• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Embo81

Flamora!

Vilka fina bilder! Trevlig semester ni ska på -vi var på exakt samma hotell förra sommaren. Det finns en utflykt som går till sahara vi fick åka jeep i öknen, rida kamel, titta på star warskulisser, (M blev superglad, jag var måttligt intresserad), djävulens badkar mm ÅK PÅ DEN! Det är super! Ska ni åka på utflyten ta med passen och pengar till dryck+dricks till allt o alla (i priset för utflykten ingår mat, men inte dricka) Hotellet är helt ok, stranden ligger precis vid hotellet och det finns mat och dryck hela tiden.

Ha det så himla bra!

• Embo81

Jen
    Fina bilder, den första är superfin!

• Flamora

Vad kul att ni har varit där. Det låter som en spännande utflykt. Får vi fundera på

Embo81 skrev 2008-07-14 22:15:07 följande:
    Flamora!Vilka fina bilder! Trevlig semester ni ska på -vi var på exakt samma hotell förra sommaren. Det finns en utflykt som går till sahara vi fick åka jeep i öknen, rida kamel, titta på star warskulisser, (M blev superglad, jag var måttligt intresserad), djävulens badkar mm ÅK PÅ DEN! Det är super! Ska ni åka på utflyten ta med passen och pengar till dryck+dricks till allt o alla (i priset för utflykten ingår mat, men inte dricka) Hotellet är helt ok, stranden ligger precis vid hotellet och det finns mat och dryck hela tiden.Ha det så himla bra!
  • Fröken Planera

Flamora. Åhhhh så vacker du var, och så söta små näbbar!!!
    Det syns verkligen på bilderna att ni haft en höjdardag. Hoppas nu att ni även får en toppensemester!!! Men vad kan gå fel, nygifta i ett soligt land, där man får allt planerat?
    Jag tackar så mycket att jag fick köpa papraplyet, det ligger i bilen, så det inte blir kvarglömt här hemma. Guc, vad jag hoppas att vi slipper använda det!!!

Embo, vad bra att Rom-resan var lyckad. Italien är ju ett av våra tilltänkta resemål på bröllopsresan, vem vet du kanske får oss att äntligen bestämma oss..
    Jag ser fram emot vår telepatiska kontakt på lördag, ni kommer säkert finnas med i mina tankar allihop..

• T RO

Okej, jag frågar här i tråden då:

Har sett att många tipsar om Estniska Huset i Lund, men har någon koll på hur det ser ut där? Har de kök? Vad för porslin? Till hur många? Musikanläggning? etc etc.

Jag har sökt dem två gånger utan svar, så jag tänkte att jag får fråga runt här istället? Om ni har tid med lilla mig mitt i alla era bröllopsbestyr i sista stund det vill säga?

• Fröken Planera

Jag har tyvärr ingen aning om estniska huset.. Sorry..

T RO skrev 2008-07-15 14:32:14 följande:

Okej, jag frågar här i tråden då:Har sett att många tipsar om Estniska Huset i Lund, men har någon koll på hur det ser ut där? Har de kök? Vad för porslin? Till hur många? Musikanläggning? etc etc.Jag har sökt dem två gånger utan svar, så jag tänkte att jag får fråga runt här istället? Om ni har tid med lilla mig mitt i alla era bröllopsbestyr i sista stund det vill säga?
  • Embo81

Har bara hört att det finns, men inget mer...ska höra om det är någon som vet på jobb imorgon.

• Flamora

Så, då åker vi snart iväg. Blir hämtade 4.15 *gäsp* Tack Embo för bilderna, ser häftigt ut

Stort lycka till på lördag, Anja och Gabbi. Hoppas era dagar blir lika fantastiska som vår. Drömmer mig tillbaka...

Vi hörs om lite drygt en vecka.
    Kramar

• Anja 19 juli 2008

Gokväll allihop

just nu är jag jä..ligt förbannad.

Minns ni att jag berättat om daniels bästa vän, hans ALLRA bästa vän genom tiderna med den VIDRIGA flickvännen. Vi frågade honom innan bröllopet, redan i november förra året om han trodde att hon skulle vilja följa med på bröllopet (hon avskyr hans vänner, speciellt Daniel, som hon portat hemma hos dem pga att de festat så mkt förr i tiden o för att hon var svartsjuk på deras vänskap typ, han får inte ens ringa daniel från deras hemtelefon och hon sitter alltid o tjurar o är otrevlig på fester som mattias går på tillsammans med oss, hans gamla vänner).

Mattias sa då att han visste att hon aldrig skulle vilja gå på vårt bröllop för hon har inget som helst intresse av hans vänner.

Resultat = vi bjöd bara honom.

NU har hon börjat bråka om detta och tycker det är för jä..ligt att hon inte är bjuden och vägrar "låta" honom gå. Hon har ställt till ett sånt jä..la liv om detta att han idag ringde och sa till Daniel att han tyvärr inte kan gå för att hon, flickvännen, kräver att han är lojal mot henne.

Daniel är skitledsen, besviken. Mattias är den enda vännen han har på bröllopet i princip, flera andra hans sk polare har ju inte ens osa:t och är borttagna från listan, och hans pappa kommer inte ens.

Har varit ett jä..la hallå här hemma och nu till slut ringde mattias för att prata m mig. han är ledsen, upprörd, känner sig skitklämd mellan daniel o sin flickvän.

jag sa då att säg till henne att det faktiskt var DU som sa att hon inte skulle vilja gå coh att OM hon vill komma så är hon välkommen. På det sättet har han ju ingen lojalitetskonflikt, utan då får hon själv välja.

Han skulle göra detta och återkomma imorgon men jag är så ARG. Denna tjej sabbar alltid för Mattias så att han ej kan ha roligt och hon är INTE trevlig mot någon.

Usch så låg jag känner mig.

Daniel sa efter deras samtal att det känns som att vi för hans del lika gärna kan skita i själva festen, för att hans enda vän, som betyder nåt inte kommer att vara där. Visst hans familj (delar av den) är där o en del polare oxå men inte den polare som betyder så mkt för honom, som han verkligen hade sett fram emot att festa med och som han vet är den som skulle göra festen grymt rolig (han är en viktig ingrediens helt enkelt), så nu känns det lagom ball. Visst, det kommer bli skitkul ändå men för Daniel är detta helt förödande. och jag blir så grymt ledsen för hans skull.

Jag sa allt detta till mattias och jag hoppas verkligen att han fattade, men sen är han inte stark nog att stå upp mot sin dominanta, ombytliga brud.

Ville bara ösa ur mig... Förlåt om detta var kvällens tråkigaste inlägg

• Anja 19 juli 2008

Måste oxå berätta något roligt, som kontrast till det tråkiga.

Vi har BOKAT RESAN...

Den första veckan i september åker vi till Korsika. Ska bli helt underbart! Känner inte alls att vi försakat något som skippat barbados i november o åker till ett "billigare" resmål istället.

Sååååå fint ser där ut att vara

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5