• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • MuffinsTönt

jag syftar på att det är först till kvarn o interna kontakter.

• anne på grönkulla

kontakter - ja ibland men inte nödvändigtvis. Men att vara tidigt ute med en ansökan tror jag alltid är bra, det finns inget självändamål med att vänta till sista timmen med att söka om man vet att man vill göra det.

• viktualia

tjohoo!

nu har jag varit hos päronen och firat deras 60 årsdagar! skoj skoj! Superskojig fest igår med deras nära vänner - 25 pers på lagom liten yta!

Nu är jag hemma i hålan igen och inledde detta med att "städa" trädgården... för vad heter det annars när man plockar bort fallfrukt från marken?!

• MuffinsTönt

Trevligt Vickan! Vi har också varit på födelsedagsfest. Med en supergo princesstårta. Ändå har jag ätit många princesstårtor och vanliga tårtor.
    Idag har jag varit på golfbanan och slagit bollar. Ibland får jag bra sving ibland hamnar den 2dm bort. Då vill man springa dit och ta tillbaka dem. Såna slag är bara slöseri med bollar! Sen gick vi och slog kortre slag. Det är inget fel på min riktning, bara att den åker förbi hålet med ett par decimeter.

Är alldeles mör i överkroppen. Imorrn kommer nog en rejäl träningsvärk. Förra gången hade jag ont i -3 dagar.

• Lady o Lufsen

Är väldigt sällan inne här längre men jag bara måste berätta om en jätteknasig dröm!

I ett centrum nära mig klev jag av bussen och träffade en kvinna som jag till utseendet inte kände, men vi hade ändå stämt träff där...jag kallade henne "Vickan" och förstod i drömmen att "Aha- detta är alltså Viktualia från BT"...vi befann oss helt plötsligt på en stig i skogen.
    Skogen var en riktig Sherwoodskog och stigen var en smal upptrampad skogsstig som låg mycket högre än övriga marken- nästan som att gå på en spång.
    Det var ganska branta stup på varje sida av den smala stigen.

Plötsligt kommer det ett enormt fantastiskt solsken och tittade man till vänster ner i dalen så låg det mest underbara sagoslott man kan tänka sig! Tinnar och torn, helt målat i rosa med guldtak, det glittrade och glänste något helt fantastiskt i solskenet- både Vickan och jag undrade om slottet verkligen var riktigt och inte bara en illusion.

Helt plötsligt så kände både Vickan och jag att det var något konstigt på högra sidan av stigen...när vi gått en bit till så såg vi en gigantisk björn, utsågad i playwood som stod och vevade med sin ena framram mot oss...På något sätt så verkade det som att jag hade varit i skogen förrut och kände till den.

Vickan och jag började diskutera huruvida det lämpligaste var att lämna skogen, stanna kvar eller springa till slottet.
    Vi undrade om de gigantiska björnarna och vargarna skulle kunna nå upp till oss på stigen?

Vi hörde hur det började knaka i skogen och vi beslöt oss för att göra ett försök till att hinna till slottet.

Vi försökte hitta en smart stig nerför stigen men var tvugna att bara hasa oss nerför stupet.
    Vi sprang för allt vi hade men kom ändå inte närmare slottet. Vi hörde björnarna och vargarna flåsa bakom oss.

Äntligen nådde vi fram till muren och den stora slottsporten.
    När Vickan tog tag i porten så upplöstes hela slottet, muren, porten, slottsgården och dess omgivande trädgård i ett moln av fint pulverglitter...POFF, sa det bara och vi var omgivna av ett moln av det vackraste glitter ni kan tänka er.
    När glittret lade sig så var vi tillbaka på busshållplatsen där Vickan hoppade på bussen och åkte iväg...hon skulle träffa Sister och jag skulle gå och jobba!

Ja herregud så det kan bli!??

• MuffinsTönt

Hahaha, gud vilken dröm! Man kan tro att du tyckte det var för lång tid till nästa dejt så du drömmer om en egen... Varför är jag inte med isf?!?!

• Oms

Tjena!

här är vi sjuka sen i fredags först ut var egentligen stora tjejen i torsdags, sen lilltjejen i fredags och jag i lördags, sv ägerskan o maken är inte heller på topp om än inte sjuka heller.

har fått skjuta på en del grejer som var tänkt att bli gjorda nu i helgen så jag vet inte om jag kan få till ngn minidate tyvärr. Tubbisen kan ju inte till helgen men däremot under luncher o efter jobb var det va? onsdag blev nu storhandligns o städdag här, imorn är det tvättstugan 13-19 o sen föräldramöte i skolan - så torsdag? skulle det fungera för Tubbis o Anne?

torsdag lunch om vi pratar sen lunch ca 13 sådär då vi alla vill att lillan sover sin förmiddagssömn innan vi lunchar, alt att vi träffas efter tubbies jobb o går en promenad eller går o fikar eller nåt?

annars så får jag nog tyvärr ställa in för denna gång, börjar ju jobba på måndag därpå o Anne åker tillbaka så då får vi ta det nästa år om just den här konstellationen ska träffas

• viktualia

Lady och Lufsen - *asgarv*

Omsan och Anne - önskar att jag hade lyckats träffa er.. men det lyckas nog inte den här gången surt nog..

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9