• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • Zozo

A det vart livat i holken när det blev tal om nedläggning!

Jaa du Nenne; vill du segelflyga i landets södra delar sa kan jag erbjuda en bror och en far som "chaufför" . Sa med min och Vickans hjälp kan ni göra en Sverige-runt!

Annars är det bra här - maken opereras just nu och jag hoppas pa nyheter omhur det har gatt ruint 2-tiden eller sa. Sa fram tills dess försöker jag sysselsätta mig med annat.

• Zozo

Tackar tackar för tummar och pompom

Allt har gatt bra o han far komma hem imorgon. nu kan jag andas igen

• Oms

hello babes!

Har inte läst igenom allt men hann se ngt om att när man börjar prata nedläggning så blev det livat - o hoppade då genast bak sådär 5-10 sidor o såg att Vickan i ALL FÖRVIRRING pratat nedläggning! Men VE o FASA om ngt sådant skulle ske! det är ju som när Volvo eller Ericsson drog utomlands m produktionen o kvar fanns ett hel gäng m kvarglömda medarbetare, vissa hade förvisso funderat på att byta jobb o andra bara jobbat på rutin utan engagemang eller glädje men INGEN hade kunnat föreställa sig att deras arbetplatser kunde försvinna sådär...

det jag vill säga är (som om ni inte lyckats lista ut det liksom) att den här tråden behövs även om vi inte allt skrive i den. Ni är alla mina vänner här inne och vi har ju hängt här i flera år nu o delat med oss av allt möjligt och det är ju inget jag vill ha ogjort vare sig bakår eller framåt så att säga.

jag hoppas på mer pladder o fler trådträffar (jag kan dricka vin nu så Radisson Sas skybar får gärna ta emot ett besök ifrån mig tillsammans m er!)

Anne - hur länge e du kvar i sthlm? ska vi dejta ihop oss på en promenad/fika ngn dag i veckan som kommer?

och ja, jag vet JAG är VÄRDELÖS på att skriva här inne, har verkligen inte mkt tid vid datorn (och jag som trodde att det inte skulle vara sååå stor skillnad på att vara 1 och 2 barnsmamma) och den tid jag har går åt att läsa om och diskutera barn såväl stora som små - internet är underbart som informationskälla för en sån informationstörstig person som mig.

jag börjar jobba ja, dagen före min födelsedag för att vara exakt. Det ser tyvärr inte ut som om jag kommer att få mkt datatid då heller. byter arbetsuppgifter till 50% (!!!!) och det blir mer administration och utveckling så det blir mer kreativt tänkande och det snabbt då vissa saker skulle ha varit klara igår helst... dessutom ska jag sitta i öppet landskap nu och på ett mkt utsatt läge där man vid passage ser alla mina förehavanden - bläh! säger jag men oandra sidan så är det nog det bästa som kan hända min arbetsmoral om jag ska vara helt ärlig

jag har massor att prata om - jobb, vänner, barn (ja herregud ja inte bara lillans förehavanden utan storans otroliga otur m val av vänner usch vilka prolbem vi har här nu) och framförallt en massa skitsnack

appropå det - vart har helikoptern blivit av Zoz? det var längesen man tog en tur m den

satt o läste igenom första tråden jag med häromdagen o herregud vad jag skrattade åt våra fester o planer (oss i groddräkt o lucialinne bärandes på oxfile klättrandes över stängsel i paris) haha

nu ska jag umgås m maken lite innan det e sovdags, stora tjejen e sjuk o lilla kommer nog att bli då stora inte kan låta bli o gosa m lillan och det plus att lillan somnade tidigt gör att jag misstänker att natten bli jobbig...

tjingeling girls!

• anne på grönkulla

Kul att se dig OMS - jag är i Stockholm hela nästa vecka o har förmodligen tid att klämma in nån fika eller prommis nånstans, men en del uppbokad är jag också.

• anne på grönkulla

Här har jag ätit middag o sladdrat med väninnan om hennes nya span - nu kom vi hem o hon ska voa äver, men maken behöver peppning inför sin allmänna vånda om vad han ska hitta på med sitt liv.

Ja, förvirrat som vanligt med andra ord!

• Telemarkgrrl

Jo, det vore synd om tråden försvann, även om inte jag heller hinner hänga här hela dagarna längre.

Hur som helst - jag vill också fika/promenera/dricka vin!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9