Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Vad gillar ni detta?:
"En 78-årig kvinna som skulle resa från Arlanda till Tyskland på tisdagen hamnade riktigt fel på flygplatsen. Kvinnan missuppfattade nämligen instruktionerna efter incheckningen och lade ? i stället för sin väska ? sig själv på det obemannade bagagebandet, skriver Upsala Nya Tidning på nätet.
Med hast färdades hon in i bagagehanteringen där flygplatsens personal tog emot. Den vilsna kvinnan klarade sig utan allvarliga skador och hann dessutom med sitt flygplan, enligt Arlandapolisen."
Vad bra! Undrar om man kan göra så när man vill ha liggplats på planet...
Nibla: Vilken härlig barnmorska!
Abbe
Det ligger vid odinsplatsen. SAADs heter det. Kan ta fram mer exakt när jag är hemma.
Nibla
Bara att gå igång
Linum
VA!!!! Skall man inte göra så????????
Tez,
Apropå tvångstankar. Vet inte om detta hör in i den kategorin, men innan när man kunde gå lite raskare brukade jag alltid tävla, tex med en bil, eller en annan promenerande människa.
Typ: Innan den röda bilen kört förbi lyktstolpen måste jag ha hunnit fram till övergångsstället.
Eller innan den mötande personen hunnit fram till parkbänken måste jag ha hunnit fram till trappan. Ibland har jag varit tvungen att öka takten väldigt mycket, så det ser säkert inte klokt ut.......
saad.. vi skall kolla.
jag har bara åkt bagageband när man hämtar väskan men nästa gång skall jag kolla om j ag kan åka so mtanten. Tjooohooo
Nibla: Har också hållit på så i flera år (fast inte längre...) När jag var mindre gjorde jag alltid så, med tanken att om jag inte hann göra ditten och datten innan så skulle jag dö vid 20 års ålder. Snacka om idioti!.. Jag lever ju fortfarande, även om det är knappt...
Tvångstankar, det har väll alla lidit av ibland.
Ta bara det här med brunnarna. Man fick inte gå på vissa och andra var bra. Man skuttade runt som en gummiboll.
Nu skall jag bege mig till pedikyristen. Skall äntligen utnytja min julklapp från svärmor.
Nibla: *fnissar* Det passar definitivt in i den kategorin! En annan sak jag gjorde förr innan vi skaffade diskmanskin. Om jag tex. kokade pasta ock diskade samtidigt så var jag tvungen att ha diskat klart allt tills pastan var färdigkokad! Haha! Fast det var ju bara bra, för då gick det undan med den tråkiga disken!
*fnissar* F´låt för mina stavfel... har lite mycket att göra på jobbet och hinner inte alltid skriva så noga. Såg att jag skrivit diskMANskin! *fnissar*
Ringer hem maken efter Niblas bm:s tips
Fast man kunde klara det på egen hand med eller vad sa hon? *garvar*
rusar iväg o nattar sonen....
*fnissar*
Tvångstankar i olika former o grader är nog vanligare än man tror, fast ingen pratar om det.. eller inte så mycket iaf.
Har oxå jagat ikapp bilar innan en viss stolpe, hoppat på olika brunnar, och diskat färdigt innan maten blir färdig osv.. Men det är väl när det går överstyr och tar över ens vardag som det inte är normalt längre antar jag?
Håller på o uppdaterar min blogg