet är 15000. Svårt! Tar mycket tid. Ush..kanske man skulle gå ner till halvtid för att gå ner i vikt?

• Sommargrönt

Haha! Ibland känns det som att sund viktnedgång är ett heltidsjobb...

• Mikabella

25 min powerwalk på lunchen! Det ni!!

• Hammerman

Sommargrönt skrev 2008-06-18 14:18:28 följande:

Haha! Ibland känns det som att sund viktnedgång är ett heltidsjobb...
    Man får lägga ner mycket tid, ska man hinna röra sig det som behövs. Speciellt om man har ett stillasittande jobb. Jag har egentligen tur som jobbar på ett sågverk och får springa och lyfta mig svettig vareviga dag. Men utöver det gäller det att prioritera bort så mycket "onödigt" som tv-tittande och annat nojsande man bara kan. Sen tror jag att ett visst mått av styrketräning alltid är ett bra komplement till konditionsträningen.

Säg till mig om jag går in i viktminskningstrådar och bara låter som en gammal trasig LP.
  • Sommargrönt

Till :)

Nä, jag bara skojar med dig. Du är så välkommen så, även om du skulle låta som en trasig lp-skiva! Förstår din poäng och det är klart att viktnedgången måste få ta tid, men för att orka måste man få lägga upp benen på soffbordet och bara få titta på tv ibland. För mig tar energin slut annars. Och för det mesta hinner jag med jobb, hundpromenad och träning men när man dessutom har ett heltidsjobb till (bröllopsplanering) så blir det ju faktiskt lite tungt emellan åt...särskilt när man verkligen försöker gå ner i vikt sunt och långsamt, det är ju inte så att man kan tänka "en månad till"...

Hammerman1 skrev 2008-06-18 21:27:01 följande:
    Sommargrönt skrev 2008-06-18 14:18:28 följande:
    Man får lägga ner mycket tid, ska man hinna röra sig det som behövs. Speciellt om man har ett stillasittande jobb. Jag har egentligen tur som jobbar på ett sågverk och får springa och lyfta mig svettig vareviga dag. Men utöver det gäller det att prioritera bort så mycket "onödigt" som tv-tittande och annat nojsande man bara kan. Sen tror jag att ett visst mått av styrketräning alltid är ett bra komplement till konditionsträningen. Säg till mig om jag går in i viktminskningstrådar och bara låter som en gammal trasig LP.
  • Hvidbrud

Hi Hi! I dag sa min blivande att min gump blivit mindre!
    Är fortfarande duktig med att äta rätt. Havregrynsgröt till frukost med äpple i och linfrön och mandlar. Jätte gott! HAr packat lunshlådan med en sallad med minst 10 olika grönsager inklusive broccoli och två panbiffar med kapris, lök och persilja. Mmmm Gott! Och ett litet paket med mandlar och tranbär. Och en banan för säkerhets skull.

Min älskling är ledig idag, så han vill laga nått riktigt gott till i kväll. Han har fått instruktioner på vad jag kan äta. Det ska bli spännade.
    I morgon ska vi till sverige, till min bror och fira midsommar! Då jäklar ska jag har diet paus, för jag vill också dricka snaps! Och äta en ny potatis! Mmmm! Och gräddfil! Som "utlandssvensk" är det nog maten jag saknar mest!

• Mikabella

Det tar såå mycket tid! Åhh...Kanske skulle köra a´la Hollywood tekniken och "karva" bort lite fett hos doktorn Nä äckligt...Men effektivt! Klart det får ta tid. Jag jobbar så mycket bara och har väl inte den bästa energin kvar när jag kommer hem. Har butik och står upp 8 timmar per dag...Soffan är ju liksom sååå skön när man kommer hem. Försöker gå till jobbet 3 dagar i veckan. Cyklar de andra+ joggar. Vill upp i 15000 steg per dag, men det är svårt ibland...eller mest hela tiden faktiskt. Grrr skulle vilja lägga till 2-3 timmar på varje dag...Upp kl 7 och i säng efter 00 ofta...Tiden räcker inte riktigt...

• Sommargrönt

Jag vet PRECIS hur du känner dig!

När jag kommer hem från jobbet så ska det alltid handlas och sen kanske min blivande ber mig plocka upp honom också och sen ska hunden (valp, så inga promenader, bara aktivering) ha sitt. Om jag sen går ut och springer 1 h och duschar när jag kommer hem, då är klockan nästan nio...Så ska vi fixa något bröllopigt, som t ex festprogrammet som vi håller på med nu och försöker få en sida gjord om dagen, då stupar man i säng halv tolv om man kan somna, för man är helt hyperaktiv. Jag skulle kunna byta en årsförbrukning glass mot en helkväll i soffan med start kl 17...

Idag visade vågen i alla fall ett litet hekto till neråt...så nu smyger det åt rätt håll...

Kan du inte försöka komma på en träningsform som känns mindre som att stå upp? Typ skaffa motionscykel och cykla framför tv? Eller gå och simma? Och spara joggingturerna till dagarna du inte jobbar?

Är superglad att jag inte diggar midsommarmat...Det blir helt vanligt käk i helgen för mig. :)

Mikabella skrev 2008-06-19 10:32:03 följande:
    Det tar såå mycket tid! Åhh...Kanske skulle köra a´la Hollywood tekniken och "karva" bort lite fett hos doktorn Nä äckligt...Men effektivt! Klart det får ta tid. Jag jobbar så mycket bara och har väl inte den bästa energin kvar när jag kommer hem. Har butik och står upp 8 timmar per dag...Soffan är ju liksom sååå skön när man kommer hem. Försöker gå till jobbet 3 dagar i veckan. Cyklar de andra+ joggar. Vill upp i 15000 steg per dag, men det är svårt ibland...eller mest hela tiden faktiskt. Grrr skulle vilja lägga till 2-3 timmar på varje dag...Upp kl 7 och i säng efter 00 ofta...Tiden räcker inte riktigt...