• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anja 19 juli 2008

Nähä

nu ska jag hoppa in i duschen, raka allt som rakas ska , tvätta håret för det får jag inte tvätta imorgon pga håruppsättningen (har tunna, fina, slinkiga hårstrån, även att håret är tjockt så det fick jag stränga order om att bara duscha dagen innan, haha), sen ska jag iväg till manikyren (vill duscha håret INNAN så jag slipper sätta mina nya naglar i håret m en massa schampo och sånt.

Det störiga är att jag skulle vilja sola en sista gång idag efter manikyren men då luktar ju allt så äckligt sen, håret, kroppen osv och håret ska jag ju ej duscha igen, så jag får väl skippa solningen.

Har ändå så mkt att göra idag så det är väl lika bra.

Lovar att lägga in bilder på buketten när jag hämtat den ikväll och på mina naglar när de är klara hihi

• Hedebris

vår marshalk ska dela ut bubblorna i kyrkan när han hälsar gästerna välkomna.

så de kommer vara kvar i kartongerna

• Anja 19 juli 2008

Hedebris, så hade vi oxå tänkt, men det vore ju kul om de låg i något lite snyggare, även om våra toastmistresses ska dela ut dem. (de kommer dela ut dem när gästerna går ut ur kyrkan)

• SNOTCROW

Mina bubblor ska nog delas ut till ungefär hälften av gästerna (blir ca 75 gäster, köper 36 såpbubbelförpackningar) och mina två toastmasters ska dela ut dem under vigseln (medan vår kompis spelar gitarr). Vi har ju ingen kyrkvigsel, så vi har inget "utträde" ur kyrkan, utan att tacka ja till att bli hustru och bubblorna kommer att ske på precis samma plats :)
    Funderar på att köpa/låna ett par korgar, men ärligt talat spelar det mig ingen större roll. Kommer de i en hyfsad kartong delas de nog ut som de är.

• SNOTCROW

Anja:
    Duktig du är, massor med grejer att göra, men du verkar ha koll på läget. Och kontroll är bra! Men imorgon ska du släppa kontrollen, tänk på det!

• SNOTCROW

Hedebris:

Jag funderar på att erbjuda mig att hjälpa till, men med tanke på att det är helgen innan mitt eget bröllop är jag verkligen osäker på om jag har tid till det.
    Jag återkommer om det känns säkert att tacka ja.

• Hedebris

det hade varit supersnällt! jag förstår om du inte hinner heller orkar! men du hade varit min stora idol om du ställer upp :D

SNOTCROW skrev 2008-07-18 13:38:27 följande:
    Hedebris: Jag funderar på att erbjuda mig att hjälpa till, men med tanke på att det är helgen innan mitt eget bröllop är jag verkligen osäker på om jag har tid till det. Jag återkommer om det känns säkert att tacka ja.
  • Anettan73

Hej hej... Ska läsa igenom allt sen. Behöver ett snabbt svar... Vad heter godis butiken i Malmö där dom hade det så billigt??+ Vid RG var det väl???

• SG brud08

Anja: Tack för tipset om en hink. Det får jag kolla på.
    Hade också tänkt ha bubblorna kvar i katongen som de kom i. Men jag skickade efter dem på nätet och lådan var lite sönder och inte så stabil. Så det blir nog svårt att stå och hålla den.
    Hittade du själv något att ha dina bubblor i?
    Lycka till imorgon!

Vi har köpt en per par, det är ju många som fotograferar och jag kan inte riktigt se de äldre herrarna stå och blåsa bubblor Men jag funderar på om jag kanske ska köpa någon extra till barnen.

Såg att någon letade efter en underklädesbutik i Malmö.
    Det finns en på Södra Förstadsgatan, på väg upp mot Trianglen Tror den heter Collero. Jättefina underkläder och trevlig och hjälpsam personal. Fast de är ganska så dyra.

• Fröken Planera

Hej hej! Regniga hälsningar från Blekinge. Här är allt unfrt kontroll och allt bara flyter på.. Ett par mindre fadäser har inträffat, men de har löst sig nästan kusligt enkelt.
    Fortfarande inte nervös, så jag väntar mig att jag ska bryta ihop fullständigt imorgon! Men jag hoppas såååå innerligt att jag behåller lugnet, vill så gärna vara "in the moment" som alla tipsar om.
    Kommer tillbaka till Lund någon gång på måndag och då är jag Fru Strömberg!!!!
    See you girls!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5