• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • LinneaJ

Hej allihopa. Hoppar på här i lite i efterhand om det är ok..:)
    Är egentligen inte överviktig, ligger väl på gränsen. Har alltid vägt mycket, fast det inte synts speciellt mycket.
    1.67 lång, startvikt 68 kg. Några kilo ner vill jag innan sommaren.. Har egentligen inget fett kring magen alls, det mesta har lagt sig på "de bättre ställena" som bröst och rumpa. Har alltid dömt ut dom som kört på snabba dieter istället för bra kost och träning, men har nu halkat dit själv haha. Byter ut något mål mat om dagen mot nutrielette. Dessutom tränar jag väldigt mycket, har alltid tränat mer eller mindre, men kanske extra mycket just nu. Mitt problem är att jag äter för MYCKET mat, inte dålig. Jaja, mitt mål är iallafall ca 63 kg till att börja med.

• LinneaJ

Tänkte på det nu när jag läst igenom allas inlägg lite mer noga. Ni som väger er, vet inte om ni redan gör det, men tänk på att det kan vara stoooor skillnad på att väga sig under olika tider på dagen. Det kan skilja upp emot 0.5-1 kg för vissa. Beror ju på all vätska och mat som man sätter i sig under dagen.

• Sommargrönt

Jag väger mig alltid på morgonen...

• LinneaJ

Sommargrönt: Jag också.. Känns som bättre då..;)

• Sommargrönt

LinneaJ: Jo, om vågen visar det den ska ja. Men det gör den aldrig...

• alexiis

sommargrönt: Oj de va duktigt=) nä då e de ju inte så lätt att öka... min egen erfarenhet som bantare är bara att de e ett tips om man står still.. men inte för dig då eftersom din kropp absolut måst få vila ngn dag oxå!!!

dricker du juice, mjölk, latte, läsk ofta?? Många tänker ju inte på de "gömda" kalorierna i dryckerna... ja har själv genom att undvika dessa kunnat "spara" ca 300 kalorier om dagen!!!

Jag väger mig oxå alltid på morgonen, innan jag har ätit och efter jag har kissat=)HAHA töntig man e=)

• LinneaJ

Ja, de känns ju alltid bättre då vågen visar så lite som möjligt, fast att man vet vad det beror på.. (att man väger mindre på morgon)

Håller med alexis. Dels också det här med andra dolda sockerfällor som ketchup, dressingar, flingor etc.

• Sommargrönt

Jag dricker i princip bara vatten. Juice ibland på morgonen, men då är jag verkligen medveten om det. Saken är den att vi har sköldkörtelproblem i min släkt. Har man det så har man lägre ämnesomsättning än normalt så får man medicin som ska öka på den. Jag har sakta sjunkit i ämnesomsättning genom åren men jag ligger fortfarande precis över gränsvärdet och räknas som "normal". Jag har alltså så låg ämnesomsättning som man kan ha utan att räknas som sjuk. Orättvist. Känns som att jag går upp i vikt vad jag än gör...Skulle jag inte träna så mycket som jag gör skulle jag lätt gå upp ett kilo i veckan...

• Nienna

Idag har jag äntligen fått tag på gåstavar! Så på måndag ska jag börja mina stavgångs-pass, en halvtimme, tre gånger i veckan till att börja med.

• tingeling2

Sommargrönt: Jag tror att du äter för lite jämfört med vad du rör dig plus att det är VIKTGT med fettet.

Om man är inaktiv men vill gå ner i vikt så skall man ligga på runt 1300ckal. Men när man tränar så mycket som du gör.. Jag vet att när jag powerwalkat i 40 min så har jag förbrännt ca 400kcal, det är ganska mycket.

Jag trodde att jag åt bra men har sedan 3 månader då jag varit men i VK upptäckt att mitt problem varit just fettet. Legat på 16-20 % fett och rek intag på ViktKlubb är mellan 25-35% Så 10-20 gram mandlar om dagen har hjälpt mig i min viktresa! Så fort jag fick upp mitt intag av "bra" fett så hände det grejer!!! Lycka till!!

Svar på tråden -5 kg