• GME76   080802

Karlstadbrudar!!

Hoppas ni gillar den nya lokalen !!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!!
  • Snitte- 5/7-2008

Hej hopp!
    Har tänkt att beställa, just nu har jag bara hittat en tårtmakare eller vad det nu heter u örebro som kan göra "vår" tårta,,, men det känns lite överseriöst att åka dit och hämta... får se... tack ska kolla maxi med

20080705: gott med jordgubbstårta!!!

• Fiafis

KajsaS: Tack för dina svar och hoppas ni får en alldeles UNDERBAR dag imorgon!!

• GME76   080802

Låter ju hur bra som helst. Har varit på dopfika i den lokalen en gång.
    Håller med Snitte, GOTT med jordgubbstårta.

brud 20080705 skrev 2008-05-01 22:51:05 följande:

Hej!vi blir 30 personer bara de närmaste och så ska vi vara i den lokalen som Domkyrkan har.Litte tråkig lokal kanske men det är svårt att få tag på någon bra!vi ska ha buffe som vi fixar själva.Lax,kyckling,fläskfile,sallader mm och så ska vi beställa jordgubbstårta från Cafe Royal!
  • brud 20080705

Hej!ja det är Domkyrkans församlingshem vi ska vara.Jag själv tycker att lokalen är fin men sambon si så där!
    Hur många gäster ska ni ha?och vem står för bröllopet?delar ni på allt?jag köpte brudklänningen själv och håret,smink,blommor kommer jag att stå för.Maten betalar vi gemmensamt.
    Ha det bra!

• Nightingale

brud 20080705 skrev 2008-05-02 20:23:48 följande:

Hej!ja det är Domkyrkans församlingshem vi ska vara.Jag själv tycker att lokalen är fin men sambon si så där!Hur många gäster ska ni ha?och vem står för bröllopet?delar ni på allt?jag köpte brudklänningen själv och håret,smink,blommor kommer jag att stå för.Maten betalar vi gemmensamt.Ha det bra!
    Hej och välkommen till tråden!

Den lokalen ni ska ha är ju kanon, jag har oxå varit på dopfika där.

Vi ska ha ca 75-80 gäster, vi betalar bröllopet själva var det meningen, men för någon dag sen ringde pappa och sa att de lägger 20.000. Tackar och bockar! Vår budget är på 40-50.000.
    Jag köper alla mina saker själv, klänning, hår, smink, strumpeband, skor, tiara. Men blommor delar vi på. Sambon köper sin kostym själv. Den är lika dyr som allt det där som jag köper. Min ring betalar jag själv.
    Maten (catering) och tårtan (från maxi) ingår i de där 20.000 som mina föräldrar betalar.
  • Mirri

brud 20080705: Hihi! Man kan feltolka ditt inlägg till att du tycker att din sambo är si sådär fin
    Vi har bjudit 120 men det blir lite färre som kommer för några bor utomlands och andra har fått förhinder men vi räknar med att bli ca 100 pers (barn inräknade)
    Vi betalar bröllopet själva och har en budget på 40-50000. Blir det eventuella överskott på kontot går det till bröllopsresan. Vi kommer med största sannorlikhet få ett bidrag på ca 10000 från min sambos föräldrar men vi vill inte räkna med det och min mamma vill betala min klänning. Mina föräldrar håller också en lysningsfest för oss som de självklart står för.
    Annars delar vi på allt. Jag kanske betalar mest i praktiken för det är jag som inhandlar saker men vi har ju gemensam ekonomi så det gör ju ingen skillnad.

KajsaS: Håller tummarna för dig idag!! Hoppas ni får en helt underbar dag!!!

• ollesmamma

grrrrrrrrrrrrr!!!!! blir såååå trött på folk!!!!! för det första gick vår osa ut igår...e fortf typ 10 stycken som inte svarat...suck.... för det andra så har vi klart o tydligt..dock trevligt formulerat att vi INTE vill ha några barn på festen..ändå kommer det 4 stycken...varför kan inte folk förstå!? o dessutom får jag jusst ett mess där en av de inbjudna fråga om de e ok att hon tar med sig några vänner till bröllopsfesten!?!! jo, men självklart! ta med alla du känner o hellst några till...öh NEJ!!! va tror hon?? hon vet att vi inte ens har kunat bjuda hälften av alla våra vänner för att vi inte har råd.... ååååh blir tokig!!

• GME76   080802

Vilka lustiga människor. Man kan väl inte bara tro att man kan ta med sig vem som helst så där. Tittat för mkt på amerikansk film kanske, där verkar man kunna hänga på vilken bröllopsfest som helst .

• Mirri

Ollesmamma: Fy vad jobbigt! Men inte ovanligt. Tydligen beter sig folk sådär! Jag kan inte riktigt förstå hur de funkar men vi har också fått göra justeringar för barn som inte är bjudna och pratat med massa vänner som frågar om nya poj/flickvänner som de vill ta med. Visst har de accepterat ett nej när de får det men jag förstår inte att de behöver fråga ens.

Jag fick ett sms från en vän bara här om dagen där han sa att "klart jag kommer på ditt bröllop! Är Emma och barnen bjudna också?" Jag fick lite kallsvett, visst att vi inte har träffats på ett tag men jag har inte hört ett knyst om någon Emma och ännumindre om hennes barn! Jag skickade ett ganska upprört sms till honom och fick ett asgarv tillbaka. Han hade fått reda på hur stressad jag var över folk som bjuder in extra folk så han ville bara driva lite med mig! Underbart elaka vänner man har

GME: Jag tror faktiskt inte att det är omöjligt att folk är påverkade av amerikanska filmer. Har inte de en +1 policy, att man alltid får ta med en date, man till och med SKA göra det för annars tycker folk man är konstig?

• Vi2alltid

Jag ska inte gifta mig i Karlstad, men jag bor här så jag kanske kan få vara med på ett hörn ändå? ;)

Svar på tråden Karlstadbrudar!!