Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Hej hej!
Har sovit såååå gott inatt! Nu sover lillan bredvid mig på ett fårskinn, vi ska försöka hinna äta frukost i lugn och ro innan hon vaknar. Insåg precis att klockan är 12.....snacka om sen frukost!
I eftermiddag kommer BVC på hembesök, eller som N säger "barnavårdsmyndigheten". Han har städat hela huset, han tror nog att socialen kommer och hämtar ungen om det ligger lite damm i hörnen.
Jag och Leffe är inte så bra vänner längre. Han blänger på mig och kommer inte nära som han brukade. Igår var dock första gången han vågade sig upp på övervåningen. Han tycker lillan är skitläskig! Hoppas han mjuknar upp snart.....får lite dåligt samvete.....
Tez,
Vad roligt att få beröm! Alltid skoj att höra att man är bra på nåt, så sträck på dig!!
Förresten, när vi åkte in till förlossningen åkte vi förbi ytterligare en bil med regskylten TEZ. Har sett minst fem såna bilar nu, poppis skylt!! Hehe!
Nibla: Du får gossa extra mycket med Leffe så att han känner sig "överälskad" igen. Lite god mat och goss på magen blidkar alla katter
Tjingeling
Stackars lille Leffe... han kan komma på kollo hem till mig om han behvöer kärlek
Här är fullt ös. Började dagen med cytologprov. Sen följde massor av jobb och för mycket lunch. Nu är det massage på gång och ännu mer jobb. Ligger hopplöst efter just nu
Nibla: *fnissar* Så du låg där med värkar och kom att tänka på mig genom bilskylten TEZ! Hehe! Då har jag verkligen ett bra smeknamn!
Förresten, varför ska BVC komma på hembesök? Är det nått som dom brukar göra?
Nibla igen: "Vilken mysig mening: Nu sover lillan bredvid mig på ett fårskinn". Lät nästan lite som nått från Lilla huset på prärien! *fnissar* Fast mysigt ändå!
Va kul med rösten Tezz. Du harju verkligen hamnat rätt! Jag tror att den andra växeln i bolaget vann någon tävling för ett tag sen. Se nu till att din växel vinner i år
God middag
Tezz: Kul med det fina berömmet. Var stolt över din ljuvliga stämma.
Här mår vi bra idag. Hon har sovit i min famn på förmiddagen medan jag kollade tv. Sedan har hon legat på en filt och luftat rumpan. Hon hann med två runda kissefläckar och några spyfläckar.
Tezz: bvc gör ett hembesök första träffen. Antar att det är för att man ska kunna sitta lite mer i lugn och ro.
Bvc kommer till oss nästa vecka och har börjat skriva en lista med frågor. Det följer ju inte med någon bruksanvisning precis.
Hej och godeftermiddag
Ab: Tack för menymailet
Tezz: Kul med berömmet!
Här gjorde bvc oxå hembesök när W var nyfödd, denna gång får vi åka dit men jag vet inte om det beror på att det är tredje gången eller om de har slutat med att åka hem till folk.
Har ni sett gp idag? *blinkar åt Nibla*
På lördag får ni spana igen!
Nu ska jag passa på att hänga upp en tvätt medan alla barn sover!
Nibla: Är Leffisen svartsjuk? Jag hade en katt när stora E var bebis, vet inte om hon var direkt svartsjuk men hon vaktade över E som en hök. Vi hade spjälsängen på ena sidan av våran säng, då låg katten på samma sida, sen flyttade vi spjälsängen till andra sidan sängen och då bytte katten oxå sida i sängen! Snacka om bevakning!
Carma- har 1 kasse äpple till dig. tyvärr ingen bil i helgen men om J kommer förbi så finns det goda exemplar
Förresten, nyblivna mammor: Glöm inte att försäkra era bebisar och skriv in dem i hemförsäkringen (inte alla bolag som kräver det men tex Trygg Hansa gör det) Lätt att glömma!!