• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Sommargrönt

Jag ploppade upp det jag gått ner i helgen...Men har redan gått ner nästan allt igen. Hoppas på att vågen fortsätter neråt resten av veckan, så att det i alla fall är netto minus ifall jag går upp lite i helgen igen.

Jag har förresten gått med i Viktklubb.se
    Om man när noga och skriver i allt man äter (kan göra egna recept av listor med ingredienser) så ser man exakt hur många kalorier man äter. Så ger man dem en massa info om sin kropp och sina mål så talar de om hur mycket man får äta varje dag för att nå det målet på tiden man valt. Och tränar man, så kan man äta mer. Känns motiverande!

• tingeling2

sommargrönt: Jag har som sagt varit med i VK sedan i början av januari och har gått ner 10 kg -no problem! Det kommer gå jätte bra för dig bara du verkligen registrerar ALLT!! Du har ju motivationen! Det kan ta ett tag innan du får rutin på hur sidan funkar men sedan går det som på räls! Heja dej!!

• Sommargrönt

Tingeling2: Det var ju du som gav mig idén! 0,9 kg sen i måndags och jag äter MER än innan! Känns jättebra faktiskt. Tjoho! Får se hur första helgen går bara...Vad händer om man går över den dagliga kalorimängden någon dag? Jag kan inte träna i helgen och ska till Köpenhamn med en kompis lör-sön. Får ju bara äta 1400 kalorier, men brukar kompensera lite fler med mycket träning. Det blir nog svårt att hålla exakt den nivån med utemat och ingen träning...Blir allt förstört då?

• tingeling2

Sommargrönt: Det blir inte förstört om man övertrasserar nån gång, värre om du skulle äta för lite!

Det viktigaste är att du försöker fördela dina kallisar efter deras rekomendationer samt att alltid ligga bra till i fettintaget.
    Du hade ju lite funderinar kring fetter och de har en bra genom gång som förklarar allt på sin sida!

Men när jag äter ute brukar jag äta "rent kött" ex kycklingfile med wokgrönsaker eller en laxbit, ja du kommer nog på dina vägar. Jag har varit ute och ätit samt tagit nån öl eller ett glas vin (eller flera!!)

Slappna bara av du har ju precis börjat!!

Jag provade min klänning i går förresten.... Han rev sig i huvudet och frågade mig varför vi hade beställt den i storlek 40!??? Du är ju en 36:a!!!!!! VA?? Saken är ju den att NIXA har stora storlekar så jag är kanske en 38:a

• Sommargrönt

Vad roligt för dig! Det är så härligt när vissa kläder börja sitta bättre. Jag ska få min klänning uppsydd av skräddare. Vi har första provningen om tre veckor, så nu gäller det att skärpa till sig lite...Hon vet att jag ska gå ner i vikt massor och sista provningen blir bara ett par dagar innan bröllopet, men det är ju bra ju mer som försvunnit innan hon börjar sy "på riktigt"...det blir mindre att fixa då!

Jag undrar över det där med att äta för litet. Det står ju att om man tränar så behöver man inte äta "ikapp" de kalorierna som försvinner om man är nöjd och mätt. Men de dagar jag tränar hamnar jag ibland under 1000 kalorier totalt...de dagarna jag inte tränar så har jag svårt att hålla mig på rätt mängd. Är det verkligen bra?

Har stenkoll på fettet nu! Ägg, avokado och nötter! Till och med en liten bit mörk choklad till mellis ibland...Livet känns så lyxigt igen! Har nog ätit alldeles för lite, av allt, förut!

• Hope2008

Hej Sommargrönt!

Jag har funderat över om jag inte också äter lite för lite. Hur ser en dagsmeny ut för dig?

• Sommargrönt

Hope2008: Min dagsmeny beror lite på om jag tränar eller inte den dagen. Men en dag när jag tränar så ser den ut som följer:

Frukost: Yoghurt med flingor och frukt i.
    Mellanmål: 1-2 frukter och kanske 15 nötter.
    Lunch: Ris och kycklinggryta (tex)
    Mellanmål: 2 riskakor/ett par rutor mörk choklad/1-2 frukter
    Middag: Om jag tränat hårt äter jag något liknande som till lunchen, annars blir det gärna yoghurt med knäckemacka och stekt ägg eller någon soppa med en liten bit bröd till.

Med en sådan meny kommer jag sällan upp i det antalet kalorier jag ska ha enligt VK...Man kan äta mer än man tror! Och det var just fettet som har gjort stor skillnad för mig på bara några dagar...

• Mikabella

Hej alla! Duktiga ni är som kämpar på. Jag är inne i den tråkiga bygga muskler= med ökad vikt perioden...Dum man är somn låter vågen påverka en så mycket...Puh...Men men känner faktiskt att man har blivit hårdare i benmusklerna o fastare i hullet :) Går på små moln idag...Köpte min klänning igår! Maggie Sottero, Rosa! Är så lycklig! 36an satt perfekt, men det är snörning bak i ryggen så det går att dra åt lite hårdare när magen har blivit mindre ;) Kämpa på allihopa. Kramar från en toklycklig bride to b :)

• Hvidbrud

Har kommit hem efter en helg hos blivand svärmor... Lyckades att inte gå upp ett enda kilo! (gick upp 5kg på fyra dagar när vi var där senast...) Lite kaos i tarmen, men inget som lite fiber inte kan råda bot på. Eller som mamma alltid brukade säga: Det går över när du gifter dig!

Svar på tråden -5 kg