• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • alexiis

mikabella: samma här.. inget händer på vågen och motivationen börjar tryta. Är på god väg att starta ngn idiotisk diet för detta "nyttig mat och mycket motion" funkar tyligen itne för mig just nu.... unnar mig allt för mkt tydligen. Känns som jag lever lite efter allt eller inget principen...antingen äter jag ingenting eller så vräker jag i mig.. bläääää

• Sommargrönt

Jag äter 1445 kalorier om dagen för att gå ned 10 kg till den 9 augusti. Då vägde jag 74 kg när jag började och är 169 cm lång...Och det räknas utan motion, man kan äta mer när man tränar. Stillasittande och hålla vikten brukar ligga kring 1800 kalorier så äter man det eller mer så blir det inga resultat på vågen!

• Augustibruden 2008

Sommargrönt,

snälla berätta hur du äter o tränar!!

Jag vill oxå gå ner 10 kg till augusti...

• Sommargrönt

Jag har ju liksom bara gått ner 1 av de 10 kg än, för jag har fuskat på helgerna (ingen självkontroll)

Jag äter i princip:
    - Yoghurtfrukost (frukt, yoghurt och flingor)
    - Ett fruktmellanmål
    - En normal lunch (biffar, kycklinggryta, kasslergratäng...)
    - Nötter eller mörk choklad mellanmål (obs! lite! typ 15 nötter eller två rutor choklad)
    - Träningsfri dag soppa med bröd till middag. Annars liknande som lunchen.

På helgen äter jag sallad ett av målen, då kan jag äta efterrätt eller godis på kvällen istället.

Träning:
    75 minuter step up tisdag och torsdag
    60 minuter rask promenad (15 min löpning av det) måndag och fredag
    vilodag: onsdag och en helgdag
    lördag eller söndag: 90 minuter promenad och löpning

Observera att jag har väldigt låg ämnesomsättning av naturen, så man måste inte ta i som jag med träningen. Och om man tränar så kan man äta mycket mer än det jag skrivit. Brukar sluta på 800-900 kalorier om man drar bort motionskalorierna en träningsdag, jämför med 1445 som jag ska äta!

• Augustibruden 2008

Okej, tack för infon.

Har varit m i Giviktkoll.se så jag är mkt insatt, men har dålig fantasi... har olika böcker fr Ola Lautitzson o Ulrika Davidsson.

Behöver en mirakelkur

• Sommargrönt

Augustibruden 2008: Jag har provat GI och tror inte på den metoden. Visst, den fungerar, jag förstår principen, men det är så svårt att få det rätt att det tar all energi man har och så är det så stor risk att man äter för lite och går upp i vikt istället. Jag tror mer på att äta gott och med "fel" GI och bara ha koll på kalorierna. Det som gör att GI fungerar är ju att det håller blodsockernivån nere så sötsuget inte blir lika starkt. Men för mig är det psykiska behovet av gott värre än det fysiska, så GI hjälper inte, blev bara värre av allt som var förbjudet. Så nu lever jag efter devisen inga förbud, bara lagom mängder.

Det finns inga mirakelkurer...tyvärr! Jag hade varit den första att hoppa på annars. :)

• Hvidbrud

Hej Tjejer!
    Jag har börjat jogga! Jag som inte sprungit sedan man blev tvingad runt i sunkit regnväder med dåliga skor i 5 km i skolan, för en herrans massa år sen. Min blivande make köpte mig en sko (den andra fick jag själv betala) Så har vi varit ute och sprungit (och gått i bland)tre gånger redan. Senast i morse. Helt öm i hela kroppen! Men det är skönt! Kändes inte som om man skulle kräkas alls!
    Så nu gör jag 45min Pilates varannan dag med "inch loss pilates" (- det har jag gjort några veckor nu och jag lovar: rutorna börjar synas och mina ridbyxelår börjar likan en fast rumpa, det börjar att bli kul att titta på sig själv i spegeln!) och springer varannan dag, det är bara 2,2kn just nu, men det ska trappas upp efter hand! Känner mig så duktig att jag precis har stopppat i mig en halv kaka mörk choklad... Men den förtjänade jag!
    Våre vigselringar kom idag! Jätte fina, går och fingrar på dem hela tiden!!

• alexiis

hej alla..vad duktiga ni e=)

jag sitter och funderar på att börja ställa kl 40 min tidigare om mornarna så ja hinner gå till jobbet..e ca 4 km... Börjar ju redan kl 7 så de blir tidiga mornaar isf... tror nästan ja gör de=)

• Hvidbrud

Gör det! Det är ju ett bra sätt att hinna piggna till inför dagens strapatser! Ger mer energi till resten av dagen. Och det är ju alltid bra att ha!

• Mikabella

Alexxis: Gör det! Jag går varje morgon till mitt jobba. Tar ca 60 min i rask takt. Jätte skötn. Det bästa är att man inte behöver ge sig ut på kvällen...om man inte är duktig o går en extra sväng eller gör som jag o går hem oxå :) Rekomenderas! Man blir så mycket piggare på jobbet oxå :)

Hvidbrud: Bra jobbat! kanske man skulle försöka sig på lite pilates :) Har haft möte m guldsmeden igår o han ska sätta igång med mina ringar idag! Spoännande!! Vill ha dem nu direkt!