• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Hvidbrud

Hej Hope!
    Tycker att det låter som om du har stora insulinsvängningar. Försök att inte äta toma kalorier och gå inte hungrig!
    Fiberrik mat och glöm inte proteinet. Det håller dig mätt länge och det käns rätt äkligt att trycka i sig för mycket på en gång... (tycker jag i alla fall )
    Kost som stabiliserar ditt blodsocker. Kolla in GI, den låter som gjord för dig!
    Lycka till!

Var på kraneval här i köpenhamn i helgen. Mesa tjejer som dansar runt i små bikinisar (har gjort det själv i några år, men nu är det slut...) Hur många fantastiska former vi kommer i. De vackraste kropparna tycker jag är de som blir burna med kärlek och stolthet, även om det är en venus de willendorfkropp eller en twiggy.
    För mig är just det en jätte stor utmaning, för det käns som om jag aldrig blir nöjd med vad jag ser i spegeln.
    Får kasta mig över min "hypnotisera dig till din drömkropp"cd igen! Den känns skön.
    Ha det bra allihopa!

• Sommargrönt

Åh vad skönt. Jag har klarat helgen utan att gå upp i vikt. Nu sjutton ska jag ner nästa bit innan denna helgen så jag är extra sporrad att inte gå upp då heller!

• Mikabella

Hej alla. ni kämpar på ser jag. Är lite farligt på helgerna nu när det är så fint väder...Lätt att dricka ett glas extra vin till den grillade maten.

Trampade på en jätte vass sten i lördg o undersidan av min fot blev inte så glad :( Åhhh har inte kunnat gå fören idag. Har haft abstinens. Var sååå skönt att gå min timme idag igen. Har börjat mixa med cykel. Går till jobbet, tar cyklen hem o så tvärtom dagen efter. Effektivt!! Känns inte så tjatigt då.

Gick med i Viktklubb i måndags. Roligt o väldigt intressant! Verkligen bra! Är verkligen bra o roligt att hänga på denhär tråden för att få motivation o massor av bra tips! Tack alla!

• Ankan80

God middag. I morse gjorde jag något jag inte trodde jag skulle orka. Cyklade till jobbet och det är ca 18 km. Det tog en timme.
    Det gick jättebra. Visst var det lite tungt i början, men jag går på spinning så lite kondis och benmuskler har man ju.

Tänkte göra detta 3 ggr i veckan.
    DET måste bara göra underverk. Eller vad tror ni?
    Nu när det blir varmare är det ju inte alltid man orkar ta sig till gymmet så cyklar man så är ju träningen klar för den dagen.

Det bästa/värsta är att jag måste cykla hem med .

Fler som vill börja kanske?

• AnneiLund

Hej på er alla

Finns det plats till en till. Jag har 5 kilo att trimma bort, lagom till 28 juni.
    Jag har fått världens bästa tips av en kille på jobbet som tävlar i fitness. När han ska ha ett mellanmål tar han LättKesella och lite FunLight i den och rör om. Jag har ätit det som mellanmål nu i två dagar, Jag tycker det är gott, krämigt, kalorisnålt och extremt proteinrikt!!!!

• AnneiLund

Cykla!!! Det låter ju toppen. Mellan vilak städer cyklar du?

Ankan80 skrev 2008-05-14 11:20:12 följande:
    God middag. I morse gjorde jag något jag inte trodde jag skulle orka. Cyklade till jobbet och det är ca 18 km. Det tog en timme.Det gick jättebra. Visst var det lite tungt i början, men jag går på spinning så lite kondis och benmuskler har man ju.Tänkte göra detta 3 ggr i veckan.DET måste bara göra underverk. Eller vad tror ni?Nu när det blir varmare är det ju inte alltid man orkar ta sig till gymmet så cyklar man så är ju träningen klar för den dagen.Det bästa/värsta är att jag måste cykla hem med .Fler som vill börja kanske?
  • Mikabella

Bra jobbat!! Jag har "bara" 6,5 km till jobbet. Blir ju 13km på en dag iaf...Lättviktare i jämförelse med dig ;) Är verkligen bra att cykla(gå varje dag. man tänker liksom inte på att man tränar :) Jobbar i butik o slutar så sent, känner att jag inte har tid/ork att gå på gym på kvällen. Skönt att komma ut oxå efter en lång dag på jobbet! Pepp pepp o kämpa på! Du är väldigt duktig!

Ankan80 skrev 2008-05-14 11:20:12 följande:
    God middag. I morse gjorde jag något jag inte trodde jag skulle orka. Cyklade till jobbet och det är ca 18 km. Det tog en timme.Det gick jättebra. Visst var det lite tungt i början, men jag går på spinning så lite kondis och benmuskler har man ju.Tänkte göra detta 3 ggr i veckan.DET måste bara göra underverk. Eller vad tror ni?Nu när det blir varmare är det ju inte alltid man orkar ta sig till gymmet så cyklar man så är ju träningen klar för den dagen.Det bästa/värsta är att jag måste cykla hem med .Fler som vill börja kanske?
  • Ankan80

Det låter faktiskt gott
    Kanske man skall prova. Är det en hel burk då eller hälften?

Jag cyklar mellan en by utanför Höganäs och till Helsingborg

AnneiLund skrev 2008-05-14 11:29:13 följande:
    Hej på er allaFinns det plats till en till. Jag har 5 kilo att trimma bort, lagom till 28 juni.Jag har fått världens bästa tips av en kille på jobbet som tävlar i fitness. När han ska ha ett mellanmål tar han LättKesella och lite FunLight i den och rör om. Jag har ätit det som mellanmål nu i två dagar, Jag tycker det är gott, krämigt, kalorisnålt och extremt proteinrikt!!!!