• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • alexiis

blä vägde mig idag trots allt.. ligger nu på -+,4 kg allt som allt.. nästan upp 1 kg på en veckan... åh varför kan man itne bara skärpa sig.
    Men men nya tag idag.. ska iväg till mina tjejkompisar om en månad..då SKA ja ha gått ner minst 3 kg!!

Hur går de för er andra??

• Hvidbrud

jag har också varit sjuk i över en vecka. Hade kommit igång så bra. Gjorde Pilates framför tvn varge morgon i en halvtimme innan frukost. Äter mindre portioner och tre gånger om dagen. Massor av grönsaker. Men nu har jag hostat och haft ont i halsen och bara legat på soffan och degat...
    Men idag har jag kört programmet igen, ska käka min lyxiga frukost- älskar frukt, youghurt och en god musli med nötter i.
    har ledigt idag, så jag ska nog cykla en runda i stan, kanske gå runt sjöarna här i köpenhamn i solen. Det är alltid härligt. Men jag ska inte ta i för mycket, hostar liiite fortfarande...
    Någon som har ett bra tips på en smarrig mättande sallad, som man kan ha med på jobbet?

• alexiis

hvidbrud: Jag brukar ha i avokado i min sallad..det tycker jag mättar rejält! Och sen ett knäckebröd till..så håller jag mig ett tag!!!

Du verkar vara i samma sits som jag.. om man ser vikten i relation till längden... inte överviktig men lite trivselkilon man vill ha bort för sin egen skull=)

Jag sksa också ta mig ut på en långpromenad idag. Förut trnade jag mycket styrketräning på gymmet.. nu har jag siktat in mig på motion med hög förbränning tills jag når min målvikt!

• Hvidbrud

alexiis:
    Precis, de där trivselkilona... Brukar kalla dem tvåsamhets kilona själv!. Man tar ett glas vin och myser lite, eller delar en kaka, eller en extra protion när man ändå sitter och snackar. Rör på mig och äter sunt (med självklara undantag...) men det är så svåååårt att sluta "hyggespise" som det heter på danska. Tips?

• alexiis

jaaa precis så är det för mig oxå! Men samtidigt är jag en känsloätar..äter när jag har tråkigt, när jag är ledsen, när jag är glad, när jag ska belöna mig själv..osv=)haha

tror man får ha regler för sig själv, och regler som man alltid måste följa. Tex att köpa en LITEN godispåse ist för ett halvt kg=) eller att altid ha godisförbud i veckorna o unna sig på helgen. Oftast är det så för mig att jag klara av att hålla mina regler ett tag..sen åker jag rakt in i mina gamla vanor och äter allt jag ser=)haha

• tingeling2

Ok. Jag har varit med i viktklubb.se och sedan i januari gått ner 9 kg. Trodde att jag skulle ner ett kg till (totalt 10) men väger nu 63kg och är 173cm. Det konstiga är att jag fortfarande känner mig tjock och skulle lätt kunna gå ner mer med deras koncept...... Men jag har ju beställt en klänning i st 40!!!! Ok, hon kan sy in den och mindre än en 38:a borde jag verkligen inte vara! Herregud jag har ångest nu!!!!!!!! Hur skall jag våga äta mer för att behålla min vikt och inte gå ner mer?

• Hvidbrud

Tingeling:
    Korsettlivet gör ju att du kan gå upp eller ner lite utan att det syns på klänningen? Om den har snörning så klart...
    Alexiis:
    Ja, så har jag det också. Alla regler som ska följas, som jag sätter upp själv för min egen skull... Plötsligt en dag ska de bara brytas! Och så vrål äter jag till magen är helt utspänd och gör ont. det som funkar bäst för mig är att äta fiber. Tar extra krossade linfrön på morgonen och loppfröskal i ett glas vatten innan jag går och lägger mig. Fråga int evarför, men att det är balans i min mage, med regelbundna toalettbesök, gör att jag äter lite regelbundnare och det är mer sällan jag blir godissugen eller har lusta att spräng-äta.

• Sommargrönt

tingeling2: Varning varning! Att inte kunna sluta gå ner i vikt tycker jag låter lite läskigt. När man går ner i vikt blir man lätt mat och viktfixerad. Det kan sluta med ätstörning om man inte passar sig. Tvinga dig att börja äta mer och håll koll så du håller vikten nu. Sen tycker jag att du kan gå ner mer sen igen om du känner för det. Men det kan nog vara bra med en paus låter det som...

Svar på tråden -5 kg