• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Hvidbrud

Jag har syndat jätte mycket i helgen... Viltgryta med grädde och jordgubbstårta till efterrätt... Gott var det. Men igår var jag ute och spranh igen plus att jag gjorde pilates på morgonen! Det är härligt när det börjar bli skönt att "straffa" sig själv...
    Har fortfarande inte stigit upp på en våg ännu. Men borde kanske kolla måttbandet. tog ju alla ått til brudklänningen för 6 veckor sedan.

• Mikabella

Jag vägde 57..vill ner till 53 typ...är kort...Sega sista tråki dumma pluffs kilon! Arrrrghhh! Tack för tips dock :) Kämpar på!

• Sommargrönt

Mikabella: Tror knappast att du kan kalla kilona under 60 för pluffs kilon, om du så vore dvärg! :) Vad får vi kalla mina kilon för då? Ligger fortfarande över 70! ;)

0,6 kg är jättemycket på sån kort tid. Vad har du för BMI?

• Mikabella

Förlåt...var kanske lite klantigt uttryckt...Menade inget ont...Du är så snäll :) Dvärg haha ja nästan ;) Nä skämt åsido.. 157cm..hmm BMI kanske på 23 då va? Vet inte riktigt...

Vi får inte gå ner för mycket...Kurvor är ju underbart! Kvinnligt! Lagom är bäst.

Sommargrönt skrev 2008-05-06 20:27:26 följande:
    Mikabella: Tror knappast att du kan kalla kilona under 60 för pluffs kilon, om du så vore dvärg! :) Vad får vi kalla mina kilon för då? Ligger fortfarande över 70! ;)0,6 kg är jättemycket på sån kort tid. Vad har du för BMI?
  • alexiis

hej alla=) nu har ja gåt ner 3,2 kg sen jag började! Vägde mig imorse, så skönt att vågen pekar neråt=)

Har tagit längre tid än jag trodde och jag har uu fortfarande 1,8 kg kvar till 5 kgsgränsen..men men när ja e nöjd slutar jag!

Inhanlade detox i måndags så nu kör jag med det oxå. Det ska jag dricka i 20 dagar så tills dess ska ja fortsätta med mitt nyttiga liv. Sen får de räcka men hysterin och då ska ja försöka gå över till ett sunt liv och hoppa över frossafa sen som jag annars brukar hamna i=)ghih

Idag gör jag ett undantag från reglena, ska äta thaimat med sambon till lunch innan jobbet...gott!

Kämpa på nu=)

• Mikabella

Hittade denhär länken... Var det ingen här som var intresserad LCHF-dieten? Fick för mig det...Kul grej att göra med några vänner iaf :) av www.rentachef.nu/news.shtml

• Sommargrönt

Alexiis: Grattis! Idag har jag halvvägs kvar. Till 5 kg alltså, får se om jag är nöjd då eller inte. Förra året hade jag den vikten och var inte riktigt nöjd, men jag har mer muskler i år så tror att det blir bra så.

Mikabella: Inte förolämpad alls. :) Tyckte bara att du behövde lite perspektiv. Det är inget fel att vilja trimma till sig själv lite extra för att tycka bra om sig själv. Men jag misstänker att du inte behöver göra det på grund av pluffs eller mullighet. Gör det bra för att du kan och vill och kommer vara lite extra nöjd!

• Hvidbrud

Hihi! Har precis mätt mig. 3 cm mindre hela vägen runt, stuss, midja och byst!!
    Hoppas bara att klänningen passar när den kommer! Tänk om den hänger som en säck!

• galnegreta

Får man hänga på här kanske?

Försöker gå ner i vikt och har, tro det eller ej, lyckats
    Har 1,2 kilo kvar till min första målvikt. Egentligen vill jag gå ner lite till men det får bli när det blir. Hade som mål att gå ner fyra kilo och snart är jag där.
    Har bestämt mig för att inte titta mig blind på vågen för nu när solen skiner och jag har struttat omkring i linne så ser jag att min mage har försvunnit
    Kan tillägga att jag har hållt på i drygt en månad.

Hoppas det är okej att jag klafsar in här.

Ha en underbar dag alla!

• Augustibruden 2008

galnegreta,

har du tränat mer el ätit ngn diet?