• Snart   så

Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?

Har precis börjat, vore kul om vi är några stycken som kan hjälpa varandra, det är inte så lätt så här i början...:)

• Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?
  • hemse

jag kör också cambridge, har gått ner 10 kg, kör ren kur, ska göra det i 2 veckor till. Har gjort kuren förut för ett antal år sedan o då gick jag ner 20 kg, sedan blev jag gravid och gick upp 25 kg, lyckades gå ner 10 kg efter graviditeten, så det är dom andra kilona som jag kämpar med nu.

• Snowsee

Hej på er!
    Nu är jag inne på dag 3 går riktigt bra! I går åt jag dock en riktig middag då vi var bjudna på morsdagsmiddag med grillat och morotskaka. Mums vad gott det var. Men i lördags tackade jag iallafall nej till både popcorn och grönsaker med dipp till schlagern så då var jag "ren" och idag blir det rent igen och fram till den 4/6. Efter det blir det kombinerat ett tag tror jag.

Ang smakerna på pulvret så tycker jag så här: Har tidigare kört med Naturdiets choklad, vidrig.
    Denna gång har jag testat Allevo Hallon och Nutrilett Forest Fruit, och tycker dem är riktigt goda. Lite mer milkshake-smak.

Naturdiets smoothies är också grymt goda, spec den med persika mango. Dessa har jag läst att man kan dricka 4 av/dag trots att de har ett högre kcal innehåll.

Nutriletts barer tycker jag också är goda de flesta, spec den med kola/karamellsmak, också dessa kan man äta 4 av/dag men dem kör inte jag med nu. Nu blir det bara pulver fram till den 4/6. Barerna är annars bra godissubstitut tycker jag.

Har fått min stegräknare också som jag beställde förra veckan, en Omron Walking Style II. Detta för att motivera mig mer till promenaderna.

Nu jäklar! Eller hur?

• alexiis

va kul att så många e med!!!

Snowsee: vad duktig du e, ja vill me köra renkur men känner mig själv, de kommer aldrig gå=)

Puffar lite på min förra fråga.. hur tycker ni jag ska göra när jag jobbar nätter????

• Fratris

alexiis: vad var frågan? jag gick tilbaks några sidor men hittade inte :)

Om det var 'vad ska jag äta som är lättfixat' tycker jag att du kan förbereda mackor som du tar med dig - oj vad trist det lät men det kan bli supernyttigt och gott beroende på vad du har på mackan. Keso och skinka, eller rostbiff t.ex. Mycket protein, lite fett och bra kolhydrater (om du väljer mörkt bröd). Mättande också!

Du kan också fixa kall pastasallad på fullkornspasta, tomatröra och bönor t.ex att ta med. Behövs inte ens värmas i micron :D

• alexiis

fratris: fråan var vad jag ska äta under natten för att inte komma upp i för många kalorier=) hihi va lite otydlig i förra inlägget!
    Det är inte direkt aktuellt för mig att köra shakes på jobbet då jag inte orkar föklara för alla varför o så där...

jag kör ju mixad kur: äter vanlig kvällsmat och en frukt då och då, annars kör ja med pulver/bars m.m.

Jag har tänkt att man kaske kan köra detta upplägget de nätter jag jobbar: shake till frukost, kvällsmat innan jag går till jobbet sen fil vid midnatt och två knäckebröd till frukost... då borde ja kunna hålla mig till kanske 1000 kcal...eller vad tror ni??

• Snowsee
    alexiis skrev 2008-05-26 16:17:34 följande:
    fratris: fråan var vad jag ska äta under natten för att inte komma upp i för många kalorier=) hihi va lite otydlig i förra inlägget!Det är inte direkt aktuellt för mig att köra shakes på jobbet då jag inte orkar föklara för alla varför o så där...jag kör ju mixad kur: äter vanlig kvällsmat och en frukt då och då, annars kör ja med pulver/bars m.m.Jag har tänkt att man kaske kan köra detta upplägget de nätter jag jobbar: shake till frukost, kvällsmat innan jag går till jobbet sen fil vid midnatt och två knäckebröd till frukost... då borde ja kunna hålla mig till kanske 1000 kcal...eller vad tror ni??
    Det låter som ett bra upplägg. Om du vill kan du ju lägga till en frukt som mellanmål också om du känner att det behövs så att det inte blir för långt mellan målen. Vet ju inte när du äter frukost men antar att det är på eftermiddagen när du vaknat?
  • hemse

dom säger ju att den bästa frukten att äta är grönt äpple

• alexiis

snowsee:ja pecis, blir när jag vaknat, ca 14,00. Sen vilar ja lite vid 18,00 o sen kvällsmat. Åh önskar ja klarade mig på renkur men men... e du inte hungrig???=)

• Snowsee
    alexiis skrev 2008-05-26 16:36:38 följande:
    snowsee:ja pecis, blir när jag vaknat, ca 14,00. Sen vilar ja lite vid 18,00 o sen kvällsmat. Åh önskar ja klarade mig på renkur men men... e du inte hungrig???=)
    Jag är faktiskt inte så hungrig som jag trodde. Idag jobbade jag tex mellan 9 och 13 utan möjlighet till att dricka drinken och jag var inte alls hungrig.

Blir jag för hungrig mellan drinkarna så tuggar jag på ett sockerfritt tuggummi eller dricker en kopp te med lite lättmjölk och honung så helt "ren" är jag väl inte då om man ser till det.. :-P
  • alexiis

men du dricker 5 shakes om dagen eller?

Jag har bestämt mig för att trots kollegorna och ta med ett natudietchoklad till jobbet..haha känner mig värsta taggad=) löjligt=)hihi

Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?