Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Sebastianna

vad kul att du oxå ska ha Frida Vi hade jättekul medan hon fixade mitt hår. Skrattade massor och kände mig superavslappnad. Hon är så personlig, verkligen, inte alls stel eller svår att prata med. Hon kan bjuda på sig själv. Ska bli jättekul att se bilder på din frisyr sen (och allt annat såklart)

• Anja 19 juli 2008

Mmm jag behöver verkligen oxå tips på kemtvätt. Fröken Planera, vart var det du lämnade in din klänning. Dom hade ju fått den ren trots att den såg jättesmutsig ut nertill sa du.

Min har en liiiiten liiiiten fläck i sidan, på livet, som måste bort. Jag vill ju sälja den. Så jag är hysteriskt nojjig över att den itne ska försvinna.

• Anja 19 juli 2008

Gah shit vad säger du... jag har ju oxå massor av sånt på min klänning!!! Gulp...

Anettan jag vill HEMSKT gärna ha numret till den mannen du talade om, som du blivit rekommenderad av Palm Design. Om de anlitar honom så måste han ju vara bra, för de lämnar ju troligtvis in MASSOR av brudklänningar!

• Anja 19 juli 2008

Anettan

tack så hemskt mycket

• Anja 19 juli 2008

Åh Annelie vad roligt... jag har verkligen längtat efter att få höra berättelse och undrat var sjutton du blivit av

Du ska veta att jag tänkte på dig och Embo när jag satt inne hos min mamma i hennes uterum och stirrade ut på regnet. Det var ju för sjutton overkligt. Men om det stämmer som dom säger att regn på bröllopsdagen betyder lycka och rikedomar så kommer ni att bli RIKTIGT lyckliga och rika.

Längtar verkligen efter bilder! Finns där några???

Ett stort grattis fru Drakhammar!

• Anja 19 juli 2008

Du får ändra i din presentation nu... Ni SKA ju inte gifta er längre och din status är gift, inte planerar bröllop (fast det kanske du hade ändrat? ) hihi

• Anja 19 juli 2008

annelie

du är så vacker att jag ryser! Shit så fin klänning och vilken UNDERBAR frisyr! Så otroligt stilrent och vackert alltihop! Åh vad jag ser fram emot fler bilder!!!! 1.500 st är INTE ILLA!!!

Vi betalade oxå 10.000 för Bröderna Berggrenson. De rekommenderade ju Stämbandet till AnneiLund. Gjorde dom inte det till dig oxå? För visst var det du oxå som ville ha dem från början, eller?

Åh så fin du var!!! (är ) var tvungen att säga det en gång till!! Helt otroligt!

KRAAAAM

• Anja 19 juli 2008

A wife (to be)

Klart man får tycka det Man ÄR ju faktiskt (troligvis) aldrig vackrare än på sin bröllopsdag

• Anja 19 juli 2008

Nu har jag satt ihop hylla, städat tillsammans med min väninna (vi städade här både igår och idag som små tokar) och allt glänser och är såååå fint + att vi inhandlade nya växter, tavlor, hylla, förvaringslådor osv så att här är lagom homestylat och kul att komma hem till.

Så nu kan barnvakterna bo här utan problem. Man skulle kunna dricka ur toaletterna så rent är det här

UNDERBART!

Om ganska exakt 12 timmar åker vi!!! Åh shit, det känns overkligt.

Har inte börjat packa än men vet var jag har allt och har gjort en mkt grundlig lista på vad som ska packas. Känns som att det är lättast att göra det när barnen sover (pluss att lite av grejorna fortfarande är på torkstället o i tumlaren)

Håll nu tummarna tjejer, för jag är så otroligt flygrädd och har sådan ångest inför detta.

Väderutsikterna är superfina! Kollade hela veckans väderutsikter på Korsika och vi får strålande sol 5 dagar utav 7 och två med små molnbyar men mest sol och temperaturerna låg mellan 27-30 grader och runt 17-19 på nätterna.

Hoppas det stämmer

Nä, nu måste jag förbereda någon middag och betala räkningar innan jag hämtar barnen.

kram kram

Anja

• Anja 19 juli 2008

Hej tjejer

tjuvar lite tid från min familj som jag längtat såååå efter de sista dagarna på korsika.

måste bara säga att SHIT vilken fantastisk ö. Så vacker. Maten går inte att beskriva med ord. Jag har nu officiellt gått upp 10,2 kg sen bröllopet. Ja det är sant hur trist det än låter.

Vi har njutit i fulla drag utav denna resa. Korsika kan vi varmt rekommendera till ALLA. Man kan hanka sig fram med engelska men det är få som förstår engelska, det är franska som gäller. Men de franska fraser vi behövde lärde vi oss på några dagar. Daniel har ju lite franska i bagaget då hans mamma under flera år var gift m en man som pratade franska då Daniel var liten, så han hade hemspråk i franska i skolan osv men han minns inte jättemycket men iallafall så att vi har klarat att hyra scooter, hihi och annat skojigt.

Ska självklart lägga in en MASSA foton.

Jag kan oxå den 20:e

Mig spelar det ingen roll om vi är hos Anne (vilket såklart är enklast för alla väl?) eller hos Flamora eller Gabbi (fast jag vet helt seriöst inte om jag vågar ut på n.fäladen sent på kvällen, fniss, det är nog ungefär lika skrämmande som Malmö är för mig *asg* men nu är jag ju ÖVERtöntig jag VET det

Det blir nog bra...

Ska lägga ut bilder ikväll men nu kommer Daniel o Alice snart hem. Jag bad Daniel köpa croissants till kaffet. Hur fasen ska jag kunna klara mig utan croissants t frukost nu lixom???

Alltså frukostbuffén och trerättersmiddagen på hotellet (som var sååååå mysigt) var UNDERBARA. Ja, allt med denna resan var perfekt!

Absolut enda smolket i bägaren var att jag såklart hade skoskav i flera dagar och det var grymt smärtsamt att gå. Men gå VILL man ju när man är på ett så vackert ställe med massa mysiga smågator, caféer, barer, creperias och restauranger ÖVERALLT. Det var en liten supermysig stad vi bodde i, ändå hann vi nog inte igenom en femtedel av alla restauranger (och då åt vi ändå flera gånger om dagen). Kan säga att PRECIS all mat vi åt var underbar!

Korsikanerna är tydligen väldigt noga o stolta över sin mat och det märks. Inget slarvlagat eller några halvansträngningar. Det var UTMÄRKT. Vi hade 12.000 i fickpengar och de gick åt, så det är inte helt billigt där. Ungefär som hemma. Men vi har unnat oss ALLT, inte snålat någon gång.

Kan kanske förklara kilona eller?

kram så länge... återkommer ikväll!!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5