• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Tit
    Sommargrönt skrev 2008-06-18 10:59:14 följande:
    Vad är ni allihop? Måste jag leta upp en ny pepptråd? :)
    Ni är fler här än ni tror! Jag läser nästan varje dag, har nog sagt hej nån gång förut. Jag har ingen våg och har varit alldeles för feg för att sötta igång på allvar, vet inte om jag har krafter att jobba så hårt som ni gör. Mitt största problem är sötsuget som sätter in som hårdast på kvällarna. Ni har dock motiverat mig jättemycket, idag har jag ätit minigurka och igår jordgubbar. Jag har läst att man inte ska äta frukt för mkt men så länge jag inte är fet (vad heter "obese", bmi över 30 på svenska?) så tänker jag känna mig duktig, det är ju faktiskt nyttigt och hindrar mig att äta godis. Nu blir dt långt, det jag skulle säga är -TACK att ni motiverar alla smygläsare!
  • Sommargrönt

Heh hej Tit! Man får jobba på i sin egen takt, om du försöker så har du väl satt igång på riktigt?!

Angående frukt så vet jag inte var den idén kom ifrån. Jag menar, frukt har också kalorier så man kan inte äta hur mycket som helst. Och så finns det de som hävdar att frukt smakar sött så man vänjer sig vid att äta sött och då försvinner inte sötsuget. Men så länge man dämpar sötsuget med frukt så kan det väl inte skada? Jag har gått ner nästan 4 kg nu och äter frukt som en....häst....? :)

Tit skrev 2008-06-24 23:07:53 följande:
    Ni är fler här än ni tror! Jag läser nästan varje dag, har nog sagt hej nån gång förut. Jag har ingen våg och har varit alldeles för feg för att sötta igång på allvar, vet inte om jag har krafter att jobba så hårt som ni gör. Mitt största problem är sötsuget som sätter in som hårdast på kvällarna. Ni har dock motiverat mig jättemycket, idag har jag ätit minigurka och igår jordgubbar. Jag har läst att man inte ska äta frukt för mkt men så länge jag inte är fet (vad heter "obese", bmi över 30 på svenska?) så tänker jag känna mig duktig, det är ju faktiskt nyttigt och hindrar mig att äta godis. Nu blir dt långt, det jag skulle säga är -TACK att ni motiverar alla smygläsare!
  • Mikabella

Haha en frukt ätande häst. Gulligt Min senaste häst gillade bananer!

Fuskis hammerman! Om jag äter typ 2 godisar går jag upp 8 kilo! Minst!...eller kasnek inte riktigt, men nästan. Min vikt står fortfrande stilla! Grrr. Är verkligen duktig!! Går 15000 steg per dag, 200 situps o lika månag rygglyft per dag. ja jag vet att muskler väger mer än fett, men måttbandet rör sig inte det heller! Fettet klamrar sig fast på mi n kropp o vägrar vika hädan!! Äter Riktigt DUKTIGT! Nada godis, chips, läsk, kakor eller skit! Oki ett glas vin går ju ner emellanåt, men det måste jag faktiskt få unna mig! Min fettdepå på magen kanske kan vara bra om det bli istid igen, men det känns ju ganska avlägset...

• Mikabella

...men för att inte verka för gnällig får jag ju lägga til att mina spiror til ben är riktigt läckra ...och så är jag väldigt glad i hjärtat Hihi

• Sommargrönt

Du har så skön stil!
    Se det positivt, du går i alla fall inte upp! I morse hade vågen hoppat 1 kg åt fel håll!!! (Jag vet, det spelar ingen roll från dag till dag och man ska titta på måttbandet istället, men whatever...)

Mikabella skrev 2008-06-25 12:07:22 följande:
    ...men för att inte verka för gnällig får jag ju lägga til att mina spiror til ben är riktigt läckra ...och så är jag väldigt glad i hjärtat Hihi
  • Hvidbrud

Jag börjag bli tok stressad inför brölloppet! Så är det liksom skit samma om jag är smal eller inte när ögonen börjar stirra ut från sina mörka hålor och huden börjar se almänt körd ut och så lite kallsvettig hela tiden... Det kanske var det här man skulle ha den lilla magen till, så jag hade nått att ta av när stressen slog in! Jag som är avspänningspedagog och allt går på helvarv inför bröllopet... Inte bra alls.

Hur kan detta vändas positivt månne? Tja, bara 22 dagar kvar! (och jag har inte ens snackat med prästen... men klänningen passar! He he Man kan lätt se mina prioriteringar!)

Jobba på brudar, ni är jätte duktiga!

• Mikabella

Oj oj oj...jag har syndat...med vin...flera glas..och cocktails...knasigt..ställer kl på 7.00... 15000 steg innan jobbet!!! ...hoppas att huvudvärken går att övervinna med en tidig treo... Kram på er!! Vet ni vad...mamma har bokjat en dotter/mama helg i Lissabon 14-17 augusti... Hon är såååå söt!!

• Sommargrönt

Hvidbrud: Ojoj, stackare. Men vet du vad, det där får du bara ta tag i helt enkelt. Ställ dig framför spegeln och ta kontroll över situationen. Man styr mer över sina känslor än vad man tror. Du får ju mannen du vill ha, vad som än går snett. Njut istället! Bestäm dig för att allt runt omkring bara är just saker runt omkring!

Mikabella: Åh, vad glad jag blir. :) Nej förlåt men det är bara det att jag också har en riktigt dålig vecka...men min svaghet är inte vin och cocktail utan glass....Så det känns bara lite skönt att tvillingen har det likadant. ;) Gå inte ihjäl dig! Det är okej att synda ibland! Kram

• Sommargrönt

Och vad gulligt av din mamma förresten, glömde ju säga det. Hihi!

• Hvidbrud

Vad härligt med mamma dotter helg! Vad mysigt ni ska få det! Vi flyger till lissabon på bröllopsresa!

Tack sommargrönt för stöd! Ska nog gå! (men går ringde svärmor och sa att nu hade hon sytt ringkuddar, så hon ville veta vem som skullle bära dem! Aaahh! Jag ska Inte ha ett stort amerikanskt bröllop, kan hon inte fatta det!) Min blivade är ju helt klart på min sida (även om lite american shine tillhör hans drömbröllop också. )
    Jobbar på, äter bra. Träningen är på paus, men nu tar jag ett steg i taget. Bröllop, resa (ja!) säga förväl till min arbets partner, driva företag ensam, älska min man (hela tiden!), hitta nytt ställe att bo och kanske få en liten bebis om allt funkar.
    Oj, nu kan jag se varför jag stressar...

Tack för att man får skriva av sig! *Kram!*

Lite måste man ju få synda annars har man ju inget krut att förbränna!