• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anja 19 juli 2008

Snotcrow

Vi HAR bjudit in henne!

men hon vägrar låta honom gå. jag har sagt att vi förstår att han har det tufft, jag har försökt med ALLA väger men ärligt talat blir man själv trött. Jag har 1000 saker att göra och känner att detta lägger ett sånt moln på hela bröllopsfesten att han gör så här när han vet hur viktig han är för Daniel.

Så jag kan inte låta bli att vara rasande. Har sms:at honom 4 ggr nu ikväll för jag mste skriva ut festprogrammen o vill veta HELT säkert hur han tänker göra o han svarar inte. Så jag tror att jag vet.

han lovade nämligen att ringa ikväll o meddela.

• Anja 19 juli 2008

Prata med henne går tyvärr inte. Hon är den mest arroganta, oempatiska, trångsynta, envisa brud du kan tänka dig. Han har ju försökt prata med henne i veckor nu ang detta.

Önskar ju för f..n att han bara kunde sätta ner foten istället för att försöka lirka m henne!

Hon ÄR ju välkommen nu när vi vet att hon vill komma, så varför hon tycker att han är illojal om han går, fattar jag inte.

• SNOTCROW

That sucks big time! Såna här grejer blir ju större också när det kommer till kritan, och bröllop är ju verkligen en "krita", så att säga. Gud vad tråkigt om han inte kommer, det verkar verkligen betyda massor. Ni kan inte göra annat än att få honom att känna sig välkommen, sedan kan man inte anklaga sig själv om han inte kommer.

• SNOTCROW

Jen:
    Vad knäppt att inte toastmadame dök upp, verkligen konstigt beteende. Men ja, ni hade ju haft det på känn så...
    Och tio personer som inte dök upp, det verkar ju jättekonstigt? Hade de osa:t och tackat ja innan? Isf är det väl plikt på att komma, eller i alla fall höra av sig om man ändå inte dyker upp... Men det verkar inte som att det mörkade din dag allt för mycket - grattis!

• Anja 19 juli 2008

gokväll

sitter o skriver ut festprogrammen nu.

han ringde inte! Så jag har honom med i festprogrammet ändå. Skiter ärligt talat i om han sen inte kommer o festprogrammet är felaktigt. Är lixom itne så stor grej.

Men vi är ganska övertygade om att han inte kommer. Känns så skumt. Han var en av de där HELT SJÄLVKLARA personerna. En av dem som man känner, "vi kan iallafall inte gifta oss UTAN xxx". Men nu får vi göra det.

Lider med min älskling, för det är många på hans sida som gjort oss besvikna men detta trodde vi aldrig.

Nu har sambon gått från besviken till arg och känner att han inte vill ha med sin bästa vän att göra mer. Alltså han känner sig så otroligt sviken och arg att jag tror honom.

Skittrist men jag tror att deras vänskap är körd. Undrar om hans vän fattar vad han gjort.

• SNOTCROW

Riktigt sorgligt.
    Nånstans kanske det ändå visar sig att kompisen inte hade något val. Eller i alla fall att han ångrar sig i efterhand. Vem vet? Men det är ju nu det gäller, det är ju nu som Daniel skulle behöva honom där.

En av mina allra närmsta tjejkompisar är osäker på om hon kan komma. Det trodde jag inte skulle hända, för hon var en av de första som bad att få veta datumet så hon kunde ta ledigt. Men det är sjuksköterskebrist i Stockholm och de kanske inte kan släppa henne ändå. Men det är inte hennes fel.

Den som krånglar mest är min morsa... Hon ger mig dåligt samvete över saker hon inte ens vet något om, och pratar om mig med mina syskon. Hon låter aldrig bli att kritisera mig, det kan vara ack så litet, men det framgår alltid att hon tycker jag borde tänka mig för eller ifrågasätter mina val. Suck!

• Embo81

Ringde gudsmeden för en månad sedan och hörde var min ring blev av, då sa hon att hon skulle höra av sig så fort den var klar. Igår ringde M henne för att höra när den är färdig, fick då veta att den som sätter i stenarna har sem till den 11/8...det betyder att jag får ringen precis i tid och jag beställde den 17/5...tre månader -kass! Hoppas nu verkligen att den är bra, för det finns ju ingen tid att ändra något grrrr

• Jen82

Ja men 5 var en familj o de hade ett giltigt skäl. Men resten ja jag vet inte. Men fd toastmadame tog vi bort från rollen ca en månad innan. o sen kom hon ju inte heller. jaja skit i henne.
    hon behöver inte höra av sig igen.

Kram på er

• a wife to be

Idag har jag varit och hämtat RINGEN!!! Åhh, den är så fin och sitter helt perfekt. Nu vill jag bara ha den på mig hela tiden

Var även inne en sväng på Panduro och handlade på mig en hel massa saker för att få ihop en snygg utsida på festprogramet. Har inte en aning om hur det ska se ut, hoppas jag kan knåpa ihop något ganska snart. Börjar jobba på måndag och börjar känna mig liiite smått stressad över allt som är kvar att göra.

• SNOTCROW

Embo: Ajajaj, det är bara att hoppas att det blir bra. Vilken guldsmed var det?

Jen: Blir spännande för dig nästa gång ni hörs av, att få veta varför de inte kom.

a wife to be: Min kille gömde min så fort vi hämtat den, så jag har bara provat den som hastigast. :)

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5