• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Sommargrönt

Jaha. Så lite nötter alltså?

• tingeling2

Japp, det är bra fett speciellt mandel!

• LinneaJ

sommargrönt: Min mamma har precis samma problem med sköldkörteln, dvs att värdena är jätte låga och att de just så pass kan kallas för normala. Inte helt otroligt om jag har/kommer att få samma problem. Än så länge är jag så pass ung så att min ämnesomsättning inte "hunnit" bli riktigt dålig. Det blir tydligen värre och värre med åren.

Det här med nötter är super. Äter även endel avokado..

• Sommargrönt

Jag ska prova. Men förstår ändå inte riktigt "teorin" bakom. Hur kan att äta nyttigt fett få en att gå ner i vikt?

• LinneaJ

Grejen handlar väl egentligen om att välja bra fetter, undvika mättade fetter som faktiskt gör att kolesterolet höjs och att man blir överviktig. Kroppen behöver ju fett, därför är det bättre att välja fett som kroppen mår bra av, sådant hittar du i bla nötter, avokado, baljväxter, oliver, riktigt smör etc. Det betyder ju inte att man äta hur mycket som helst av dessa saker. Ingenting blir nyttigt om det inte äts med måtta.
    Undvik istället de dåliga fetterna och tillsatserna som finns i chips, pommes frites, pizza, ost, feta mejeriprodukter osv.

• Sommargrönt

Jo, förstår att man ska äta bra fett och inte dåligt. Eller att för stora mängder av något aldrig är bra. Jag antar att jag formulerade min fråga dåligt. Vad jag undrar är väl egentligen hur att INTE äta nyttigt fett kan göra att man INTE går ner i vikt?

• alexiis

hmm..de har ja inget svar på..kanske e de så att kroppen behöver alla delar av kostcirkeln för att fungera som den ska=)

Hur går de för alla?

imon e de vägning..tror inte de har gått bra denna veckan. Så nästa vecka blir de strickt schema.. blää...

• alexiis

-0,9 kg denna veckan..shehoo=) Målet till nästa vecka får bli att komma under 58 kg. Ligger nu på 58,6...

dags för promenad nu innan jobbet=)

• Mikabella

Vill bara säga att ni är duktigt! 5 kg är jobbigt! Svårt att få bort detdär "lilla extra". Är i samma situation 1.60 väger 57kg nu :( Vill ner till 50-52 innan augusti. Jobbar så ycket o hinner bara gå till jobbet på morgonen o ibland hem på kvällen. Är en timme enkel väg...Roligt att ha er att "kämpa" ihop meD. Nu kör vi tjejer! Inget helg "extra mys".

• Nienna
    Mikabella skrev 2008-04-14 12:48:23 följande:
    Vill bara säga att ni är duktigt! 5 kg är jobbigt! Svårt att få bort detdär "lilla extra". Är i samma situation 1.60 väger 57kg nu :( Vill ner till 50-52 innan augusti. Jobbar så ycket o hinner bara gå till jobbet på morgonen o ibland hem på kvällen. Är en timme enkel väg...Roligt att ha er att "kämpa" ihop meD. Nu kör vi tjejer! Inget helg "extra mys".
    En timme enkel väg är väl inte så bara!? Själv ska jag äntligen börja med mina stavgångspromenader ikväll, stavarna är inhandlade och iPoden fylld med bra musik!
Svar på tråden -5 kg