• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • viktualia

jaaa jag får buda iväg ett ton i riktning mot dina nejder...

läget efter missfallet.. tjaaa jag jobbar så sjukt engagerat att jag knappt hinner andas. väntar på nästan mens innan cirkusen tillåts dras igång igen...

Sov gott!

• Mrs  B

Går även bra att skicka ner lite äpplen till mig....

Kan också äta äpplen nu på hösten så jag är glad just nu.

• viktualia

gaaaaa

NU har vi hittat ny bil.. maken kom just hem och jag fick provköra bilen som vi kommer att köpa. En volvo v50 från 2004, ursnygg ljusblå färg och med fler hästkrafter än vår nuvarande S40... tokigt!!!

Och allra största delen av projektet sponsras av svärfar..

jag är bara så GRYMT tacksam över svärfars gåva och makens engagemang och allt...

• MuffinsTönt

Ähh... spännande Vickan! Är det en "begagnadny" bil eller splitterny från fabriken?

• viktualia

Muffins... fniss fniss.. jag skrev ju att den var från 2004... hihihi... begagnad alltså...

• MuffinsTönt
    viktualia skrev 2008-09-06 11:24:43 följande:
    Muffins... fniss fniss.. jag skrev ju att den var från 2004... hihihi... begagnad alltså...
    Joo... men säljer inte affärerna också splitternya men äldre årsmodeller. Fast kanske inte så gamla, 1-2 år kanske... Nollkoll som sagt.
  • viktualia

hur som, den här är ju fyra år....och har gått drygt 6000 mil vilket är rätt lite för en bil som rullat i fyra år.
    vår nuvarande går ca 1500 mil om året som jämförelse

och noll koll - det har jag också.. alltså blandar jag mig inte i det hela speciellt mycket. men jag fick provköra den nya bilen några kvarter och konstaterade att den var helt ok!

• MuffinsTönt

hehe, iaf, grattis till nya bilen.

Jag har oxå skaffat en cykel förvisso begagnad men funkar bra. Det var ett tag sen jag cyklade och nu vågar jag inte riktig böja å mkt. Hoppas det reder sig snart.

• viktualia

Cykel är ett annat spännande projekt.. jag grubblar fram och tillbaka över om jag borde köpa en ny inkl dubbdäck nu när jag cyklar till bussen... hm.. den jag kör runt på nu är lite lagom antik och har taskiga bromsar.. *grubbel grubbel*

Fördelen med min gamla är att den inte är lika stöldbegärlig och att den är hemsk cool!

Fördelen med en ny är att en sådan lär vara mer pålitlig och säkrare och med bättre cykelkorg...

• MuffinsTönt

Hmm... känner igen dina grubblerier. Stöldrisk finns det här också. Specielt om man bor i Frölunda. En till anledning varför jag inte köpt en ny. Kan du inte göra en "pimp my bike"? Grabben har gjort det, bytt kedja och sånt som hör till samt fixat bromsarna. Betydligt billigare än en ny cykel. Det är en Crescent han har och den är 5år gammal.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9