• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Nienna

Nu har jag avklarat mitt första stavgångspass och det känns i kroppen! Jag gick 30 minuter, det blev helt perfekt att gå till ett vägskäl och vända där. Vägen är väldigt kuperad så man får jobba med stavarna, på sluttampen var jag helt slut och när jag kom in höll benen på att vika sig. Det märks att man inte är van!

Nu ska jag gå 3 ggr i veckan, 30 minuter åt gången till att börja med. Sen ska jag nog börja cykla lite när snön smält och vägen torkat (grusväg).

• Vidalila

Jag hänger på! Jag vill gå ner 10 kg så att jag är tillbaka på min gamla vikt 50 igen. Men jag hade nog nöjt mig med 5. Hur mycket ska man väga om man är 1.60?

ska köpa träningskort den 1: sen jävlar!

• Nienna
    Vidalila skrev 2008-04-14 21:12:31 följande:
    Jag hänger på! Jag vill gå ner 10 kg så att jag är tillbaka på min gamla vikt 50 igen. Men jag hade nog nöjt mig med 5. Hur mycket ska man väga om man är 1.60?ska köpa träningskort den 1: sen jävlar!
    Mellan 47 och 64 enligt denna sida: web4health.info/sv/answers/ed-dia-weight-ideal.htm
  • GME76   080802

Jippi, då är jag min idealvikt . Mellan 51-69 och jag väger 69 .

• Mikabella

Ipoden är en skänk från ovan! Har laddat med ljudbok! "Flyga drake" blev det denhär gången. Blir som en liten belöning att få lyssna vidare på boken om man går. Har bestämt att jag bara får lyssna om jag är duktig o går ...Hoppas att det är en spännande bok... ;) Tänkte oxå köpa stavar. Det verkar somn att de är effektiva?! :) 1,2,1,2 nu ska jag gå igen. Puh...kämpa på :)

Nienna skrev 2008-04-14 12:50:12 följande:
    En timme enkel väg är väl inte så bara!? Själv ska jag äntligen börja med mina stavgångspromenader ikväll, stavarna är inhandlade och iPoden fylld med bra musik!
  • Nienna
    Mikabella skrev 2008-04-15 08:21:43 följande:
    Ipoden är en skänk från ovan! Har laddat med ljudbok! "Flyga drake" blev det denhär gången. Blir som en liten belöning att få lyssna vidare på boken om man går. Har bestämt att jag bara får lyssna om jag är duktig o går ...Hoppas att det är en spännande bok... ;) Tänkte oxå köpa stavar. Det verkar somn att de är effektiva?! :) 1,2,1,2 nu ska jag gå igen. Puh...kämpa på :)
    Jag har tempomusik i min så det blir lite fart på det hela. Stavarna verkar väldigt effektiva, jag kände främst hur överarmarna, skuldrorna, magen och benen fick jobba!
  • Sommargrönt

Stepup om 1,5 timme. Känns som att detta kommer bli en bra vecka!

• Nienna

Nu har jag beställt skor, igår gick jag i mina vanliga skor och jag höll på att få en blåsa på "trampdynan" direkt. Så nu vill jag inte gå mer förrän de nya skorna kommit, men det var bara 1-3 dagars leveranstid, så jag kommer att klara mitt mål att gå 3 ggr/v. Jag har nog inte haft ett par träningsskor sen jag gick i skolan (10 år sen ).

• alexiis

idag har varit en bra dag. Ätit yttigt och tränat ordentligt på gymmet. Ska springa vårruset i maj så e verkligen dags att börja träna=)

hur går de för er andra? visar vågen neråt??

Svar på tråden -5 kg