• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • MuffinsTönt

anne på grönkulla skrev 2008-08-26 23:12:14 följande:

Oj så avancerat. Funkar inte shampo o balsam??? Det är nåt jag aldrig lagt mycket pengar eller tanke på måste jag erkänna... trots att håret är en av mina få utseendemässiga tillgångar.
    Jo, egentligen funkar schampo jättebra. -För bra tom. Jag har känslig hårbotten som gör att det torkar ut lätt och ger klåda samt håret blir torrt och knastrar.

I början av året snubblade jag över en tråd på FL som handlade om naturlig kropp/hårvård. Det går ut på att skippa allt som är farligt och uttorkande i hår och kroppsprodukter. Det ämnen som jag/vi undviker är bla mineralolja, uttorkande tvättensider (tex sodium laureth sulfate, sk SLS), parabener, vissa alkohol och andra miljöfarliga ämnen. --> Därav balsam-metoden.

Man använder balsam istället för schampoo eftersom det innehåller mindre saker som kan vara uttorkande. Sen har vissa gått ett steg längre och funderat på vad mer kan man använda för att tvätta håret med...
    Därav bikarbonat, ägg, honung osv. Eftersom jag är snål + nyfiken av mig så har jag testat alla olika metoder. Jag har tom provat göra eget tvål. Doftar gott och inte lika uttorkande som de i butikerna.

Självklart kan man göra det superenkelt för sig och välja en jättemild schampo utan som helst skit. Men då är det inte lika kul
  • viktualia

Pling!

Jag ska strax hoppa ner för trappen igen och baka äppelmuffins... ville bara titta förbi lite... hihi

jag borde:
    måla lister, hjälpa maken med div projekt, sova tidigt, träna

jag gör:
    hänger vid datorn och ska baka muffins!!

• Zozo

jag e faktiskt halvägs med projektet bröllopsalbum! Snyft! Vilka fina jeans jag hade... men jag ska banne mig i dem igen.. om ett antal manader...!

• MuffinsTönt

Jag har i princip glömt mina gaml projekt. Satsar på nya istället.

Förresten Vickan, jag har för mig att du äger en stegräknare. Hur motionerade du med den? Var det powerwalk eller annat motion? Hur länge och hur många steg gav det? Jag funderar på en stegräknare men vet inte om det ger speciellt mkt.

• anne på grönkulla

Maken går med stegräknare. Den i sig ger ju inte så mycket mer än koll på att man går minst en viss mängd varje dag. Lite pepp-funktion, att man tävlar med sig själv har det ju också - om man nu blir sporrad av det.

• viktualia

Zozo - vi hade så låg ambitionsnivå med vårt album så det har varit färdigt länge.. ha ha ha

Muffins - näpp jag tappade bort min stegräknare och saknar den inte. Men jag gick bara som vanligt när jag hade den. Håller med Anne i övrigt.

Själv - letar jag ny bil till maken och mig... SHIT vad dyrt och svårt!!!

• MuffinsTönt

Ok tjejer, Ni får ta fram pompomarna och sparkdräkterna till nästa torsdag. För jag ska på gruppintervju!!!! *spyyr av nervositet* Det är inget flashigt jobb alls. Utan gamla hederliga McDonalds. Bättre än inget.

Förresten, jag köpte en såndär enkel stegmätare och gav mig ut på en powerpromenad på 1h. Lyckades gå 8069 steg enligt mätaren. Inte alls illa tycker jag.

• viktualia

Muffins - heja dig!

Själv - har jag av förvirrade orsaker varit på after work istället för fest ikväll. Hade himla skoj!! Men uuuu vad trött jag är nu!

• Sister of the Night

Godkväll Ladies!

Hälsningar från soffhörnan där jag spenderat kvällen med att sippa rödvin (KRAV- och Rättvisemärkt, riktigt gott var det också) och goffa en massa sötproppat fikabröd tillsammans med fästisen. En utomordentligt bra film har vi sett också, "Ensam är man inte stark" -en fransk sak som tilltalade frun i huset men lämnade fästisen något fundersam.

För att skryta lite så har vi investerat i en ny dammsugare. Man lyxar till det!
    För att skryta mindre så har min mycket särpräglade arbetsplats fått för sig att sparka - igen. Det är infall de får. Man kan inte göra så mycket åt det.
    Hur är det med damerna då?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9