• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • alexiis

ja stavgång är nog bra! Och smart av dig att sätta realistiska mål med mat och motion!

Gud va mysigt med en hundvalp=) vad e de för sort? Ibörjan blir de kanske mest springade in o ut med kissande men men de e ju motion det med=)haha

• Nienna
    alexiis skrev 2008-04-03 22:04:44 följande:
    ja stavgång är nog bra! Och smart av dig att sätta realistiska mål med mat och motion! Gud va mysigt med en hundvalp=) vad e de för sort? Ibörjan blir de kanske mest springade in o ut med kissande men men de e ju motion det med=)haha
    Det är en hamiltonstövare, ska bli jakthund av den. Ja, jag räknar inte med några långpromenader i början, men så småningom.
  • bofinkarna

Jag är på! Ävne om jag gärna går ner 8 men då blir min klänning för stor :P

• Sommargrönt

Vad skönt med en tråd där viktnedgången handlar om motion, inte pulverdieter!

Jag vägde 74,5 kg när jag började för en vecka sen och har redan gått ner 1,4 kg med mycket motion och lite mindre portioner som inte är lika onyttiga. Jag äter också det största målet mat till lunch och bara yoghurt eller nån smörgås på kvällen för att inte ge kroppen em massa energi på kvällen (man gör ju av med mycket mindre energi på natten).

Angående hundvalp: Vi fick vår i slutet av december och de första tre månaderna (tills nyss) gick jag upp 4 kg...Man är så låst att det är svårt att ha varken tid, ork eller lust till att träna. Så passa kosten och försök tvinga dig ut och träna själv ibland! Och i längden är det super med hund, man kommer ut och rör på sig oavsett väder.

• Nienna
    Sommargrönt skrev 2008-04-04 08:14:51 följande:
    Vad skönt med en tråd där viktnedgången handlar om motion, inte pulverdieter!

Angående hundvalp: Vi fick vår i slutet av december och de första tre månaderna (tills nyss) gick jag upp 4 kg...Man är så låst att det är svårt att ha varken tid, ork eller lust till att träna. Så passa kosten och försök tvinga dig ut och träna själv ibland! Och i längden är det super med hund, man kommer ut och rör på sig oavsett väder.
    Ja, eller hur! Jag har inte känt att jag passat in i nån annan vikttråd, för det är mest Cambridge, GI eller Viktväktarna...

Och hundvalpen ja, det kommer ju främst att vara sambons hund eftersom det är han som ska jaga med den. Så det är han som får ta det största ansvaret (skojade med honom och sa att nu är det du som får ta nattvaken osv ). Men så småningom blir det ju långpromenader med honom också och då ser jag det som ett komplement till min andra träning/motion.
  • Sommargrönt

Nienna: Se till att sambon tar hunden mest då så du verkligen får ork att träna. Det är inte så jobbigt att springa ut i nån minut för att hunden ska kissa. Det är att vakta den konstant, vara tvungen att gå mitt i maten eller i ett bra tv-program osv. som tar död på en. Jag älskar vår lilla vovve. Men min m2b är den som går ut absolut mest med den. Nu är han dryga fem månader men innan de växt klart (för din hund när den är nästan ett år) så ska den inte ha någon promenad alls egentligen. Så min m2b rastar hunden och jag tränar för att gå ner i vikt till bröllopet. Är tacksam att jag har en så fin kille som stöttar mig så.

• alexiis

bläää kommer ha gått upp i vikt denna veckan.. typiskt att man blir sjuk när de gick så bra första veckan! De vägar släppa oxå... tror de ska kännas bättre när ja vaknar men de gör de inte..suck.

Aja har iaf besämt mig för att inte väga mig på måndag och vänta en vecka till. Då känns det nog bättre tror jag=)

• Troll1
    alexiis skrev 2008-04-03 21:54:28 följande:
    Jag börjar själv=)Startade förra veckan med nyttig mat och mycket motion. Startvikt 59,9. (Längd 165cm.)-1,3 kg första veckan!Denna veckan har de inte gått bra pga sjukdom. Och i helgen ska jag få besök så då blir de godmat och vin. Men nästa vecka kör ja stenhårt igen!!
    Oj, jag tycker det låter som att du är i perfekt form! Behöver du gå ner mer??
  • FruRålin080808

Jag vill gärna hänga på...Äter nyttigt men går inte ner...Jag behöver en spark i baken för att komma igång med motion...

• alexiis

troll 1: Ja du, smaken e som baken=) Min tidigare normalvikt har varit runt 56 kg. Och redan då har ja haft önskemål om -1 eller 2 kg pga att allt mitt överflödig a fett sätter sig på magen! Tidigare har jag också varit mkt mer vältränad så nu finns det mer fett att ta av=)

Svar på tråden -5 kg