• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Hvidbrud

Lycka till på lörda tingeling och resten av livet också såklart! Så skönt att ha hela sommaren framför sig utan fjärilar i magen hela tiden!
    Oj, måste jobba!!!

• Sommargrönt

Nä. Jag vet. Sol och bad och underbara kvällar på altanen (med glass och drinkar...och....nä just det... ;)

Vattenmelon och jordgubbar here I come!

tingeling2 skrev 2008-06-03 14:35:19 följande:
    oh.. Förlåt, kunde inte låta bli att skratta.Kämpa på, ge inte upp! Det finns så mycket i livet man kan njuta av. Det behöver inte innehålla kalolier.
  • Hvidbrud

Vad hände med all min drive?
    Har inte gympat eller sprungit på en vecka och jag har inte lust heller... Hjälp!!! Var hittar jag motivationen?

• Hammerman

Det handlar inte om ork, det handlar om vilja!

Det enda som gäller när motivationen tryter är att tänka på hur illa ställt det var med en själv när man var som mest fet och otränad, grunna över vilka mål man har med träningen och sen är det bara att ta tjuren i hornen och bryta skallen av den.

Passa på nu när det är varmt och soligt och häggarna blommat ut och allting!

Mer motivation: beach2009.blogdog.se/blog.html

(Yup, I'm an attention whore )

• Sommargrönt

Jag förstår inte vad som händer med mig. Nu har midjemåttet minskat 2 cm till, alltså totalt 4,5 cm. Men vågen har inte rört sig ett enda litet hg de två sista kilona. Visst tränar jag, men det har jag gjort jämt så det kan ju inte vara två kg muskler till...I så fall skulle jag vara typ rambo snart och det är jag INTE. ;)

• Mikabella

Haha har precis samma dilemma. 2 cm ner på midjan..nada på vågen...Vilka hulkar vi är! Konstigt...När jag tittar mig i speglen är jag verkan grön eller bitig...

Sommargrönt skrev 2008-06-05 10:10:45 följande:
    Jag förstår inte vad som händer med mig. Nu har midjemåttet minskat 2 cm till, alltså totalt 4,5 cm. Men vågen har inte rört sig ett enda litet hg de två sista kilona. Visst tränar jag, men det har jag gjort jämt så det kan ju inte vara två kg muskler till...I så fall skulle jag vara typ rambo snart och det är jag INTE. ;)
  • Sommargrönt

Mikabella: Hihi, vad roliga vi är! Ångrar att jag inte mätte själva magen nedanför midjan, det är ju den jag vill ha bort mest. Nu inbillar jag mig att den inte blir mindre heller bara för att jag inte har något att jämföra med...*Suck*

• Hammerman

Det väsentliga är midjemåttet, inte vågen. Mer muskler = snyggare kropp, mer fettförbränning och så blir det enklare att fortsätta träna också eftersom du är starkare, heltigenom positivt alltså!

• Hvidbrud

Kanske är det det som gick snett... Känner mig liksom nöjd. Men med dålig kost (äckiga korvar på grillen igår...) så börjar jag känna mig sådär smått förgiftad igen. Som en mycket mild baksmälla, lite småsvettig och svullen och inte så bekväm i min kropp. Nej, det är det värsta med attsköta om sig- man lider mycket mer när man låter bli och det är bar sig själv man kan skylla på.

Ni är ju jätte duktiga allihop! 4,5 cm är ju jätte bra! 2cm också så klart! Nä, ut med vågen den gör en bara missnöjd med alla ansträngningar. Kanske en sån som kan mäta fettprocenten skulle vara bättre? I don't know?

• Mikabella

haha det var där jag mätte! Visste inte bättre. Är ju super segt att få bort cm från kulan Håller på att bli rosenrasande..ksnFår ta ett nytt mått längre upp nu när jag är visare o se om det händer något där oxå.... kram på dig o hoppas att du får en bra helg.

Sommargrönt skrev 2008-06-05 10:33:39 följande:
    Mikabella: Hihi, vad roliga vi är! Ångrar att jag inte mätte själva magen nedanför midjan, det är ju den jag vill ha bort mest. Nu inbillar jag mig att den inte blir mindre heller bara för att jag inte har något att jämföra med...*Suck*