• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Fröken Planera

Tjena Brudar! Nu är det bara några minuter kvar tills Flamora blir Fru Ericsson! Flamora, jag har verkligen hållt tummarna för att vädret ska hålla sig, det ser ut som att det hjälpt. Du är skyldig mig dina tummar till nästa lördag!

• Fröken Planera

Anja. Klart att du kan ha med skämten i ditt festprogram. De är ju hur bra som helst.
    Jo, Sonny har fått en spricka i revbenet, efter en fantastisk mogen svensexa. Nä, jag skojar bara, det var en olyckshändelse, efter att en av killarna fick för sig att Sonny skulle kastas i sjön. De hade ju hyrt en stuga i Blekingska skogarna, där det finns en bastu och brygga vid sjön. Alla vet ju att när man samlas med sina ungdomskompisar, så faller alla, eller i alla fall de flesta, in i sina tonårsroller. En av killarna fick för sig att Sonny skulle bli slängd i sjön. Ett beslut som känns fruktansvärt löjligt när jag tänker på det nu, men det kändes säkert självklart för dem just i den stunden. Sonny var väl inte så sugen på det, så det fick bli en brottningsmatch innan han åkte i. Killen som han brottades med är några storlekar större än Sonny, så det slutade väl inte så bra.
    Men faktum är att Sonny märkte ingenting förrän på kvällen efter svensexan. Han var nog rejält bedövad av festligheterna (och spriten)över huvudtaget.
    Om jag håller tal på bröllopet, så ska jag be hans kompisar att lämna tillbaka honom i ett bättre skick nästa gång de får för sig att låna honom...

• Fröken Planera

Förresten!! Jag glömde ju berätta. Vi hade ingen som kunde filma vår vigsel. Vi ville inte be någon av våra inbjudna gäster. Men i morse ringde min syster och sa att hennes kompis erbjudit sig att filma allting med sin nya filmkamera!!!! Hon är tacksam att hon får vara med. Vi har ju hyrt in en fotograf, men ingen filmare. Hon ska alltså filma hela vigseln. Jag hoppas att hon kan tänka sig att filma utanför kyrkan åxå.
    Eventuellt så kanske man kan kolla över bordsplaceringen och se om hon kanske kan få plats och kanske filma festen och talen åxå.. Jag ska höra med Sonny så for han är klar med sina gästpresentationer.

• SNOTCROW

Sebastianna:
    det är precis där vi är också, budgeten är det dags att hålla hårt i.
    Catering och servering blev en riktigt stor bit dyrare än vi räknat med, så det där med 5000 kr på kläder bara måste sänkas. och spriten får inte bli så dyr som vi tänkte heller.

Hörni som varit och köpt alkohol i Tysklan! Vad kan det kosta med mingelbubbel, öl till maten (plus lite vin till de som absolut inte dricker öl), bar med lite olika spritsorter om man köper allt i Tyskland, till 70 personer?

• Anja 19 juli 2008

Alltså

först var det klänningen som satt som en SOPSÄCK

nu har jag ägnat TRE jä..la timmar åt att göra slingor i håret för att sedan lägga i en ljusbrun/röd färg för att få håret sådär snyggt orangerött med riktigt eldiga slingor i.

Hittade ju ej den färg jag BRUKAR ha så jag tog en annan. Höll på m slingorna, de blev skitbra, var sååå nöjd och håret lyste som solen. Slänger i den ljusbrun/röda färgen.

Har den i så länge som man ska...

Duschar, tittar på mig själv i spegeln.

INTE EN SLINGA SYNS, håret är istället jämnt MÖRKBRUNT med rött i. inte ett dugg somrigt, solblekt/rött utan MÖRKT MÖRKT BRUNT m lite mörkrött i.

jag är RASANDE och så jä..la besviken. Visste exakt hur jag ville att håret skulle se ut. Nu ser jag inte alls ut så.

Nähä... undrar vad mer som går fel.

(ursäkta mitt deppinlägg)

• Anja 19 juli 2008

Gabbi (fröken planera)

så underbart med någon som filmar!!! Vi ska oxå ha folk som filmar, men de lär väl inte filma HELA tiden.

Dock ska iallafall vigseln filmas fast inte av ett proffs alltså.

• a wife to be

Hej Anja

Hoppas allt är bra med dig, nu är det verkligen snart dax. Jag hoppas att jag har möjlighet att se er på den stora dagen, vet inte om jag "vågar" bege mig in i kyrkan, tror du det kommer fler som inte är bjudna? För visst var det ok för dig?

• Anja 19 juli 2008

jadå, du är så välkommen så hihi

• Fröken Planera

Anja. Hur fasen kan allt gå fel nu då???? Jag kände mig mest nere för att det ser ut som att det kommer regna nästa lördag.. Sen insåg jag att Vad F-n Shit happends. Om allt annat blir lyckat och så börjar det regna.. Det får man ju faktiskt ta, det är ju trots allt inget man kan rå på. Naturligtvis vill jag fortfarande att det ska vara klarblå himmel och sommarvärme, men det är ju inget jag kan styra över..
    Men slingorna Anja, det måste du få hjälp med!!! Ring någon salong på måndag och boka tid!!!! Jag hade aldrig vågat experimentera med det själv en vecka innan bröllopet.

Hur går det med allt det andra du hade kvar???

Sonny sitter med festprogrammen nu, vilket tålamod han har. Det bara strular hela tiden. Jag hade slängt ut datorn för längesen!

• Fröken Planera

Vi MÅSTE bara ha en filmkväll sen, så vi får se allas filmer och kort!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5