Karlstadbrudar!!
Hoppas ni gillar den nya lokalen !!
Hoppas ni gillar den nya lokalen !!
Mirri:
Ja om man kollar på film så verkar det så, men det kanske inte är så om man frågar amerikanare . Kul kompis du har
.
Vi2alltid:
Självklart ska du hänga här. Det är flera som inte ska gifta sig i Karlstad men som bor här .
GME76 080802 skrev 2008-05-04 13:14:57 följande:
Hej nu har jag hittat hit igen också :)
Fått lagt alla tankar på bröllop på is ett tag då två av tre bilar pajja samma månad :(
Kan ju börja hänga med direkt. Jag har haft lite svårt för en del vänner har nya pojkvänner som jag inte känner (än men b röllopet är ju om ett år så situationen kan vara annorlunda då) men jag känner mig dum och snål om jag inte låter mina vänner ta med sin respektive. Det är jättemånga som jag räknat med att få bjuda pga de är tillsammans..
Men barn kommer det absolut inte vara... man vill ju slappna av och festa! allihop!
Hej alla!!
KajsaS Tell us!!!!!! hur hade ni det? VI VILL VETA ALLT
åh vad tråkigt det är när folk bjuder med folk man inte räknat med! Att folk inte förstår att det är fräckt!!!
Jag har skällt på Magnus pappa nu... han kommer inte nu är det 100% så ärligt... jag vill INTE ta det efternamnet nu... nä, kan man inte ställa upp och komma på sin sons bröllop då vill inte jag vara förknippad med honom via namnet!
*sur*
Snitte - Det låter som en jättejobbig sits.. vi har lite av samma problem, min svägerska har psykiska funktionshinder som gör släktträffar omöjliga då hon hyser agg till mig.. Det ställer till det på varenda släktträff vi har och vi har ansträngt os sjättemycket men men.. vi får inget tillbaka..
GME: Jo han är kul... om man uppskattar hjärtattacker och kallsvettningar Jag är tydligen tacksam att driva med, det är fler som gjort det... Tur att man har lite självdistans
Vi2alltid och Pearldrop: Välkomna hit!! Jag tror inte folk förstår (eller inte vill förstå) det där med att det är de som står på inbjudan som är bjudna... inte fler! Jag tror många ser det som en chans att visa upp sina respektiven om de är nya. Så har jag uppfattat det i alla fall men jag tycker inte någons bröllop är rätt tillfälle...
Vi har faktiskt valt att bjuda även barnen. Vi resonerar som så att vill föräldrarna inte ha med dem skaffar de barnvakt och annars har vi två barnvakter, ett barnrum med massa film och leksaker och fullt med aktiviteter till förfogande så förhoppningsvis kommer även föräldrarna kunna slappa och avnjuta festen.
Snitte: Fy vad tråkigt! Att inte komma på sin sons bröllop är lågt tycker jag. Då ska man ha en hejdundrande bra ursäkt!
Ollesmamma: vad trött man blir på folk! förstår er helt! vaför ska det alltid vara problem med inbjudningar! stå på er!
kram
oj vad inaktiv jag känner att jag varit här på bt har haft mycket med icke relaterade bröllopsbestyr...
tjejer måste fråga er vad ni anser om en sak..: vi är bjudna på ett bröllop, kompis till min m2b, har inte träffat det paret på 1½ år då de flyttade till annan ort... men men.. min m2b ringer och bekräftar att vi kommer och får då veta att han och jag kommer bli placerade vid olika bord. själv tyckte jag att det var jätte konstigt, några få par skulle delas på tydligen... känns lite så där faktiskt, speciellt eftersom att jag går för att min m2b ville att vi skulle gå...är det bara jag som reagerade eller brukar det va så? vill ju inte börja krångla med det eftersom det är deras dag...
stbm: Den traditionella etikettsregeln vid bordsplacering är att man alltid delar på par utom just de förlovade. Jag har aldrig suttit men min sambo på de bröllop vi varit på utom på ett där vi var toastmasters och behövde kunna kommunicera med varandra. Visst är det tråkigt att inte få sitta tillsammans men jag har nästan alltid haft trevligt ändå. Man brukar hitta någon trevlig att prata med och sedan brukar ju borden brytas till kaffet och då får man ju umgås med vem man vill.