• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Hope2008

Gick med i Kalorier.nu härom dagen och efter den deppiga vecka som varit bestämde jag mig nu för att köra stenhårt med hjälp av denna sajt. Funkar kanon! Nu är jag på gång igen..

Googlade fram lite vettiga GI-recept och letade fram min gamla receptsamling ur bokhyllan (körde GI för några år sedan med mycket lyckat resultat). Därefter storhandlade jag så nu finns det bara en massa bra mat i kylen.

Nya friska tag!!

/Hope2008

• Sommargrönt

Jag jobbade också över igår. Men istället för att gå ut och träna så åt jag glass istället för middag. Hmm...

Man ska enligt viktklubb lägga ca 25 % på frukosten. Frukosten, lunchen och middagen är lika stora enligt idealet på mina kalorimål enligt dem. Och så en skvätt på mellanmål. Men jag äter inte så mycket, utan kanske 60% av vad det borde vara. Men å andra sidan lägger jag till ett mellanmål innan lunchen (Som inte finns med på listan) så då brukar jag skriva den under frukosten. Så då blir det 25% av hela dagsintaget ändå...Om du hänger med... :)

• Hvidbrud

Fik tränat pilates i 45 min igår. Sen tog jag en löptur- men oj det var jobbigt. Lungorna brände, så det blev bara en halv runda. (sneddade igenom parken...)Pilates var vist tuffare än det kändes som. Var precis och provade undisar till bröllopet. Betydligt trevligare upplevelse än för några månader sen. DET är motiverande!

• Sommargrönt

Jag tog på mig ett par shorts igår som jag köpte för några månader sen. Ännu ett sånt där par som var lite för små men jag köpte dem ändå för jag "ska ju gå ner i vikt"...

Dem passade!

• Mikabella

är så roligt om att läsa om allas framsteg. Får iaf mig att kämpa lite hårdare o inte lägga ner trots stillastående våg o ett måttband som vägrar gå ner i cm :( Är piggae iaf o det är ju alltid något.

Sommargrönt. Jag är oxå med i viktklubb o äter oxå mindre än vad de säger...ska äta 1760 kcl om dagen men äter runt 1500 som mest. Är svårt. "Lilla gröt frukosten" är ju sjukt stor! Gröt, frukt, messmör, smörgås...puh orkar inte.

• Skottdagen2008

Å jag har redan själv stått brud och hade då bara 2 kg från målvikt, men nu har det smugit på sig några kg igen så jag hänger på för även jag ska på bröllop fast i augusti och det vore ju så kul att se snygg ut igen även fast man inte är bruden utan bara en väninna som ska stå upp och sjunga för alla gäster .

alexiis skrev 2008-04-03 21:51:40 följande:
    Hej alla!Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!Någon som hänger på?
  • tingeling2

Hej tjejer!

Tänker lite på er som nu är med i viktlubb.se Det gör ju inget att ni inte kommer upp i era kalorier så länge ni ligger över 1300 kalorier vilket är minimum innan kroppen går in på spar. Jag tillhör den gruppen som behöver "jumpstart" för att härda ut och jag fick 1300 kalorier "tilldelad". Detta var i början av januari nu har gått ner 12 kg (hade 10 som mål...)

Kämpar för att gå upp de två sista som jag bara rasat. Jag har nästan aldrig varit smal men det är jag nu och jag vill ha lite kurvor i min klänning!!

Men som jag sagt innan ni är jätteduktiga!! Ni kommer att vara skitsnygga lagom till första badet!!

• Hvidbrud

Usch, känner mig helt svullen idag... Mensen kommer nog snart, så hormonerna svallar. Sen hjälpte det nog inte att jag tryckte i mig en äclig nettopizza igår. Fy tusan! Att de får lov att kalla det mat... Nej, det gör jag inte igen.
    Ska nog göra utränsningskur snart igen. 12 dagar där man äter en massa (verkligen massor) grönsaker som styrker lever och tjocktarm och protein. Sist jag gjorde den var magen platt, dvs inte uppblåst som en prutt-ballong och tarmarna var i perfekt skick. Men det kräver lite diciplin att komma igång.

• Sommargrönt

tingeling2: Tack för tipset angående viktklubb. Vet att man inte behöver äta antalet kalorier som står. Jag tänkte i alla fall mest på fördelningen mellan dem och att jag har svårt att få i mig 25% på frukosten, det blir för mycket för mig. Äter dessa kalorier på kvällen istället, efter middagen... :)

• Mikabella

Låter itressant! Är själv ofta svullen o sammlar lätt på mig vätska. Känner mig lite tjuvtjock :( Är det en speciell kur eller ett hopkok som du kommit på själv?

Hvidbrud skrev 2008-05-16 09:12:12 följande:
    Usch, känner mig helt svullen idag... Mensen kommer nog snart, så hormonerna svallar. Sen hjälpte det nog inte att jag tryckte i mig en äclig nettopizza igår. Fy tusan! Att de får lov att kalla det mat... Nej, det gör jag inte igen.Ska nog göra utränsningskur snart igen. 12 dagar där man äter en massa (verkligen massor) grönsaker som styrker lever och tjocktarm och protein. Sist jag gjorde den var magen platt, dvs inte uppblåst som en prutt-ballong och tarmarna var i perfekt skick. Men det kräver lite diciplin att komma igång.