• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Sommargrönt

Usch, idag är det jag som är nere. Jag har tränat jättebra tre dagar i rad (och bra veckan innan det med) och inte ätit dumma saker. Men trots det så hoppade vågen upp 1 kg igår och det försvinner inte...Och jag känner mig inget smalare heller. Åh vad jobbigt!

• tingeling2

Sommargrönt: kanske du skall ha din mens snart? Kan vara vätska som du samlat på dig... Dricker du mycket vatten? Får man fråga vad du tränar? Styrketräning? Jag har hört att om man tränar så kan musklerna samla på sig vätska.. Vet inte om det stämmer. Du kanske äter för lite, eller för lite fett. Vi är ganska dåliga på att äta fett.

• Hope2008

35 minuters powerwalk med ankelvikter nu efter lunchen!

Kändes bra...

Idag känns det lite bättre. Ska inte väga mig förrän nästa tisdag, så får vi se hur det har gått.

• gottelina

Är det ingen som tänkt på att muskler väger mer än fett. Mät i stället eller välj något som promenader utan vikter och grejer så bränner ni istället för bygger.

• Sommargrönt

Tingeling2: Nä, inte dags på över en vecka. Och jag dricker nog inte mycket alls...Jag brukar gå snabba promenader, jogga eller gå på step-up...och så har jag en motionscykel hemma, mend et är bara i nödfall, tycker den är tråkig...Vet att muskler väger mer än fett, men har mycket fett att ta av, så lite borde man ju gå ner...

Jag äter nog inte för lite. Yoghurt med frukt och musli till frukost, ordentlig lunch. Sen mindre till middag och kväll...Kan man gå upp i vikt av att äta för lite fett? Vet inte om jag gör det men skulle väl säga att jag inte undviker fett helt och hållet i alla fall...

• Hope2008

gottelina: Syftet kanske inte alltid BARA är att bränna utan också att stärka muskler osv. Självklart väger muskler mer än fett, men med ett ordentligt minskat kaloriintag och ett ökat motionerande blir resultatet så småningom ändå en minskning av vikten, eller hur?

• Sommargrönt

Jag tycker det är så svårt att hitta balansen. Jag vill INTE banta. Jag vill äta nyttigt och kanske lite mindre än vanligt och träna ordentligt så att jag stadigt går ner i vikt. Börjar jag nu så hinner jag gott och väl innan bröllopet. Men det händer inget (har gått två veckor), bara små pendlingar neråt som försvinner igen. Jag vet inte hur länge man ska vänta innan man försöker vara mer drastisk (röra sig mer åt bantahållet). Man kan ju inte bara gå och vänta på att det ska hända något. Tänk om det inte gör det?

• alexiis

Sommargrönt: jag tror du kan öka motionen om du vill ha ett bättre resultat. på så sätt blir de ju inte " bantning" utan du äter ju normalt - men tränar mer! Sen när du nått din målvikt kan du trappa ner på motionen om du vill och ändå hålla vikten! Tänk oxå på att promenader, cykling m.m. bränner mer kalorier jämfört med tex styrketräning. Naturligtvis har styrketräning massa andra fördelar men om man vill bränna fett snabbt och se resultat är mitt tips att först bränna o sen bygga=)

själv har fokuserar ja själv på promenader..och försöker få till en timmes promenad.. oftast e jag lat och går bara 40 min=)

• gottelina

Hope2008: Jo jag vet men ibland kan man ha bråttom att nå en viss vikt och det var då jag menade. Det är så klart alltid bra att ha muskler. Fettförbränningen går ju fortare ju mer muskler man har men det blir ju på lite längre sikt. Själv måste jag nämligen under BMI 30 fortare än själve sjutton på order av en läkare. Det är kravet för att jag ska få vidare hjälp till IVF.
    Eftersom jag har fyllt 35 har jag ju liksom tiden emot mig.

• Sommargrönt

Alexiis: Jag vet inte alls om jag kan/borde öka motionen. JAg tränar redan 4-5 dagar i veckan, ganska intensiva pass. Två pass stepup på 75 minuter vardera och så 2-3 pass rask promenad i 90 minuter alternativt rask promenad kombinerad med springning 60 minuter. Tror inte mina knän skulle klara mer. Kroppen måste väl vila någon dag också eller?

Svar på tråden -5 kg