• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • anne på grönkulla

Här har jag verkligen galet dåligt med nättid - jag hoppas det ändrar sig i nästa vecka - min inlogg till BT krånglar fortfarande hemifrån.

• Sister of the Night

*visslar i trådtystnaden*
    Grattis till bilen Vickan! Men oj, inte trodde jag att du gillade en GAMMAL cykel? Men jag kan bara hålla med. De gamla hojarna från långtbakitiden rockar. Mycket bättre kvalitet än på de nya och dessutom så sjukt coola att se på.

Nenne, har du bytt schampo eller vadå? Det lät ju hur mysko som helst det där!

• Sister of the Night

....Å grattis till Stubben som faktiskt har namnsdag idag! *langar fram ett gäng tulpaner*

• viktualia

Sis - jag älskar gamla skrotcyklar.. ha ha ha... OM jag tar mig samman och köper en ny kommer det ta tid innan jag förlikar mig med detta. Jag gillar gnisslande cyklar med taskiga bromsar.. men min nuvarande är lite väl illa.. inte bra när jag nu råkar bo så att jag åker upp och ner för backar hela tiden!!!

• MuffinsTönt

Sister of the Night skrev 2008-09-12 21:13:04 följande:

Nenne, har du bytt schampo eller vadå? Det lät ju hur mysko som helst det där!
    Nenne har slängt schampooflaskan och rotat fram balsamflaskan istället. Typ som mig. Läs "balsammetoden" tråden om du är nyfiken.

Grattis Telis!

Åhhh, ångest!!! Vi, snarare grabben, har bestämt för att fixa en födelsedagsmiddag med hans vänner. De senaste åren har det endast varit hans släkt. Vi satt o klurade lite på menyn. Har bestämt oss för en grönästsoppa med pepparrotklick till förrätt. Japp, den som du tipsade mig Vickan!
    Varmrätt har vi inte kommit på. Har ni några tips?
    Till efterrätt blir det gammal hederlig glasstårta. Vi ska ha det på en fre, 27/9 så det får vara rätter som kan förberedas i förväg.
    Present har jag redan fixat. En signerad hälso kokbok. Tänkte först en läcker skorta men så gick jag förbi wettergrens o kocken/författaren stod där o bjöd på snacks. Efter ett tag lyckades han charma mig och jag gick därifrån med en till kokbok.
  • MuffinsTönt

Va sjutton är en grönästsoppa?!?! Menar förstås grönÄRTsoppa!

• viktualia

Muffins - jag föreslår att ni gör nån fylld fläskfilé tex. Går att fixa i förväg och är smidigt att värma.
    kanske den här varianten?!?! www.alltommat.se/recept

själv har jag varit på kusinbröllop i helgen. OTROLIGT skoj och mysigt!!!

• MuffinsTönt

Tack för förslaget Vickan. Den låter supergott!
    Vi provade på ngt som heter BodyBalance, en stretch och yoga inspirerad pass. Ojoj va öm jag är idag. Speciellt de ställen där jag inte har tränat på ett tag. Fler såna pass till oss. Mig som behöver mjukare träning och Grabben som behöver bli smidigare.

Imorrn ska jag på en håraudition. Wella söker hårmodeller. Ska bli spännande o se va dem gör med mitt hår. Om det får godkänd förstås.

• nennesjuttioåtta

Muffins
    hmm, klurigt. Jag kan ju inte massera samtidigt som jag sköljer eftersom jag måste hålla i slangen med ena handen. Eller, ja försöka duger. Men eftersom jag var så fräsch i hårbottnen så tror ajg att det berodde på att bikarbonatet inte tagit bort allt gammalt silikon i längderna. Nu har jag köpt det där schampoot på apoteket du tipsade om och ska göra en ny sista tvtt (eller ny och ny, har tvättat hela veckan men...)

Var köper du rasullera?!?!?

HEJ SIS!!!!! Det var länge sen!!!! *hoppistudskramar*

Gammal cykel = Pullgnugg (om du frågar min svärmor)

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-14 19:57:21 följande:
    *Gammal cykel = Pullgnugg (om du frågar min svärmor)
    *asgarv*

Gissa varför jag är så besatt av gamla hojjar.. ha ha ha!
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9