Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Bauti- hoppas du har det kul i Ullared idag
Godmorgon
Idag fyller lilltjejen 3 veckor. Tänkte jag ska fota henne sedan för att lägga ut på bloggen. Tills dess får vår spyfia ha en stor hakklapp på sig för att inte spy på sina rena kläder.
Bauti: Ha det så kul i Ullared. Vill också åka dit, men det får vänta lite.
Missade GP. Är det någon som har den kvar?
japp- jag har den hemma. skall försöka komma ihåg att lägga den med äpplena men kan man inte se på deras hemsida? tror att det går
grattis N. blir det party idag
Hej tjejer!
Carma och resten: titta i mailen. Jag har skickat över en söt grej!
Soho var trevligt igår! Fast jag och några kollegor förstod inte riktigt allt på menyn, hehe! Har inte ätit sån "avancerad" mat förrut, men gott och intressant var det!
En kul grej! Jag köpte en Magnoliastämpel på pysselmässan i helgen. När jag i måndags monterat på EZfoam och stämplat så upptäckte jag att figurens hår inte såg rätt ut. Istället för slingor var det kryss på ena sidan. Jag ringde och pratade med Magnolia i Borås och de sa att jag skulle skicka tillbaka den så skulle de byta ut den. Igår när jag kom hem så låg det ett kuvert från Magnolia. De hade bytt ut stämpeln mot en likadan (hel) och den var faktiskt färdigmonterad! Dessutom hade de skickat med två (!!) omonterade stämplar som kompensation! Den ena var en jättefin bänk med dukar på och den andra var en jättesöt tjej med två tofsar i håret som sitter ner! De kostar ju 59 kr st! *fnissar glatt*
Roligt med en sån överraskning och trevlig kundservice!
Tezz: Tack för länken. Hon är så söt på den bilden.
Kul att du fick så bra service från Magnolia. Det kanske betyder att de har bättrat sig. De har ju haft det sämsta ryktet och jag har själv råkat ut för lite av deras tidigare tråkigheter. Man tackar ju inte nej till några extra av deras söta stämplar.
Carma: Precis samma sak som jag hört om Magnolia! Jag var inställt på att få gå på hårt, men det var verkligen INGA problem! *skrattar* Satt efter telefonsamtalet och bara undrade vad som just hade hänt... hehe!
Hur är det idag då? Fått sova nått inatt? Grattis till N 3v. dag!
Måste bara tipsa om en sida med otroligt häftiga tårtor!
www.tartdecor.se/
Hej och godförmiddag
Grattis lilla N på treveckorsdagen. Tänk vad fort tiden går ändå.. tycker inte det var längesen du skrev att du var +8 dagar...+9 dagar... osv.
Hade en jobbig kväll (med mig själv och deppigt humör) och en låååång natt med lilleman hängandes vid mina tuttar.. när han inte var där så hade han gaser, rapade och pruttade som en hel karl.. så han hade nog magknip stackarn. Somnade först vid tre för att vakna halv sju igen.. ZZzzz inte särskilt bra för humöret det heller.
Nästa helg ska vi på bröllop, ska vara tärna och det börja kännas stressande. Jag är inte ensam tärna som tur är, utan kan luta mig lite på den andra, men det känns ändå lite stressigt.
Tips för helgen:
Cannelloni med kryddig kyckling 4 port
Fräs 350 g kycklingfärs i lite olja. Skölj och tärna 4 tomater och rör ner dem i pannan. Krydda med 1 tsk salt, 1 tsk chilipulver, ½ tsk kanel, 1 krm ingefära och 2-3 pressade vitlöksklyftor. Tillsätt 2 msk tomatpuré och 1 dl vatten. Låt puttra i några minuter. Låt röran svalna något. Fyll 16 cannellonirör med kycklingröran. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Koka upp 4 dl mjölk. Vispa i ca ½ dl maizenaredning för ljusa såser och smaka av med salt och peppar. Häll såsen över Cannellonirören och strö över ca 1 dl riven ost. Gratinera i 225 grader i ca 25 minuter. Servera med sallad.
Förresten, ni får hålla utkik i GP imorgon igen