stocholmsbrudar 2009???
Tänkte bara kolla om det är fler ifrån sthlm här??
då är det lätt att utbyta shlms grejer o kanske ses?
Ha det hoppas vi blir många!
Tänkte bara kolla om det är fler ifrån sthlm här??
då är det lätt att utbyta shlms grejer o kanske ses?
Ha det hoppas vi blir många!
ÄR man galen som köper och gömmer sin brudklänning redan nu? Har hittat the perfect dress på halva priset dessutom
090509
Soon and very soon skrev 2008-07-01 19:20:20 följande:
Vi ska gifta oss i august 2009 är det tänkt, men just nu vill jag bara strunta i allting. Vi håller på att kolla på lokal, men det är så svårt! Där vi helst vill vara är egentligen för dyrt, och nu är det dessutom helt fullbokat i augusti. Samma med vårt andrahandsalternativ, helt fullbokat. Vi har "bara" en budget på ca 70000 och alla ställen i sthlm är så fruktansvärt dyra.
Vi har tänkt ta maten genom en kompis som har cateringfirma och köpa drickat själva, men det begränsar också lokalerna. En annan grej är att de flesta ställena stänger 01, och det är för tidigt tycker vi. Eller så får för få plats.
Vill helst inte vara i en bygdegård på en åker, eftersom vi inte ska gifta oss i kyrkan utan vill vigas där vi ska ha festen också, eller i närheten.
Är så less på att leta, leta, leta och sen bli besviken varje gång för att det är fullt eller fult....
Stockholmsbrudar: var ska ni vara och hur gör ni med mat/dryck etc?
värmdö kyrka och värmdö bygdegård! vi får va där till ett för 4500 och för 500 till fram till två. Funkar för oss! egen mat och dryck! de har dessutom allt porslin. vi ska bara dekorera lokalen fint!!!!
Är helt ny här bröllopstorget och ska också gifta mig i stockholm nästa sommar!! Hurra!
Känner ingen problem både med kyrkans bokningsregler och med lokal... suck. Vår kyrka, Bromma kyrka, hade ett år innan som regel men Lovö som vi tänkte först hade tidigast i okt för nästa sommar.
Och lokal... herregud jag drömmer bara om lokaler på nätterna!! Vi har inte heller bokat ngt än. Jag tyckte Ulvsunda slott var jättefint och nära kyrkan, men man skojade inte bort priset.. :(
Vart kan du tänka dig att vara någonstans. Vilka var dina två favoriter? Om man får en känsla för vad du är ute efter så kanske vi kan tipsa om fler lokaler
Finns fördelar och nackdelar med att det är bokningsregler. Tänk vilken hets det skulle vara om man kunde boka närsomhelst... då skulle alla populära kyrkor vara bokade för all framtid... fast jag tycker att de kunde göra ett undantag för mig... hehehehe.
Men det är helt klart frustrerande.
Vi har hittat drömstället att ha festen på, (och har prellat den ett datum). Men det är ju avhängigt att vi får gifta oss i kyrkan samma dag....
Det blir nervigt i augusti när dom släpper tiderna. (Shit vad jag inte hoppas på telefonkö!)
Ulle Gulle skrev 2008-07-02 19:30:11 följande:
Ooops, den översta delen av mitt inlägg var främst riktat mot "TesshjärtaFred". (Hmm.. glömde visst bort att klicka med citatet)
Halloj... vi gifter oss 090117 så vi kanske är enda paret som gifter oss på vintern. Blir Österhaninge kyrka o festen för ca 70 pers är i Västerhaninge Bygdegård. Har bokat catering, de tar 150 kr/juvert för förrätt o varmrätt samt kaffe o kaka. Vill man ist ha brölllopstårta tar de 30 kr/kuvert extra. Lokalen kostar ca 2300, får nycklar 12.00 och har lokalen till 10.00 nästa dag. Städningen kan man leja bort för 500 kr.
Jag har köpt min brudklänning beg här på BT, åkte till Uppsala o den är grymt fin likaså priset... 1200 kr
Måste fixa nåt till axlar/armar. Min dotter är perukmakare/maskör o hjälper mig med håruppsättning och smink.
Vad mycket det finns att berätta märker man... herrejisses, har ju skrivit en hel roman o ändå så lite... *flinar*
Åhhh, man blir ju sjuk av längtan... men tiden går ganska fort ändå.