• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Nibla

God kväll,
    Inga fler förvärkar, men sammandragningar som gör ont. Kanske är det samma sak, eller vad säger du, Frujj?

Var hos barnmorskan idag, allt ser bra ut, fixerad och väntar bara på att komma ut........NU börjar detta bli jobbigt, en dag känns som en evighet. Och det jobbigaste är ju att man inte vet var eller när det kommer sätta igång. Kan vara nu, imorgon, om fem dagar, eller om två veckor....*suck*

För en gångs skulle hoppas jag att jag brås på mammas graviditeter, eftersom hon som mest gick över två dagar. Höll tummarna i början att jag INTE skulle ta efter hennes viktuppgång då hon gick upp närmare 30 kg, har "bara" gått upp hälften av det.

Tänker mycket på Carma och lilla N. Hoppas vi får en uppdatering snart.

Ab,
    LÅter som om ni har en underbar bröllopsdag!

Bauti,
    Vilket jäkla pulver till hyresgäst! Att de finska sjöarna torkar ut kommer bli mitt nya favvouttryck. *fniss*

• Linum

Nibla: Du får väl se det som att väntan inte är förgäves. 15 kg tar du bort i ett liet nafs. Hälften försvinner när du ammar och resten av alla barnvagnspromenader.

Idag ska jag på akupunktur (hoppas jag). Sjukgymnast i Mölndal som ska vara bra ska hjälpa mig allt hon kan har hon lovat. Får väl se hur bra det går. *tänker positiva tankar*

Hoppas att det går bra för familjen M *tänker fler positiva tankar*. Någon som har pratat med carma?

• Frujj

Godmorgon
    Morgonscenariot hos en familj med både småbarn och tonåring, en gravid fru och en arbetsledare till man:
    Kl 4.40: vaknar den gravida frun och behöver besöka damernas. Sitter där och blundar för att inte väckas för mycket av ljuset i taket.
    Kl. 4.45: dyker ner i sängen igen med hopp om några fler timmars sömn, ja ialla fall två.
    Kl. 5.15 ringer makens telefon (vilken han även i natt glömt att stänga av *morr*) vilket gör att den gravida frun blir klarvaken.
    Kl 5.30 Gravida frun inser att det är omöjligt att somna om så hon börjar läsa en bok. (om förlossningar...)
    Kl 6 Makens väckarklocka ringer. Gravida frun fortsätter surt att läsa vidare boken och räknar efter hur många timmars sömn som gick förlorade även denna natt
    Kl 6.30 Tonårsdotterns väckarklocka skränar och maken går till jobbet. Gravida frun är på kasst humör så han får varken puss eller kram pga den nattligt ringande telefonen.
    Kl 6.40 Gravida frun inser att det är lika bra att gå upp, så kan man duscha ifred, äta frukost i lugn och ro och till och med kanske läsa dagens tidning innan tvååringen vaknar.
    Kl 6.50 Gravida frun får påminna tonårsdottern tre gånger om att det är dags att stiga ur sängen.
    Kl 7.15 Dundrar tonåringen in på toaletten som för övrigt ligger granne med tvååringens rum, därefter dunkar hon i trappgrinden och dundrar ner för trappan. Gravida frun tänker elaka tankar om att tvååringen och tonåringen snart kommer att få byta rum om inte tonåringen klarar av att stänga en trappgrind utan att väcka ett helt hus. (tvååringens rum är mindre och har barnsligare tapeter...)
    Kl 7.30 Tonårsdottern rusar iväg till bussen. Gravida hormonstinna mamman hämtar dagens tidning och tänker lungt att åhh vad det ska bli skönt att äta frukost i lugn och ro och läsa dagens tidning.
    Kl 7.31 Tvååriga sonen vaknar.
    Kl 7.35 Tvååringen får välling med hopp om att han ska sova en stund till.
    Kl 7.45 Tvååringen sover inte utan sitter i gravida mammans knä och slösurfar.

Godmorgon!

• Frujj

Nibla: Tja.. förvärkar kallar de väl de sammandragningar som gör ont, sammandragningar som bara är sammandragningar kallas just bara sammandragningar, så har jag fattat det iaf.

Linum: Jag pratade med C igår, och då verkade allt "bra" (efter omständigheterna) det lät som om de var vid gott mod (efter allt de varit med om!) C berättade att idag skulle lilla N värmas upp igen och få åka tillbaka till Borås för vidare vård. De visste inte hur länge, det beror väl på hur det går.

• Linum

Godmorgon, buttra mamman Vilken härlig morgon! Dessutom ösregnar det! Livet är härligt. Tavaritj...

Vad skönt att det i alla fall var ganska bra med c+j+n.

• Bauti

God morgon

Frujj
    Hahaha det var riktigt fyndigt skrivet

Skall snart be ge mig till Hisingen för att hämta Linus (hunden), han har varit hon min syster.
    Skall gå till Blå stjärnan med honom. Han har någon inflamation i ögonen.

• Linum

Bauti: Var det inte munnen som luktade illa?

• Frujj

Ja det fantastiskt vackra vädret gör ju inte humöret bättre. Hade gärna stannat hemma idag o bara varit, eller bakat eller softat i soffan eller nåt men så ska jag till barnmorskan om en stund, sen har jag lovat att träffa en kompis o sen ska jag till bvc med lilleman. Suck och stön. Funderar på att avboka det mittemellangrejset där. Hmm.

• Nibla

Frujj,
    Vilken fars!!!! Hahahha

Har precis gått upp efter att ha sovit en hel natt utan illamående eller toabesök. Har bara vaknat till nån gång då katten legat och knött med mina fötter.

Idag ska jag baka igen. Har ett par fack kvar i frysen att fylla.

• FruTez

Kikar in snabbt! Har börjat se ett med just tisdagar, regn och sura kunder... *muttrar*

Nibla: Har inte du redan deg på jäsning? *fniss*

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2