• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anja 19 juli 2008

flamora

ha nu en helt underbar resa till tunisien

• Anja 19 juli 2008

Embo, japp, vi har pratat m fotografen. Vi ska mötas vid kulturen kl.13 och räknar med att vara klara vid 14-tiden, så vi är i kyrkan 14.30. (ska göra barnen iordning där så vi vill vara där tidigt så vi kan fixa det i det lilla rummet intill).

Mitt paraply har jag hämtat idag... jättefint.

GAaahhh är så irriterad, förlååååt men jag kan inte släppa det. Jag skulle sitta o skriva ut alla festprogram ikväll och sätta ihop dem. Kan lixom inte göra det nu eftersom mattias inte kommer informera mig förrän imorgon om HUR det blir, om de, han, kommer eller ej. Placeringstavlan går ju ej göra något åt. Hans namn får stå kvar helt enkelt. Suck...

• SNOTCROW

Hallå där alla!
    En efter en blir ni gifta. Grattis Jen82 och Flamora, ni är asfina och det är roligt att höra att allt gått bra!

Jag börjar verkligen se fram emot mitt bröllop, men jag har kvar att fixa skor och underkläder. Skorna jag beställt avbokade jag, de är helt enkelt för dyra. jag tänkte åka till Malmö och prova torsolette och/eller axelbandslösa bh:ar plus strumpebandshållare med passande strumpor. Vart ska jag gå tycker ni?

• Embo81

Snortcrow-hittar du något bra ställe så kan du väl skriva det här. Har inte heller köpt mina underkläder ännu, skjuter det ständigt på framtiden.

Anja-förstår att ni känner er besvikna över att "kompisen" håller på så. Ärligt talat känns det som om han är värsta toffeln. en av hans bästa och äldsta vänner gifter sig och han kan inte komma för att tjejen inte vill...

• SNOTCROW

Anja:
    Gaaaah, jag känner igen typen! Har en killkompis vars fd flickvän helt och hållet ägde honom i flera år. Nu har de gjort slut (för sjuttielfte gången) och jag gör allt jag kan för att han inte ska gå tillbaks till henne.
    Det är helt otroligt, såna tjejer ger ingen kärlek alls. Det är bara makt... Visa honom stöd, så han vågar säga ifrån och gå på ert bröllop ändå!

• SNOTCROW

Embo: Det ska jag sannerligen! På lördag lovade min kille mig att vi ska till Malmö. han ska träna och jag får springa runt bland underklädesaffärerna (har skrivit en lista).

• Anja 19 juli 2008

Snotcrow

har gjort allt jag kan... han försvarar henne och kommer med sanslösa ursäkter. Jag har talat klarspråk med honom, sagt rakt ut vad jag tycker om detta och vad jag tycker om hennes beteende och känner hur han riktigt slingrar sig som en liten mask coh vill lägga på för att det blir jobbigt för honom.

Han kommer inte. Det är inte klokt. Han satt placerad vid honnörsbordet. Vi hade ett tack med till honom i vårt tacktal i festprogrammet. helsjukt!

• Jen82

Vet vi vad som hände mig på bröllopsdagen?

Jo tjejen som SKULLE vara toastmadame KOM INTE.

Tur vi hade sagt till en annan tjej att vara det för vi anade att den andra tjejen ej skulle komma..
    Hon har inte hört av sig på snart 3 månader..
    Vi hade ett avhopp på ca 10 personer på bröllopet. Så ett bord stod tomt och dukat. Men vi vet iallafall att fd toastmadame är INTE vår vän längre.
    Tänker aldrig prata med henne heller.

• Jen82

På fredag åker vi till Danmark på lyxhotell i två nätter o tre dagar :)
    Vi ville till Norrland men de var typ inget öppet på helgen.. mest shoppping och som hon sa på turistbyrpn i Luleå shoppa kan ni ju göra i skåne. hahahah sant.

Vi fick ett 4 stjärnigt hotell i danmark för ca 1800kr för två nätter med coop hotell check :):)

LYCKA TILL TJEJER PÅ LÖRDAG! NI KOMMER HA SÅ ROLIGT HELA DAGEN.

• SNOTCROW

Anja:

jag förstår verkligen. Känner igen det precis. Men jag tror det är jätteviktigt att han känner att han har stöd från ert håll. Jag tror det är jättelätt att slingra sig ur grejer om man har press på sig både hemifrån och från vännerna.
    Om ni berättar för honom att ni ska stödja honom vad han än gör, och kanske erbjuder er att prata (sansat!) med hans flickvän (och tom bjuder in henne??) kanske han känner att det är lättare att komma... Hoppas verkligen inte han väljer att stanna hemma den viktiga dagen.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5