• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • galnegreta

Jag har rört mig mer och haft koll på hur mycket kcal jag får i mig om dagen. Så har jag haft lite tvångstankar om att jag varje dag måste göra av med mer kcal än vad jag får i mig. Det har uppenbarligen funkat
    Har använt mig av www.tappa.se. Kan rekommendera er att testa det. Förut hade dom så man har en "testdag" gratis

Augustibruden 2008 skrev 2008-05-08 11:30:56 följande:

galnegreta,har du tränat mer el ätit ngn diet?
  • tingeling2

Sommargrönt: -5kg!!!!! Jättebra, jag har försökt att klara mig utan VK:s dagbok i en vecka skall bli spännande på måndag när jag skall väga mig hur det gått!!
    hvidbrud: Ha ha!! Risken finns ju att den hänger som en säck.. (Det gjorde min) Men det finns sådana som livnär sig på att ändra klänningar!!
    Ha en skön dag i solen! Kanske det blir en Solero idag, innehåller bara 100 kcal!!

• Sommargrönt

Solero är bäst! Och igår åt jag glass till middag, med jordgubbar och vattenmelon! Hihi...

Jag var hos sömmerskan som syr min klänning för första provningen. Hon var tvungen att nåla in för jag hade tappat 1,5 cm runt midjan och 2 cm runt bysten. Känns bra. I helgen ska jag inte slarva!

Bra jobbat alla och välkommen Galnegreta!

• Hvidbrud

Snackade med tjejen som hjäler mig med min klänning igår. Hon sa att där var 5cm att ta från i ryggen för at jag har snörning. Skönt.
    Ut och njut pingst solen allihopa! I köpenhamn är det karnewval, så jag ska nog få dansat av mig några kilon! (men inte mer ät 2cm... Hi hi!

• Sommargrönt

Jag ska också ha snörning i ryggen, men min sömmerska säger att det inte går att ta så där i alla fall. För om man bara har snörning så kan den liksom gå upp ju. Så jag ska ha dragkedja och bara snörningen för utsmyckningens skull...Men hon vet att jag går ner i vikt och vi har planerat in att jag ska vara klar med det i god tid så att hon hinner justera klänningen!

• galnegreta

Tack Sommargrönt

Solero låter ju alldeles utmärkt. Jag blir ju såååå sugen på glass när det är så här fint väder ute. Får hålla mig till min lightläsk

• Mikabella

Mmmm solero. Vill jag oxå ha :) Måste ju lyxa lite ;) Ville bara önska er alla en riktigt glad, varm o skönt pingsthelg! Kramar till alla rara människor på denna tråden :)

• Sommargrönt

Imorgon ska jag vägas in igen...och ta nytt midjemått....Hoppas hoppas hoppas...

• Hope2008

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...

Jag är så SJUKT trött på mig själv och min dåliga karaktär! Vad är det för fel på mig?? Egentligen har jag inget överviktsproblem utan vill helt enkelt må bättre och känna mig lite mer bekväm i de kläder jag har (som nu sitter tight och fult). Dessutom mår jag inte bra när jag alltid äter för stora portioner och trycker i mig godis, jag blir trött och fingrarna och fötterna svullnar. Dessutom blir jag helt sockertokig och kan få sådana "dippar" att jag kallsvettas och det svartnar för ögonen. Trist, men det hjälper tydligen inte som argument för lilla Hope.... Nejdå, när helgen kommer så frossar jag i allt jag bara kan.

Nu sitter jag här och jobbar, är hungrig och har gett mig f-n på att inte trycka i mig en massa mer. Magen är dock inställd på MYCKET mat och jag vet att det kommer att dröja några tuffa dagar innan den har förstått att den ska kräva lite mindre. SUCK!!

Tips, råd och goda idéer mottages med enorm tacksamhet....

Kram

• Sommargrönt

Hope2008: Ge inte upp! Du får fylla magen med sådant som är fattigt på kalorier så du slipper gå hungrig. Morötter, gurka, sallad...

Jag skriver upp allt jag ska äta på helgen INNAN jag äter, i början på dagen. Har en viss antal kalorier per dag för att inte gå upp i vikt. När man har på papper hur mycket man kan äta och blir sugen på godis eller nåt utöver det så tvingar jag mig själv att räkna ut hur mycket extra kalorier det blir. Då brukar jag tappa lusten...Eller så går jag ut och tränar det antalet kalorier först!