• Soon and very soon

stocholmsbrudar 2009???

Tänkte bara kolla om det är fler ifrån sthlm här??
    då är det lätt att utbyta shlms grejer o kanske ses?
    Ha det hoppas vi blir många!

• Svar på tråden stocholmsbrudar 2009???
  • Leola

Har ni några bra idéer på "Set the date". Jag vill gärna skicka ut något till folk om att de inte ska planera in något i juli eftersom det är ett stundande bröllop i Juli 2009, och det är ju alldeles för tidigt för inbjudningar.

Har sett en del roliga idéer, men kanske ni kan tipsa om fler?

• Ulle Gulle

Leola: STORT GRATTIS!! Härligt!!

HelenaOliva: vad tråkigt att folk inte var glada? Var de kanske bara avundsjuka? Låter iaf helt rätt att satsa på er själva, de är ju ni som gifter er

LirreMagic: Jag gifter mig också den 27 juni 2009!! I Bromma kyrka. Hade tänkte Lövö kyrka men orkade inte vänta till oktober. Lokal inte bestämt än...

• LirreMagic

Ulle Gulle - jag förstår verkligen att du inte orkar vänta till 1 oktober. Det känns så knäppt att man inte kan boka kyrkan nu, för då faller ju lite av hela planeringen. Men vi har ju slottet som back-up plan iaf :)

Leola - vi tänkte typ skicka ut "save the date" som julkort med foto på oss, ungefär som alla burkar göra på sina barn. De allra närmaste och de som också ska gifta sig nästa år vet redan vilket datum som gäller. En annan idé som jag kom på nu, om man verkligen vill vara ute i god tid, är ju att skicka som ett vykort från semestern med save the date

• HelenaOlivia

Tusen tack Ulle Gulle!!
    Ja jag tror du kan ha rätt i att de bara är avundsjuka och det är väldigt trist när några av ens "bästavänner" inte äns säger grattis... men men då blev det en resa för oss ist.
    Kramar

• FinalFantasy

Här är en till brud 09 14 feb för att vara exakt!

Leola: Ska se om jag kan fota våra kort som vi skickade iväg Gjorde save-the-date för mycket av min släkt bor utomlands och jobbar jämnt så de ska hinna boka det

• Leola

Just det, så heter det ja... save-the-date, (inte set the date, som jag skrev...hehehe).

Vad snällt av dig om du kan visa hur du gjorde med dina foton.
    Kanske du kan lägga upp det i ditt bildgalleri?
    Jag har precis som du lite släkt som bor utomlands, och då är det ju bra att vara ute i god tid...

FinalFantasy skrev 2008-07-16 11:24:59 följande:
    Här är en till brud 09 14 feb för att vara exakt!Leola: Ska se om jag kan fota våra kort som vi skickade iväg Gjorde save-the-date för mycket av min släkt bor utomlands och jobbar jämnt så de ska hinna boka det
  • FinalFantasy

Ska se om jag kan föra över bilderna på datorn hemma i kväll men får nog inte upp dem förrän i morgon kanske med otur men säger till när de är uppe

Gjorde dem enkla. Ett mönstrat papper mit svart bakgrund och på andra sidan vitt papper med text på De vart väl 4 cm x 8 cm stora

• Ulle Gulle
    HelenaOlivia skrev 2008-07-16 11:14:47 följande:
    Tusen tack Ulle Gulle!!Ja jag tror du kan ha rätt i att de bara är avundsjuka och det är väldigt trist när några av ens "bästavänner" inte äns säger grattis... men men då blev det en resa för oss ist.Kramar
    Ja, usch va trist. Men det där är så märkligt...? Jag tyckte också det kändes trist när jag berättade för några av mina vänner. Speciellt för en av mina bästa, själv grät jag när hon berättade att hon skulle gifta sig för jag blev så glad. Men hon visade ingen större glädje för min skull.

Tur iaf att vi kan vara glada för varandra här på BT!!

Kram
  • SMarie

Jag kände väl mest att det var min mamma som var lite sval när jag berättade, riktigt tråkigt... Men å andra sidan har hon inte världens bästa erfarenhet angående äktenskap.
    Men alla andra har bara varit glada och det är skönt.

Jag tänkte också skicka save the date kort och gör det nog enkelt och sparar krutet till den riktiga inbjudan. men jag tar hjärtligt emot alla tips.

/Kram Sara

• HelenaOlivia

Ulle gulle!! Jag är så glad över allas stöd och hjälp som man får här på BT, folk e verkligen toppen! Det är så kul att vi kan finnas för varandra.

Svar på tråden stocholmsbrudar 2009???