• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • MuffinsTönt
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-02 17:13:27 följande:
    använder du rasullera och tvättar emd eller? Jag hängde inte med, du blev så ivrig.
    Psst,vadå ivrig! *haha*
    Jag använder rasullera i vanliga fall. Annars använder jag Urtekrams balsam när jag ska göra inpackning.

Ang sista schampo grejen... Jag skippade det och använde bikarbonat + äcv istället. Billigare än att gå och köpa en schampo för att använda en gång. Klart, om du har det hemma så varför krångla till det?
  • Sister of the Night
    Zozo skrev 2008-09-02 10:26:32 följande:
    Ja som reklamen de direktöversatte till engelska sa... "Nothing sucks like Electrolux" *fnissss* Undrar om den salde bra???
  • Sister of the Night
    MuffinsTönt skrev 2008-09-01 22:24:19 följande:
    Sister of the Night skrev 2008-09-01 21:39:02 följande:Haha! Jaha, pratade du om den. Kul att den suger bra då.
    Åsså är den ju bra mycket tystare än den förra.
  • Sister of the Night

anne på grönkulla skrev 2008-09-02 12:25:01 följande:

Översättning är svårt... det är många varumärken som gått på pumpen där!
    M-hm. Hörde nånstans om ett par jeans som i ursprungslandet hette "Fit Slick".
    Kommentar överflödig.
  • Sister of the Night

anne på grönkulla skrev 2008-09-02 08:10:07 följande:

Just dammsugare är väl en av få saker man köper som faktiskt BÖR suga - big time!
    Ja, man kan ju tycka det!
  • Sister of the Night
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-02 17:01:58 följande:
    muffins!Är det Urtekrams aloe Vera balsam du har? hitade en sida där de kostade 49 kr för en flaska balsam 250 ml. det var ju inte så dyrt. Om det nu är rätt...
    Urtekram, de är väl både miljövänliga och ej djurtestade om jag inte minns fel. Två bra saker i en flaska med andra ord.
  • nennesjuttioåtta

perfekt! Men, hallå - bikarbonatet, har du i det som pulver eller blandar du det med lite vatten *puckonenne*

I suck!

• viktualia

fniss fniss

ni är ju för bra! synd att jag varken har ork eller tid att bidra till fnittret!

har dock inte glömt er....

• MuffinsTönt
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-02 21:57:14 följande:
    perfekt! Men, hallå - bikarbonatet, har du i det som pulver eller blandar du det med lite vatten *puckonenne*I suck!
    Haha,glömde ge dig en beskrivning på det.

!!!OT VARNING!!!

Jag tog 1-2 msk bikarbonat och blandade med ca 1 msk vatten. Det ska vara slush-aktig. Till detta behövs även ÄCV/citron blandning. Ta 1-2 tsk äppelcidervinäger/citronsaft från frukt eller flaska och späd till 1L KALLT vatten. Detta görs strax innan dusch.
    Väl i duschen blöter jag ner håret ordentligt,masserar hårbotten och så. Tar lite bikarbonatblandning i taget och masserar in det i hela hårbotten. Obs, endast hårbotten. Massera nogrann (3-5min) och sen skölj det med vatten samtidigt du forsätter att massera och nu gärna i längderna också.
    När du tycker det är rent (eller armarna håller på ramla av ) tar du äcvblandningen och doppar ner håret (om du har långt hår) i kannan 2-3 ggr och sen avslutar du med att skölja igenom hela håret, speciellt hårbotten med denna blandning. Håret kommer att lukta vinäger men försvinner när det har torkat, annars luktar det inget om du väljer citron (va försiktig för ev fruktkött)
    Försök att inte kamma eller borsta håret när det är blött.

Som sagt, mer jobb men bättre än att köpa en flaska för att använda en gång. Har jag glömt ngt?!?!
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9