• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • Zozo

Ah jag hade glömt grodmansdräkten... *blinkar nostalgiskt bort nagra tarar ur fransarna*

• MuffinsTönt

Hej Oms! Åh,vilka minnen du drar upp nu. *drömmer mig bort* Ibland känns det som om jag bor i fel sida av landet. Jag vill också fika!

Jag har hittat några intressanta jobb. Ströjobb men bättre än inget alls. *peppa peppa*

• viktualia

Ni är goooooooooa!

Och näpp, alla tankar på att lägga ner tråden är undanskuffade i bortre hörnet av tillvaron.

Själv hamnade jag MITT i hetluften när jag återvände till jobbet i måndags. Har bland annat blivit intervjuad av en rätt lokal tidning och TACK och LOV fått se texten innan den gick i tryck.... gaaaa varför är jag en sån STJÄRNA på osmidiga uttalanden...

... i ingressen står det "Det är mycket premiäråk i den här historien" säger Vickan, lokal byråkrat....

ajajaja

• Oms

men vad bra att alla e med på banan igen då

so girls - wassup?

vi kan väl göra en liten enkät - sommarenkät- såna är alltid bra för "slöa" trådar...

Vad har du gjort i sommar?

Vad är ditt bästa sommarminne?

Vad är ditt sämsta sommarminne?

Vad önskar du att du hade hunnit med i sommar?

• viktualia

Ägnat mig åt min föreningsvärld, varit utomlands en vecka, renoverat och jobbat en hel del

En gudomligt mysig paddeltur i strålande solsken över en segelblank sjö i sällskap med goa människor!

Den vidriga smärtan när jag fick missfall.....

Varit i min hemstad och träffat folk. Läst mer böcker. Gått på Liseberg.

ååå vad skoj med enkät!!!

• Oms

men sedär - en liten minitråd date kanske?

Tubbies o Anne - väljer vi dagtid följer min lilla med på promenad fika etc om inte på onsdag för då kan jag bli barnledig dagtid. Pratar vi vin så kan jag nästa fredagem/kväll om nu ngn kan haka på?

alltså - mån, tis, tors med barnvagn o skojig snart 9mån bebis
    ons el fre dagtid barnfri fika/lunch
    fre el lör barnfri em/kväll fika/promenad el VIN

fungerar ngt för er? det är min sista vecka innan jag börjar jobba o nåt skoj ska jag väl ha en att bara träffa mammor m barn (nja, nu gör jag ju inte det så ofta -typ aldrig- har svårt för att prata bebis hela dagarna)

• MuffinsTönt

* jag har bott på jättemysig hotell med stoor bubbelbadkar i två dagar, Det enda vi har gjort var paddla och bada i karet. Sen har Grabben åkt till Norge o klättrat i berg. Jag har åkt ut till havs och badat o solat.

* Ubermysiga semestern på hotellet.
    Knäoperationen i början av juli. Kunde inte ta mig nånstans på en vecka. + sjukgymnastik VARJE dag i 2 veckor. Sen blev det 2-3 ggr/vecka.

* Läst lite mer. haft nån mini-renoveringsprojekt i lägenheten. Vi skulle ju tapetera om sovrum o vardagsrum. :o

• Telemarkgrrl

Jag har slappat och läst massor med böcker och ätit massa god mat i Grekland, Italien och Stockholm.

Åh, alla kvällarna på vår balkong i Grekland med utsikt över hamnen och bergen när vi satt där och drack rosé och såg solen gå ner.

Samma som vanligt - kylan och regnet här hemma.

Jag har hunnit med allt jag velat. Däremot hade jag velat ha dubbelt så lång semester för att kunna slappa ännu mer och läsa ännu fler böcker.

• Telemarkgrrl

Ang dejt - jag åker bort nästa helg (åker redan fredag em).
    En annan har ju ett jobb att sköta så jag kan vid lunch och från ca 16.30 alla andra dagar nästa vecka utom måndag kväll.

• Zozo

Hmmm.. hunit med tre veckor i Sverige och riktigt ra om familj och vänner, nagra dagar i Frankrike hos vänner, sytt en moronrock och en halv som e pa gang, storstädat o putsat fönster, läst en massa böcker, skrivit och ringt samtal jag sparat pa länge... slappat! O nu e jag pa g med bröllopsalbumet... endast tva ar senare.

Svart.. antingen mys med familjen hemma i Sverige eller min o makens lilla övernattning pa ett supermysigt litet familjehotell i Champagne...

Hmmm att lämna maken pa sjukhuset, tror jag. Fast allt gick ju bra den här gangen, sa det var ju inte sa farligt.

Vad önskar du att du hade hunnit med i sommar? Att röra pa mig mera; inte sa mycket det att jag inte hunnit men att jag inte orkat mera..

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9