• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Ankan80

Tack för peppningen. Jag ser faktiskt fram emot hemfärden. Får väl se hur det blir på fredag morgon .

Ja, det är det som är det fina att man tänker inte på att man tränar.
    Måste köpa en ny cykel dock för den jag nu har jag haft sen jag var tolv . Den har så breda däck så det tar längre tid att cykla då. Inbillar jag mig själv iaf.

Mikabella skrev 2008-05-14 11:35:27 följande:
    Bra jobbat!! Jag har "bara" 6,5 km till jobbet. Blir ju 13km på en dag iaf...Lättviktare i jämförelse med dig ;) Är verkligen bra att cykla(gå varje dag. man tänker liksom inte på att man tränar :) Jobbar i butik o slutar så sent, känner att jag inte har tid/ork att gå på gym på kvällen. Skönt att komma ut oxå efter en lång dag på jobbet! Pepp pepp o kämpa på! Du är väldigt duktig!
  • Hvidbrud

Min cyckel blev stulen i helgen... så igår gick jag till jobbet. Skönt i det fina vädret. Men idag blev det bussen.
    Har spanat in en skit häftiig cykel som är importerad från Indie- liknar en giktigt gammal från 20 talet, med en liten läderväska med reperationsverktyg bak på sadeln. (Bara det inte betyder att den går i sönder hela tiden...) Den är säkert tung som bara den, men det ger ju lite extra till låren.
    Ska få body-scrub av min kolega snart... Skönt. -200g i döda huscelle, säger de som vet.
    Sen, när jag kommer hem ska jag ut och springa med min blivande make. Det är verkligen mysigt och motiverande att springa tilsammans. Kunde väl aldrig tro att JAG skulle längta till löpskorna! He he. Skönt att våga sig ut från sina och andras förväntningar på hur och vem man är.

• Sommargrönt

Vad duktiga ni är allihop!
    Och välkommen AnneiLund!

Jag kan inte cykla till jobbet, har hund som ska till dagis...
    Men vågen kröp under 72 kg idag så jag är nöjd ändå!

Hvidbrud: Ja, visst är det härligt när man kan träna tillsammans? Min m2b behöver verkligen inte gå ner i vikt (trots att han glufsar i sig dubbelt av allt när vi unnar oss något gott för att det inte ska räcka till mig) men han hänger på ändå för att det ska bli roligare. Så pratar vi bröllopsbestyr samtidigt. Det är jätteroligt!

• alexiis

gud va alla e duktiga!!

själv e ja i en svacka nu, motivationen tryter. Försöker hålla vikten nu ist och satsar på att at de sista 2 kilona när motivatioen faller på. Ska ha semester i en vecka from fredag och då lär de int va lätt att hålla igen...så håller ja vikten är ja nöjd!

va nere på stan o köpte sviindyra jeans igår, så för mkt kan ja inte gå ner=)

fråga till er som räknar kalorier: hur många kalorier lägger ni på respektive mål om dagen?? dvs frukost, lunch, middag och mellisar??

• Hvidbrud

Har hört att man ska lägga minst 25% på frukosten...

M2b är på fackföreningsmöte. Strejk i danmark. Ska se om jag kan pallra mig ut ensam på löpstigen. Längtade efter honom. Men klart han ska kämpa för bättre lön!

• AJFC

här kommer en till som måste få bort lite extra kilon...

• alexiis

detta kallar jag karaktär:
    körde förbi willys på hemvägen..RÅKADE köpa glass och chokladsås..HHAH så nu ska ja få det ur systemet och imon e de hårda bud igen... vill iaf ner ett kg till..då hade de nya jeansen suttit perfekt=)

Aja.. ni andra e duktiga iaf=)

• AJFC

har precis kommit hem från 1 mils promenad=) det var riktigt skönt

• alexiis

oj va duktig du e AJFC!! där ligger ja i lä=)

• Mikabella

AJFC: Välkommen.

Jobbade över till 22 igår o är på jobbet kl 07 idag. Ush vad jobbigt det var att motivera sig till att gå 7 km imorse..men jag gjorde det!