• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Tit

Hvidbrud; jag sprang själv runt faelledparken i morse, undra om vi sågs? hi hi
    Jag vill också gå ner 5kg men det är bara så otroligt tråkigt att vara hungrig och inte unna sig själv av det goda! Försöker springa och äta rågbröd.

• Tit

Förresten -hur ser en 70tals slöja ut?

• Hvidbrud

En 70tals slöja är i mina ögon kantad med bred spets, lång och väldigt vacker! Hi hi! Ska jag ha!

Man behöver inte vara hungrig för att gå ner 5kg. Jag äter som en häst, men det blir ca vad en häst äter... knaprar i mig morötter, äplen och annat gott så fort jag blir lite hungrig, annars är det så lätt att vråläta när maten väl står på bordet, eller att impulsköpa en påse turkiskpeppar som jag klämmer i mig, bara för att blodsockret har sjunkit allt för mycket. En stadig frukost brukar också hjälpa.

• Sommargrönt

ÅHHHH!! Jag tappar all lust. Har tränat som en galning i veckan, och ätit bra. Tänkte att jag skulle få vågen att hoppa ner nästa hack lite så jag kan säga att jag är drygt halvvägs. Vad händer då? Jo, imorse hade den istället hoppat upp 2 hg. Jag vet att det inte är så mycket eller att man inte ska stirra sig blind på vågen. Men jag blir orolig. Vill inte väga mer, hinner ju inte gå ner om det ska fortsätta så här! Hjälp!

• Mikabella

Åhh såå jobbigt! Dumma dumma våg! Förstår verkligen din frustration..är där jag oxå :( Buhu. Överväger verkligen en "pulver"omgång. Allevo är godast tycker jag...Har du testat?

Kämpa på Sommargrönt! jag håller verkligen mina tummar för dig. Du är ju så duktig ju! Puff puff på dig hoppas att det snart vänder!

Sommargrönt skrev 2008-05-25 00:41:23 följande:
    ÅHHHH!! Jag tappar all lust. Har tränat som en galning i veckan, och ätit bra. Tänkte att jag skulle få vågen att hoppa ner nästa hack lite så jag kan säga att jag är drygt halvvägs. Vad händer då? Jo, imorse hade den istället hoppat upp 2 hg. Jag vet att det inte är så mycket eller att man inte ska stirra sig blind på vågen. Men jag blir orolig. Vill inte väga mer, hinner ju inte gå ner om det ska fortsätta så här! Hjälp!
  • alexiis

Sommargrönt: Oroa dig inte!Av egen erfarenhet vet jag att det kan vara så vissa veckor, speciellt i början, och sen helt plötsligt så visar vågen massa minus!Kämpa på så kommer du se resultat, du e ju jätteduktig!

nu ska ja ut och gå min promenad, tar emot då de va fest igår men men ut ska ja=)

• Hvidbrud

Sommargrönt: Precis så kände jag förra veckan när vågen pekade rejält uppåt. Men Nu har jag det ok med det. Måste lita på ögonen och känslan att det känns bätre och mindre fett. Jag kan ju SE att byxorna sitter lösare och armarna inte dallrar så mycket, du måste ju också se resultat, så duktig som du är! Vågen är en falsk vän, när man äntligen tror att den ska visa ett bra resultat, så slår den tillbaks. Tänk att några sifror kan få en att tvivla på sig själv och få en att tappa lusten totalt. Nej, jag gör slut med den, eller så ska vårt förhållande verkligen skifta karaktär, för jag litar inte på den mer!
    Kämpa på! Vikten är bara ett nummer som ingen mer än du känner till. Hur du strålar av sundhet och en stark frisk kropp, det är det som syns och betyder något.

Blir ingen springning för mig idag... lite bakis efter ett par glas rödvin igår (och en del champgne) Tåler inte rödvin mer. Har nog druckit min livs-kvot! Men lite pilates och styrketräning kan jag klara! Och dansa lite i vardagsrummet i solen!

• Sommargrönt

Tack, vad rara ni är allihop. Fattar inte att man låter en siffra påverka en så mycket. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om den ändrar lite hit och dit men är alltid livrädd att det ska vara början på en trend åt fel håll. Vågen är liksom min försäkring på att jag inte hamnat på fel sida om linjen och börjar gå upp istället för ner...Idag hade den skärpt till sig lite, men jag börjar bli så stressad inför bröllopet nu...Vill så gärna känna mig fin den dagen...

• Sommargrönt

Angående styrketräning hemma: Man kan ju göra plankan, den är ju skitjobbig. Och så kan man stå bredbent och lyfta en häl i taget, tränar rumpan. Och har man en låg soffa eller bänk så kan man ju göra dips eller vad det kallas. Och vanliga armhävningar, på golv eller mot vägg, tränar bröstmusklerna. Det tränar ju armarna. Ryggen kan man ju träna genom att lägga sig på magen och göra rygglyft.

• Hvidbrud

Det var ju skönt att det rör sig på rätt håll!
    Längtar till att jag ska ut och springa i morgon. Tror att jag är hooked! (tack älskling för mina löpskor!, du vet hur jag ska motiveras)
    Längtar efter min brudklänning. Vill så gärna prova och se hur den sitter och ser ut, men jag ska bara ha tålamod. Förhopningsvis kommer den innan bröllopet och sitter som en handske (nä, så säger man väl inte på svenska... heheh).

Tränade armarna precis genom att sitta på golvet framför soffan, satte händerna på soffan och pressade mig upp! Det var tufft!