• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • tingeling2

Tack Sommargrönt!!

Jag skall som sagt lägga in mer bilder. Det är alltid inspirerande att se andras bröllopsbilder. Det jag kan sakna är bilder från festerna, vilka oxå kan vara kul att se!

Tänk vad kul ni har framför er... Så kämpa på nu!!!

Kram

• Mikabella

Här är en till. Mitt magfett vill INTE ge sig hädan! Får väl öka motionen, situpsen, rygglyften, tyngre vikter nrunt handleder när jag promenerar+stavar och mindre mat! Pulver hjälper inte ett dugg på mig. Synd hade varit trevligt med en genväg

Hvidbrud skrev 2008-06-11 17:58:09 följande:
    Här är en som kämpar och kämpar!
  • Sommargrönt

Jag hade gått upp idag. *Suck* Vet inte vad jag gör för fel. Vågar snart inte äta alls. Eller har min kropp ställt in sig fel så jag borde äta mer eller träna mindre? Jag har ångest. Jag vill ju kämpa och jobba på. Men det är inte så lätt när ma inte har en aning om man kämpar åt "rätt håll"...

• Hvidbrud

Mikabella: har hört ånstans att det är socker som sätter sig på mage. Vet inte om det är en skröna?
    Sommargrönt: Du äter väl inte för lite med allt det du tränar, kroppen kan ju ställa in sig på svält då. Och stirra dig inte blind på vågen. Nu måste du väl börja se att du har blivit fastare i formerna!

• Mikabella

Det tror jag på! socker är roten till allt ont! Är duktig o äter inget godis, magen tål det inte, men det finns ju socker i precis allting nu för tiden!! galet svårt att undvika det. Ingen läsk, ingen saft och kakor går bort!

Hvidbrud skrev 2008-06-12 13:01:00 följande:
    Mikabella: har hört ånstans att det är socker som sätter sig på mage. Vet inte om det är en skröna? Sommargrönt: Du äter väl inte för lite med allt det du tränar, kroppen kan ju ställa in sig på svält då. Och stirra dig inte blind på vågen. Nu måste du väl börja se att du har blivit fastare i formerna!
  • Hvidbrud

Precis! I allfärdiglagad mat hälls det socker i... Det är svårt att låta bli och abstinenserna är skiitjobbiga ett sånt suuug hela tiden. Men efter tre dagar är det skönt i kroppen. Lite lugnare och maten som man äter smakar så mycket mer. Det är som om sockret bedövar alla andra smaker.
    Mmm... en apelsin smakar som är man var liten...

Ska hem i helgen och prova brudklänningen för fösta gången. Nu gäller det! Ska vi se om jag har gått ner lagom eller förmycket eller för lite...

Ha det bra! (mina stackrs löparskor står oanvända och ensamma i hallen... Tungan hänger ut och de tittar på mig med sina ledsna snörhålsögon och säger att de vill ut och rastas. Jag får så dåligt samvete!)

• Sommargrönt

JAAAAAAAAAAAAA! Helt plötsigt i morse hade vågen hoppat ner, inte bara det jag gått upp i veckan utan ett kg till! Så nu har jag kommit drygt halvvägs! Jag måste vara ett UFO! Men wow wilken sporre inför helgen! Nu vill jag inte ens slicka på en glass. Ska grilla gott med bara sallad och tsatsiki till istället för potatis och unna mig lite gott att dricka. Och träna och springa och...Oj vad motivationen kom tillbaka!

Angående sockret så äter jag aldrig färdiglagad mat nu just för att man inte har en aning vad det är i den. Det smakar likadant som det man gör hemma men nog sjutton har de stoppat i något onyttigt i ändå...

• Mikabella

Jippi!! Heja dig Sommargrönt! vad skönt. Jag är oxå väldigt nöjd idag! Vågen pekade neråt! Inte mycket, men iaf 0,5kg Idag öppnar en sushibar i lokalen jämte min butik! Det kan ju inte vara så farlig mat?! Borde väl kunna fira med en 4-bitar till lunch?

• Sommargrönt

4 bitar is nothing baby! Tänk, vi har stått still samtidigt hela tiden och nu har vågen hoppat ner för oss båda samma dag! Vi måste vara själsligt sammanbundna. ;)