Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
consomme är inte det nån typ av soppa?
consomme är en klar biúljong. i detta fallet verkar den vara smaksatt med äpple
tomatvierge tror jag är olivolja mixad med tomater till en sås. Jag ätit det när man gjort på div grönsaker - paprika, lök etc
Consommé är en klar buljong som klaras med äggvita och kalvkött. Detta får sjuda upp så att det bildar ett lock, som sedan tas bort innan servering.
oj sorry såg inte att Ab hann före, kopierade från Wikipedia
Tack tjejer!
Ses imorrn! SLutar för dagen och ska ut och leta brevlåda! Hihi!
Godkväll
Läkarundersökningen gick bra idag och vår lilltjej är äntligen utskriven. Nu är vi hemma på riktigt. Det känns otroligt skönt. Tror att läkarbesöket idag bara var en rutinkontroll som de behövde föra in i protokollet så att vi fick komma hem. Men visst var jag lite nervös när de skulle väga henne. Var lite orolig för att hon skulle väga för lite och att vi inte skulle få komma hem trots allt.
Nu är det dags att plocka upp sitt liv igen. Känns som om allt ligger i spillror just nu. Det är otroligt vad man kan tappa tidsperspektivet. Två veckor som känns som ett halvår. Nu när allt är över känns det nästan som om det aldrig har hänt. Jätteskumt.
Längtar efter att hänga här med er igen. Blir väl kanske inte hela dagarna som innan, men någon tid varje dag.
Linum: Grattis till din operationstid. Måste vara skönt att veta när det blir av.
Nides: Grattis i efterskott till er bröllopsdag. Tänkte åtminstonde på er. Är inte säker på om jag gjorde det rätt dag. Allt har bara flutit samman till en enda stor massa. Glömde det dock när jag väl fick tillgång till min mobil.
Syns och hörs förhoppningsvis mer imorgon. Det är inte jag som bestämmer det längre. Det gör den nya härskarinnan i huset.
hej vännen
Grattis och välkommen hem. Tsarinnan har satt sin prägel på hushållet förstår jag
Sitter kvar på jobbet, massor av jobb o ingen inspriation....
Hur kan kanal 5 bara med att visa "Kristallen" istället för CSI NY?!! *muttrar*
Igår fick vi vår första leverans från Middagsfrid. Det är skönt att veta vad man ska äta resten av veckan. Goda recept och kravmärkta råvaror! Fast idag är det gryta med gul curry... me not likie...
Blir det någon fika idag?