• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Ankan80

Det kanske syns mer på måttbandet än på vågen?

• tingeling2

ja... Jag fattar vad du menar. Men det verkar som att det har gått så fort att hjärnan inte hänger med. Jag får liksom gå och titta på mig i spegeln och kontatera att det har hänt grejer med min kropp. Jag är en tjej som blev kallad för tjorven som liten och att bli kallad för benranglet nu är som en komplimang.. Helt sjukt!! Nej jag skall inte få ätstörningar nu som 35-åring! Det är ju sjukt. Jag tar dina varningsord på allvar!

Sommargrönt skrev 2008-04-07 13:24:58 följande:
    tingeling2: Varning varning! Att inte kunna sluta gå ner i vikt tycker jag låter lite läskigt. När man går ner i vikt blir man lätt mat och viktfixerad. Det kan sluta med ätstörning om man inte passar sig. Tvinga dig att börja äta mer och håll koll så du håller vikten nu. Sen tycker jag att du kan gå ner mer sen igen om du känner för det. Men det kan nog vara bra med en paus låter det som...
  • Sommargrönt

Tingeling2: Ja, det är viktigt att ta det på allvar. Jag rasade själv 12 kg i vikt förra våren och nådde min målvikt. Men det var så kul att ha ett mål och lyckas hela tiden och jag flyttade det något halvt kilo hela tiden. Till slut insåg jag att det inte var nyttigt. Knoppen måste också hänga med. Så jag tog paus över sommaren. Nu har jag gått upp lite igen som ska bort. Men jag tror det är lika viktigt att vara nöjd när man nått sin målvikt som att försöka hålla reglerna man satt upp så att man inte ska gå upp igen.

• tingeling2

sommargrönt: Skönt att höra att det är fler som upplevt samma grej! Det blir som ett gift... Att gå ner känns inte längre som nått problem eller bekymmer snarare att "hålla nållan" som skrämmer mig. Men jag skall försöka fokusera på annat nu.. Jag har bara 8 veckor kvar till vi gifter oss.

• alexiis

åh nu e jag hemma igen efter en timmes powerwalk. Skönt! Dags för kvällsmat....blir taco. Men inga bröd för min del..utan blir köttfärs och sallad. E ju nyttigt iaf=)

Imon har jag och sambon bestämt att vi ska börja med vårt joggande. Frsta joggingturen för året... haha kommer bli en rolig syn=)

• Hope2008

Nu är jag på så jäkla dåligt humör!!

Har verkligen kämpat på den här veckan. Varit ute på riktigt ordentliga promenader (med ankelvikter), ätit små portioner och helt skippat alla former av godis (som jag annars brukar trycka i mig). Nu har jag gått UPP ett kilo!!

Vi ska på fest den 26:e och jag hade verkligen hoppats att jag kanske ändå hade börjat att tappa NÅGOT då. Jag vet att jag är löjligt, men jag hade verkligen velat känna mig fin på den festen.

Stor SUCK!!

(Inte kan man skylla på menstruationssvullnad heller....)

• Sommargrönt

Hope2008: Detsamma här! Har tränat jättebra och har gått upp 8 hekto istället för ner under helgen...Det där är så svårt att mäta från dag till dag och vecka till vecka...

Om du är fin på festen har inget med vågen att göra, utan med hur din kropp ser ut och hur nöjd du är med det. Tränar man mycket och äter bra så brukar man dricka mer. Då samlas mer vätska i kroppen som väger. Så du kanske hare blivit smalare fast du väger mer?! Måttband är oftast bättre än våg...(Säger jag som själv är viktfokuserad)

Som min m2b säger: Håll ut och jobba på. Det kommer ge resultat till slut...

• Ankan80

Det där händer mig med.
    Man har gått upp 1 till 1 1/2 kilo ena dagen för att någon dag senare gått ner 2.
    Den kvinnliga kroppen är bra på att samla vätska.

Jag har en våg som även mäter fettprocent och muskelmassa. På så vis ser man andra resultat än bara kilo. Det är en tröst för mig iaf.

• Hvidbrud

Jag väger mig inte särskilt ofta heller, tycker att kläderna visar rätt bra om jag gått upp eller ner. (köpte nya Jeans förra veckan efter en kompis sakt att jag inte skulle gå runt i för stora jeans, då går man bara upp igen till man fyller ut dem)
    Muskelmassa väger ju mer också, så om man vill vara mer sund och inte bara svältbanta, så får man ju räkna med att vågen inte gör de stora utslagen. (men som bonus förbränner muskelmassan mer kalorier, så helt plötsligt kan det åka några kilon utan att man gjort något specielt...)
    Jag har gjort mitt pilates program nu, och nu ska jag iväg på jobbet och massera 4 timar, det måset ju också räknas.. lite..

• alexiis

nu har ja varit ute och joggat... haha eller snarar gått. Det gick inte så bra det här. Haha!!!

nu ska ja äta en nyttig lunch och sen ta mig till jobbet... blää e mest sugen på att ligga hemma i soffan jag.. vilken soffpotatis...

Ha en bra dag alla=)

Svar på tråden -5 kg